Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon nyt vajaa 7 viikkoa tehnyt elämäntapamuutosta ruokavalioon.Tympii!!

Vierailija
24.09.2014 |

Eli oon pääosin välttänyt hiilihydraatteja ja suosinut proteiinia ja kasviksia ja marjoja. Jotenkin tämä on tympinyt jo jonkin aikaa. Odotin että laihtuisin enempi. Tavoite olisi painaa 58kg. Nyt painan vähän päälle 67kg ja laihtunut olen tässä ajassa joku 4kg. Mutta nää ruuat. kanaa,lihaa,kasviksia. Siis tosi tylsiä kun en voi syödä pastaa tai riisiä. Kasvikset aina melkein samaa pakastekasviksia jotka helppoja tai sitten tomaatti-kurkku linjaa. Leipää en syö. Aamuisin syön kaurapuuroa marjoilla. Oon vaan niin kyllästynyt. Tekisi mieli kaikkea hyvää ruokaa niin kuin hampurilaista, täytettyjä lämpimiä voileipiä, pastakastiketta,perunaa,tummaa leipää. Voihan se olla että tulisi taas morkkis jos noin söisin taas. Mutta hirveä kaipuu on vanhaan ruokavalioon. En vain saa ruuasta maukasta ja en oikeastaan tykkää monistakaan kasviksista. Sitten tympii kun painokin laskee todella hitaasti. Ei voi iloita edes vaatteiden suurentumisesta kun ne ovat vielä ihan sopivia. Ennen sain nautintoa hetkellisesti edes hyvästä ruuasta ja nyt tuntuu ettei sitä oikein tule mistään.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pari kuukautta tosi kurinalaiaesti kuten sinäkin. Paljon kasviksia, broileria ja rahkaa. Viisi kiloa lähti. Nyt olen hiukan repsahtanut. Hiilarin himo vain voitti. Liikuntaa olen onneksu lisännyt ja herrkuja välttänyt. Ehkä painoa putoaa hitaammin nyt.

Vierailija
22/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:23"]

Joo en ymmärrä minäkään miksi ei voi syödä hiilareita. Itse  laihdutan ja syön kaikkea. Tietysti painotan kasviksia ja kevyempiä juttuja. Esim. aterialla ihan vähän riisiä, kanafilee ja paljon ihanaa salaattia (=muutakin kun pelkkää kurkku-salaatti-tomaattia esim. noiden lisäksi kohtuudella juustoa, hedelmää, siemeniä/pähkinöitä, pestoa tms.). Paino on pudonnut reilussa parissa viikossa 62 -> 58. Samalla nautin ruuasta eikä tarvitse kituuttaa.

[/quote]

Sulla on ilmeisesti nopeampi aineenvaihdunta kuin mulla. Jos olet reilussa parissa viikossa laihtunut 4kg ja mulla mennyt se vajaa 7viikkoa tähän 4kg. Lasketko kaloreita vai mistä tiedät minkä verran päivittäin saat kaloreita? Itse en ainakaan osaisi luottaa omaan mututuntumaani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja laitetaan siis vielä että noudatan fitfarmin ruokavaliota. En halua haukkua kyseistä lafkaa koska joillakin toimii hyvin mutta itseäni vain ruvennut ärsyttämään ja kyllästyttämään nämä ruuat kun kaipaan jotain herkkuja. Mutta ehkä se vain on kestettävä. En kyllä tiedä miten kauan jaksaa elää vain rahkalla,mehukeitolla,marjoilla,kasviksilla ja lihalla? Olen miettinyt että näinkö oikeasti kaikki fitnessiä harrastavat syövät? Itse en niinkään enää haaveile mistään fitness ulkonäöstä vaan haluan vaan laihtua siihen painoon mitä olen ennen ensimmäistä raskautta. 

ap

Vierailija
24/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:26"]

Joo en ymmärrä minäkään miksi ei voi syödä hiilareita. Itse  laihdutan ja syön kaikkea. Tietysti painotan kasviksia ja kevyempiä juttuja. Esim. aterialla ihan vähän riisiä, kanafilee ja paljon ihanaa salaattia (=muutakin kun pelkkää kurkku-salaatti-tomaattia esim. noiden lisäksi kohtuudella juustoa, hedelmää, siemeniä/pähkinöitä, pestoa tms.). Paino on pudonnut reilussa parissa viikossa 62 -> 58. Samalla nautin ruuasta eikä tarvitse kituuttaa.

