Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keltainen iho!!

Vierailija
24.09.2014 |

Tapasin tuttavani kaupungilla tänään. Hänen ihonsa oli kellastunut kesän aikana. Tavatessamme ajattelin että hän on käynyt solariumissa tai käyttänyt itseruskettavaa. Vasta kotiin tultuani ymmärsin että nyt on syksy. Ei kai kukaan kävisi helteisen kesän jälkeen heti solariumissa tai käyttäisi itseruskettavia?

Hän oli myös väsyneen oloinen.

Töissä hän näyttää käyvän normaalisti, eikä fb:ssa ole kommentoinut mitään terveyteen liittyvää.

Löysin tällaisen:

"Keltaisuus näkyy ensin silmänvalkuaisissa. Jos bilirubiinin määrä lisääntyy, myös iho alkaa näyttää keltaiselta. Keltaisuuteen voi liittyä muitakin oireita, kuten vatsakipuja, oksennuksia ja heikentynyt yleiskunto."

Silmänvalkuaisissa en keltaisuutta havainnut, vain ihossa. Huolehdinkohan nyt turhasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on oranssi, porkkanasoseesta jää valkoiseen paitaan kellertävä läntti pesun jälkeen. Eikö teillä ole ollut vauvoja? Mulla on monta bodya mennyt porkkanasta läntillisiksi.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:57"]Keltainen iho. Jos sulla on lapsia, niin tiedät varmaan tilanteen jossa porkkanaa menee valkoiselle paidalle - sen värinen iho. ap   [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:51"]On niin vaikea aloittaa keskustelua: tiedätkö että ihosi on porkkanan keltainen? Ei ole niin läheinen kaveri että kehtaisin töksäyttää suoraan. Pitäisi keksiä sitten joku tekosyy tavata uudelleen. Tapaamme kyllä muutaman viikon kuluttua uudelleen, mutta siihen menee vielä tovi. ap [/quote] Porkkana ei ole keltainen vaan oranssi. Meniköhän mulla nyt jotain ohi? Oliko se kaveri nyt siis keltainen (huolestuttavaa) vai oranssi (feikkirusketus)? [/quote] [/quote] Se on kyllä oranssi jälki. Nyt muakin ihmetyttää meneekö ap:lla värit sekaisin

[/quote]

Vierailija
2/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hepatiitti on kyllä varmaan mahdollinen, oli kesällä ulkomailla pari viikkoa. En nyt enää muista missä matkusti tällä kertaa, mutta ei käy tavallisissa aurinkokohteissa.

Mitä tulee lainaamaani viestiin, mä olen eri mieltä tässä naapurintyttö jutussa. Jotkut nyt vaan on sellaisia kilttejä naapurintyttötyyppejä - kuten tuo mun kaveri. Saisi aika paljon peitellä jos paljastuisi narkiksi tai alkkikseksi. Se elämä mitä mä siitä olen nähnyt on täysin tuota naapurintyttölinjaa mukailevaa. Fb, yhteiset juhlat ja yhteiset muut kohtaamiset kertovat kyllä että tuo on sellaisin kiltti tyttö. Miksi se pitää kyseenalaistaa? Vaan siksikö ettet sä ole tyyppiä tavannut? Mä olen ja siksi voisit luottaa tässä mun arviooni.

Ja kyllä mä nyt hänet olen aiemmin tavannut eikä ole koskaan aiemmin ollut tippaakaan kellertävä.

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:01"]

- joidenkin ihonväri on luonnostaan keltainen

- "naapurin kilttityttö"-olettamia ei kannata tehdä kenestäkään, ulkonäön perusteella et tiedä tuttavasta vielä mitään

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni muuttui ensin valkuaiset kellertäviksi ja sen jälkeen iho. Löydettiin kasvain sappitiehyeestä, haimasyöpä oli levinnyt ja hän menehtyi alle vuodessa.

Vierailija
4/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20= ap

Vierailija
5/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaveriltas ja ilmaset hälle h
sun huoles hänestä.

Vierailija
6/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin vaikea aloittaa keskustelua: tiedätkö että ihosi on porkkanan keltainen? Ei ole niin läheinen kaveri että kehtaisin töksäyttää suoraan. Pitäisi keksiä sitten joku tekosyy tavata uudelleen. Tapaamme kyllä muutaman viikon kuluttua uudelleen, mutta siihen menee vielä tovi.

ap

Vierailija
7/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:51"]On niin vaikea aloittaa keskustelua: tiedätkö että ihosi on porkkanan keltainen? Ei ole niin läheinen kaveri että kehtaisin töksäyttää suoraan. Pitäisi keksiä sitten joku tekosyy tavata uudelleen. Tapaamme kyllä muutaman viikon kuluttua uudelleen, mutta siihen menee vielä tovi.

ap
[/quote]
Porkkana ei ole keltainen vaan oranssi. Meniköhän mulla nyt jotain ohi?
Oliko se kaveri nyt siis keltainen (huolestuttavaa) vai oranssi (feikkirusketus)?

