Mies sääti lämmön liian pienelle ja lähti itse reissuun!?
Täällä sitä nyt palellaan, kun en osaa itse tuota säätää, enkä edes tiedä mistä säädetään.
Enkä soita ukolle, se on varmaan kännissä kuin käki jo. Olisipa edes takkapuita.
Kommentit (32)
Opettele säätämään sitä itse. Ei se nyt niin monimutkaista ole. Löytäisitkö netistä ohejeita? Teille tulee muuten kylmä.
Meillä mies ei koske patteihin sen jälkeen kun MINÄ ne säädän..takkapuit osaan nykyään tehdä ihan itse ja kantaa ne jopa sisälle. En ole koskaan halunnut tai pystynyt olemaan niin että olisin täysin riippuvainen toisesta ihmisestä
Ei tosiaan kannata käytännön asioissa olla noin riippuvainen toisesta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:05"]
Mikä lämmitysmuoto?
[/quote]
Öljy on loppu niin suorasähköllä lämpiää. Lattialämmitys. -ap
Tuttavasi mies osaa varmasti auttaa. Soita jollekin tutullesi ja pyydä apua. Tai naapurista.
Oumanista +/- napista puoli viivan väliä plussaan päin. Lämpö nousee 3°.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:14"]
Oumanista +/- napista puoli viivan väliä plussaan päin. Lämpö nousee 3°.
[/quote]
Ok, kiitos. Menen etsimään nappia. Löytynee pannuhuoneesta?
Jos et osaa lämpöä nostaa, niin pistä uuni päälle ja avaa luukku. Kallista mutta...
Aattele jos sun mies joutus sairaalaan ni siellä töröttäisit vaikka viikkoja kylmissäs ku et tietäs mitä tehä! Anteeks nyt mut muaki naurattaa tää mielikuva ihan hirveesti :D
Kyllä minä niin mieleni pahoittaisin, jos oma mieheni noin tekisi. Onneksi olet jo saanut muutamia hyviä neuvoja. Ehdottaisin, että pyytäisit tosiaan jonkin osaavan tuttavan puolisoineen kahveille ja samalla säätämään lämmityksen kohdilleen. Tuo, että vaimo mukaan, tulee omasta kokemuksestani vastaavanlaisessa tilanteessa. Eräs vaimo näet ei millään uskonut, että kyse oli pelkästään vain lämpöpattereista!
P.S. Kerrohan ap, saitko apua!
Meillä lattialämmitysnapit on samassa rivissä valokatkaisijoiden kanssa.
Mun naapurini valitti, että voi ei, kun pojan pyörästä tippuivat ketjut paikoiltaan. Ja mies tulee työmatkalta vasta ensi viikolla.
Sanoin, että tuo se pyörä pihalle ja laitoin sitten ne ketjut. Naapuri äimisteli, että kuinka ihmeessä sä osaat...
:)
Onpa kyllä paska ukko, oikeen tahalleen laittaa asunnon naiselleen kylmemmäksi siksi aikaa kun on itse poissa, että tulee halvemmaksi! Ja kaiken kukkuraksi itse on vielä ryyppäämässä! Suututtaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:28"]
Mun naapurini valitti, että voi ei, kun pojan pyörästä tippuivat ketjut paikoiltaan. Ja mies tulee työmatkalta vasta ensi viikolla.
Sanoin, että tuo se pyörä pihalle ja laitoin sitten ne ketjut. Naapuri äimisteli, että kuinka ihmeessä sä osaat...
:)
[/quote]
Mua kans huvittaa nää tyypit, samaten ne jotka voivottelee että voi kun pitäisi viedä pyörä huoltoon, kun on kumi puhki. Siis haloo, ei se kumin paikkaaminen tai uuden sisurin vaihtaminen mitään rakettitiedettä ole..! :) Tietysti siinä voi kädet sotkeentua (hankkimalla hyvät ja napakat "hommahanskat", tämä ongelma poistuu) tai kynsi katketa..
"Kyllä minä niin mieleni pahoittaisin, jos oma mieheni noin tekisi."
Ihan samoin ajattelen! Vaikka tämähän on kuin siitä "Mielensäpahoittaja elokuvasta" :D Varmaankin tosi tilanne, koska ilmat meni niin kylmiksi. Lämpenevää jo lupaili, mutta toivottavasti saat apua! Muutenhan sinunkin kannattaa lähteä matkoille !!!
Mua jotenkin nauratti tää aloitus. Eiköhän tämä ole sulle hyvä elämänopetus että pitää olla hiukan itsenäisempi?