[/quote]

Sulla on ilmeisesti nopeampi aineenvaihdunta kuin mulla. Jos olet reilussa parissa viikossa laihtunut 4kg ja mulla mennyt se vajaa 7viikkoa tähän 4kg. Lasketko kaloreita vai mistä tiedät minkä verran päivittäin saat kaloreita? Itse en ainakaan osaisi luottaa omaan mututuntumaani.

ap

[/quote]

Lasken kalorit päässäni noin, pyöristämällä päässä. Olen syönyt noin 1200 kaloria päivässä. Herkkujen syöntiä olen kyllä vähentänyt roimasti, muutoin ruokavalio on ollut tuota luokkaa ennenkin, tosin vähän pienempiä annoksia nyt. Alussa lähti tietysti 1-2 kg varmaan jotain turvotuksia.

Vierailija
25/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo on noin ankea, eikä mitään joustoa ruokavalioon löydy, niin en usko muutoksesi olevan kpvin pysyvä. Kyse on kuitenkin ELÄMÄNtapamuutoksesta, ja elämän ei ole tarkoitus olla tuskaa (varsinkaan itseaiheutettua).
Tsemppiä nyt, etsi ruokavalioon ne maistuvat, terveelliset vaihtoehdot. Jos nautit ruoanlaitosta, etsi ja kokeile erilaisia reseptejä - mausteita ja makuja on vaikka kuinka.
Liikunnastakin yritä löytää sellainen vaihtoehto joka ei noin tympäisisi, että olisi kiva tehdä vaikka rankkaakin (lenkkeily, tanssi, itsepuolustus...).

JOS kyse on vain dieetistä niin näe edessäsi pokaalina se hetki kun se pn ohi ja hammasta purren kestä sinne asti. Mutta sit ne kilot varmaan jo palaavatkin.

Vierailija
26/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:29"]

Niin ja laitetaan siis vielä että noudatan fitfarmin ruokavaliota. En halua haukkua kyseistä lafkaa koska joillakin toimii hyvin mutta itseäni vain ruvennut ärsyttämään ja kyllästyttämään nämä ruuat kun kaipaan jotain herkkuja. Mutta ehkä se vain on kestettävä. En kyllä tiedä miten kauan jaksaa elää vain rahkalla,mehukeitolla,marjoilla,kasviksilla ja lihalla? Olen miettinyt että näinkö oikeasti kaikki fitnessiä harrastavat syövät? Itse en niinkään enää haaveile mistään fitness ulkonäöstä vaan haluan vaan laihtua siihen painoon mitä olen ennen ensimmäistä raskautta. 

ap

[/quote]

Kuulostaa kyllä ihan hirveältä. Itse pystyisin noudattamaan tuota ehkä max 2 päivää. Kyllä elämästä ja ruuasta pitää saada nauttiakin. T: tuo 62 -> 58.

Vierailija
27/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan ruokaa, huonoa ruokaa. Inhoan kukkakaaleja, parsoja, sun muita terveellisiä. Salaateistakin ainoa on jääsalaatti mistä jotenkuten tykkään ja senkin saan alas vain salaatinkastikkeen kanssa.

Mä rakastan ihan tavallista kotiruokaa, sen lisäksi Heseä, ranskalaisia, Raxin pepperonipitsaa, sipsejä, juustonaksuja, Ben & Jerry'sin coocie doughia, Fazerin suklaata.

En tajua miksi olen tälläinen, mutta en tykkää terveellisestä ruuasta, en sitten yhtään. Nyt olen paastolla, koska painoa on jollain konstilla saatava alas, se on ainoa keino mikä saa mun painon pysymään hallinnassa. Harrastan kuitenkin hikiliikuntaa 4-6 krt viikossa, joten syön ihan liikaa ja ihan liian vääriä sapuskoja.

Olenkin suunnitellut, että kaikista parhaiten tämä onnistuisi multa, jos saisin painon sopivaksi (ennen haaveilin 48 kg, sitten 55 kg, nyt mulle riittäisi se 58 kiloakin), niin voisin yrittää syödä arjessa pupusalaattia broiskun ja kalan kanssa. Viikonloppuisin saisin syödä mitä mieli tekee. En tiedä toimiiko, mutta toivon niin paljon, että toimisi. Suoraan sanottuna vituttaa 38 vuotiaana painia paino-ongelmien kanssa.