Vierailija
8/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on keltainen vielä silloin, kun tapaatte seuraavan kerran, niin voit ottaa asian puheeksi. Itse ei välttämättä huomaa oireita, jotka tulevat ajan kanssa pikku hiljaa. Ihon keltaisuus voi johtua vakavasta maksasairaudesta.

Vierailija
9/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen iho. Jos sulla on lapsia, niin tiedät varmaan tilanteen jossa porkkanaa menee valkoiselle paidalle - sen värinen iho.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:51"]On niin vaikea aloittaa keskustelua: tiedätkö että ihosi on porkkanan keltainen? Ei ole niin läheinen kaveri että kehtaisin töksäyttää suoraan. Pitäisi keksiä sitten joku tekosyy tavata uudelleen. Tapaamme kyllä muutaman viikon kuluttua uudelleen, mutta siihen menee vielä tovi. ap [/quote] Porkkana ei ole keltainen vaan oranssi. Meniköhän mulla nyt jotain ohi? Oliko se kaveri nyt siis keltainen (huolestuttavaa) vai oranssi (feikkirusketus)?

[/quote]

Vierailija
10/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti teen. Alkoi vaan vähän huolettaa kun en tiedä onko itse tietoinen ja onko käynyt lääkärissä verikokeissa varmistamassa että kaikki on hyvin.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:55"]

Jos hän on keltainen vielä silloin, kun tapaatte seuraavan kerran, niin voit ottaa asian puheeksi. Itse ei välttämättä huomaa oireita, jotka tulevat ajan kanssa pikku hiljaa. Ihon keltaisuus voi johtua vakavasta maksasairaudesta.

[/quote]

Vierailija
11/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakirroosi

Vierailija
12/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltaisuus viittaa maksan tai sapen "toimintaan" esim sappikivet jne. oireet melko voimakkaat joten uskon että ystäväsi on lääkärissä käynyt.

Vierailija
13/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on sellainen kiltti naapurintyttö. Mistäpä sitä koskaan tietää, mutta en usko että juomalla sitä olisi saanut. Voihan toi nyt olla ihan vaikka matalasta hempasta, nyt kun nettiä selasin. Ehkä uskallan odottaa seuraavaan tapaamiseen.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:07"]

Maksakirroosi

[/quote]

Vierailija
14/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi ole ainut syy maksan sairauksiin. 

Vierailija
15/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerikin voi aiheuttaa maksasairauksia. Joku on kaukomailla saanut hyttysenpistosta keltataudin, alkoi ihon muuttumisella keltaiseksi, virtsa muuttui mustaksi ja lopulta ne silmänvalkuaisetkin keltaisiksi. Hurjalta näytti.

Vierailija
16/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-Hepatiitti

Vierailija
17/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän käynyt  ulkomailla? Hepatiitti sopisi tuohon väriin. Tunnet itse parhaiten ystäväsi. Eli miten asia kannattaisi ottaa puheeksi. Vaikkapa kauniin kohteliaasti kysyä hänen vointiaan. Jotkut ihmiset kertovat voinnistaan ihan mielellään, siitä huonostakin. Toiset taas sulkeutuvat täysin. Otahan psykologin avusi nyt käyttöön !!! Olethan 100%:n luotettava ystävä, se on todella tärkeää, jos ihminen kertoo sairaudestaan.

Vierailija
18/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- joidenkin ihonväri on luonnostaan keltainen

- "naapurin kilttityttö"-olettamia ei kannata tehdä kenestäkään, ulkonäön perusteella et tiedä tuttavasta vielä mitään

Vierailija
19/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:57"]Keltainen iho. Jos sulla on lapsia, niin tiedät varmaan tilanteen jossa porkkanaa menee valkoiselle paidalle - sen värinen iho.

ap

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:51"]On niin vaikea aloittaa keskustelua: tiedätkö että ihosi on porkkanan keltainen? Ei ole niin läheinen kaveri että kehtaisin töksäyttää suoraan. Pitäisi keksiä sitten joku tekosyy tavata uudelleen. Tapaamme kyllä muutaman viikon kuluttua uudelleen, mutta siihen menee vielä tovi. ap [/quote] Porkkana ei ole keltainen vaan oranssi. Meniköhän mulla nyt jotain ohi? Oliko se kaveri nyt siis keltainen (huolestuttavaa) vai oranssi (feikkirusketus)?

[/quote]
[/quote] Se on kyllä oranssi jälki. Nyt muakin ihmetyttää meneekö ap:lla värit sekaisin

Vierailija
20/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä ulkonäöstä ihan varmasti voi päätellä ryyppääkö ihminen paljon. Siis se maksan sököksi juominen on jo niin paljon, ettei sitä kukaan voi olla huomaamatta. Krapulainen ja turvonnut on sen ihmisen pärstä jo pitkään, ennenkuin maksa sanoo poks! Eli kyllä ulkonäkö kertoo hyvinkin paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän