Mies sääti lämmön liian pienelle ja lähti itse reissuun!?
Täällä sitä nyt palellaan, kun en osaa itse tuota säätää, enkä edes tiedä mistä säädetään.
Enkä soita ukolle, se on varmaan kännissä kuin käki jo. Olisipa edes takkapuita.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:33"]
Onpa kyllä paska ukko, oikeen tahalleen laittaa asunnon naiselleen kylmemmäksi siksi aikaa kun on itse poissa, että tulee halvemmaksi! Ja kaiken kukkuraksi itse on vielä ryyppäämässä! Suututtaa.
[/quote]Höh se mies oli vaan kiltti. Nyt saa vaimo oikein luvan kanssa hankkia lämmittäjän sänkyynsä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:53"]
Kyllä on kädetöntä nykyään. Ihan hyvä olisi, että perushommat omakotitalossa osaa, ihan kun sitä voi sattua pahempaakin kuin Se, että mies on reissussa ja lämmöt pienellä. Toivottavasti ei ole öljystä kiinni teijän veden lämpeeminen, tulee meinaa raikkaat suihkut. Mitäs jos sulakkeet pamahtaa? Istutteko pimeessä ja kirootte äijän ku Se ei oo kotona? Ikinä ei saa olla yli riippuvainen toisesta ihmisestä! Kaiken voi opetella jos vaan haluaa. Hyvä esimerkki Tossa ylempänä on toi pyöränkumijuttu. Haloo!
[/quote]
Meillä on siis vaihtoehtona öljylle sähkö, eli molemmat toimii ja lämmittää talon ja vedet. Nyt on öljy vaan loppunut ja ehkä mies sähköä säästääkseen sääti sitten lämmöt pienelle. Ei se kyllä pihi ole ennen ollut, joten en tiedä.
Kyllähän niitä lämmittäjiä löytyy. Ei muuta kun etsimään! Jos mies jotain rupee napisemaan niin perustelet että oli niin kylmä. Eli pakkotilanne.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:05"]
Mikä lämmitysmuoto?
[/quote]
sähkö
Ei meilläkään mies ole minulle kertonut miten ilmanvaihtokone toimii tai ilmalämpöpumppu. Itse olen ottanut selvää ja jos ei ohjainyksiköstä ole selvinnyt, olen etsinyt netistä tiedot koneen merkin ja mallin mukaan. Osaan jopa itse hakea takkapuut peräkärryllä mökiltä, jos ovat loppu ja lämmittää takan (tai no, minä sen lämmitän yleensä aina). Ei kannata olla liian avuton... ;)
Ei meilläkään ole vielä aloitettu lämmitystä tänä syksynä. Jospa kysyjä onkin pohjoisesta, tai muuten viluinen ihminen. Suosittelen lämmintä vaatetusta, esim. fleece-asu ja villasukat. Mutta, jos mies katsoi sääennusteen ja näki, että nollakelit on tulossa ja tahallaan pienensi lämmitystä...niin on siinä ilkeä ukko.
Meillä mies hoitaa lämmityksen, minä kokkaan ja leivon. Mies ei leivo eikä kokkaa.
Jep! Eläköön se pieni ero !!! :) Ei miehesi ole uusavuton, jos ei kokkaa. Eikä meidän naisten tarvitse olla häpeissämme, jos emme osaa kaikkea mitä miehet osaavat!
Ei varmaan kiinnosta ketään, mutta tänä päivänä on jokseenkin samanhintaista lämmittää taloa öljyllä tai suoralla sähköllä. Toki pieni häviö tulee siitä, jos kattilassa korventaa sähkövastuksia versus oikeat sähköpatterit tai sähkölattialämmitys. Kattilasta nääs karkaa osa lämmöstä piippuun.
Kyllä on kädetöntä nykyään. Ihan hyvä olisi, että perushommat omakotitalossa osaa, ihan kun sitä voi sattua pahempaakin kuin Se, että mies on reissussa ja lämmöt pienellä. Toivottavasti ei ole öljystä kiinni teijän veden lämpeeminen, tulee meinaa raikkaat suihkut. Mitäs jos sulakkeet pamahtaa? Istutteko pimeessä ja kirootte äijän ku Se ei oo kotona? Ikinä ei saa olla yli riippuvainen toisesta ihmisestä! Kaiken voi opetella jos vaan haluaa. Hyvä esimerkki Tossa ylempänä on toi pyöränkumijuttu. Haloo!