Vierailija
28/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan juuri kalorilaskurin avulla. Voin periaatteessa syödä mitä vaan, mutta kyllä om pasta ja riisi jäänyt vähemmälle niiden kaloreiden takia. Meillä käytetään tosi paljon tuoreita kasviksia ja kyllä ne pakasteet voittaa 6-0. Kuulostaisko mikään näistä kivalta: kaalipata, kasvispihvit, kasvisröstit, juuresmuusi, jauhelihakeitto, kanakeitto (tästä olen onnistunut tekemään niin vähäkalorista ja hyvää, että pitäis olla laitonta), kiinalainen kanakasvispannu, kukkakaalikookoskastike, lihaa ja vihanneksia uunissa... tuossa on sellaisia mitä meillä syödään. Mä tykkään ruuanlaitosta ja kulutan siihen suhteellisen paljon aikaa, mun uus harrastus on tehdä vanhoista ruuista uusia vähäkalorisempia versioita ja on oikeen voittajafiilis kun keksii jotain uutta. Lisäks vähäkalorista ruokaa voi syödä enemmän!! :D

Vierailija
29/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

Lasken kalorit päässäni noin, pyöristämällä päässä. Olen syönyt noin 1200 kaloria päivässä. Herkkujen syöntiä olen kyllä vähentänyt roimasti, muutoin ruokavalio on ollut tuota luokkaa ennenkin, tosin vähän pienempiä annoksia nyt. Alussa lähti tietysti 1-2 kg varmaan jotain turvotuksia.

[/quote]

Eli aika vähän syöt kaloreita/per päivä. Tuon määrän itsekin söin silloin kun itsenäisesti laskin kaloreita. Kuin monta ateriaa syöt päivässä? Eli varmaan aika pieniä annoksia. Tuleeko nälkä? Olet siis opetellut kalorit ulkoa?

En vain tiedä pitäisikö siltikin palata tuohon kaloreiden laskemiseen. Tässä fitfarmin ruokavaliossahan on ehkä noin 1500-1700kcal/pvä ja siksi laihtuminen on hidasta itselläni. 

No, onneksi kohta loppuu ja voin miettiä miten jatkan tästä eteenpäin ja millä ruokavaliolla. Kiloista haluisin kuitenkin eroon. Tykkään itsestäni enemmän laihana. 

ap

Vierailija
30/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit syödä ruisleipää ja tummaa riisiä. Todella terveellistä. Liiku ja urheile monipuolisesti niin voit pian vetää hampurilaisaterian päivässä ja pysyt silti timminä!

Vierailija
31/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurossako sitten ei ole hiilareita? :D

Vierailija
32/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaan laskemaan niitä kaloreita! Tulee pysyviä tuloksia hyvässä ajassa eikä oo mitään kituutusta. Www.kalorilaskuri.fi

Vierailija
33/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:36"]

Mä laihdutan juuri kalorilaskurin avulla. Voin periaatteessa syödä mitä vaan, mutta kyllä om pasta ja riisi jäänyt vähemmälle niiden kaloreiden takia. Meillä käytetään tosi paljon tuoreita kasviksia ja kyllä ne pakasteet voittaa 6-0. Kuulostaisko mikään näistä kivalta: kaalipata, kasvispihvit, kasvisröstit, juuresmuusi, jauhelihakeitto, kanakeitto (tästä olen onnistunut tekemään niin vähäkalorista ja hyvää, että pitäis olla laitonta), kiinalainen kanakasvispannu, kukkakaalikookoskastike, lihaa ja vihanneksia uunissa... tuossa on sellaisia mitä meillä syödään. Mä tykkään ruuanlaitosta ja kulutan siihen suhteellisen paljon aikaa, mun uus harrastus on tehdä vanhoista ruuista uusia vähäkalorisempia versioita ja on oikeen voittajafiilis kun keksii jotain uutta. Lisäks vähäkalorista ruokaa voi syödä enemmän!! :D

[/quote]

Hei, kiitos hirveästi vinkeistä!!! Kirjoitin nuo ehdotuksesi ylös ja rupean googlettamaan ohjeita. Ongelma on sekin että oma pääni lyö tyhjää. En oikein tiedä mistä etsisi kevyitä hyviä ruokaohjeita. jauhelihakeittoa olenkin tehnyt ilman perunaa ja se oli ihan hyvää. Nyt vain iskenyt kyllästyminen. Näköjään itse tykkään nauttia ruuasta ja kyllästyn samoihin helposti. kaipaan vaihtelua. 

ap

Vierailija
34/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 17:34"]

Mä rakastan ruokaa, huonoa ruokaa. Inhoan kukkakaaleja, parsoja, sun muita terveellisiä. Salaateistakin ainoa on jääsalaatti mistä jotenkuten tykkään ja senkin saan alas vain salaatinkastikkeen kanssa.

Mä rakastan ihan tavallista kotiruokaa, sen lisäksi Heseä, ranskalaisia, Raxin pepperonipitsaa, sipsejä, juustonaksuja, Ben & Jerry'sin coocie doughia, Fazerin suklaata.

En tajua miksi olen tälläinen, mutta en tykkää terveellisestä ruuasta, en sitten yhtään. Nyt olen paastolla, koska painoa on jollain konstilla saatava alas, se on ainoa keino mikä saa mun painon pysymään hallinnassa. Harrastan kuitenkin hikiliikuntaa 4-6 krt viikossa, joten syön ihan liikaa ja ihan liian vääriä sapuskoja.

Olenkin suunnitellut, että kaikista parhaiten tämä onnistuisi multa, jos saisin painon sopivaksi (ennen haaveilin 48 kg, sitten 55 kg, nyt mulle riittäisi se 58 kiloakin), niin voisin yrittää syödä arjessa pupusalaattia broiskun ja kalan kanssa. Viikonloppuisin saisin syödä mitä mieli tekee. En tiedä toimiiko, mutta toivon niin paljon, että toimisi. Suoraan sanottuna vituttaa 38 vuotiaana painia paino-ongelmien kanssa.

[/quote]

Suosittelen tosiaan hoitamaan homman ennen kuin 40 v pamahtaa mittariin, sen jälkeen se vasta helvettiä onkin, enkä todellakaan ole ainoa joka sanoo näin. Jos jokunen kilo pääsee kertymään vaikka just lomailun seurauksena, ne ei todellakaan lähde vauhdilla 4 kg kahdessa viikossa vaikka ne  helposti ja nopeasti tuli, vaan jokainen 100 g on voitto.

Syöt kaikkien ohjesääntöjen mukaan: et liikaa, et liian vähän, kirjaat joka hemmetin gramman Kiloklubiin pidät huolta että joka pallukka on vihreänä ja liikut myöskin niin, että jokainen pallukka näyttää hyvältä ja voila, viikon päästä paino on NOUSSUT 200 g ja seuraavalla viikolla laskenut 400 g, hurraa, saldo siis 200 g.

Kylläpä se taas kannustaa puputtamaan annoksia, joissa on tyyliin 200 g parsakaalia, joku säälittävä kanafile ja lusikallinen täysjyväriisiä, kun sata kertaa mieluummin vetäisit kunnon koiven, rutkasti riisiä currykastikkeella ja kasvisgratiinia tai salaattia kunnon kastikkeella. Ei vaan voi enää ajatellakaan kuin aivan aniharvoin. Pizza on ihan poissujljettu herkku, ehkä kerran kolmessa kuukaudessa voi harkita, mutta sitten saakin taas kitua.

Korostan, että olen normaalipainoinen, en laihduta muuten kuin niin, että pyrin pääsemään heti eroon siitä kilosta parista kun ne tulevat ja ne kun tulevat melkein kun haistankin vaikka suklaalevyä.

Vierailija
35/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aineenvaihduntaan on turha vedota, se ei normaalilla ihmisellä selitä laihtumisen hitautta. Mutta jos et liiku päivässä yhtään, niin se on kyllä iso ongelma koko terveytesi kannalta. Kyllä siinä suolentoiminta hidastuu.

Juotko tarpeeksi vettä?

Syötkö tarpeeksi? Jotenkin vaikuttaa, että syöt liian vähän. Muutoksesi ei ole pysyvä, jos et edes saa kiksejä uudesta ruokavaliostasi ja et osaa tehdä monipuolisia ruokia.

Vierailija
36/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunassahan ei ole mitenkään kamalasti kaloreita, että siks mä syön sitä. Sitä kyllä näissä ruuissa on.. sen voi toki jättää helposti pois jos tahtoo.. noi on osa vaan mun päässä noi reseptit, mutta varmasti netistä löytyy vaikka mitä.

Vierailija
37/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis se ruokaohjetyyppi. Nro 20. :)

Vierailija
38/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on hyvä esimerkki siitä, että kun ollaan dieetillä elämäntapamuutoksen sijaan, ruoka ja syöminen on juuri noin tylsää. Ja sitten kun dieetti on ohi, lihotaan takaisin pudotetut kilot.

Vierailija
39/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:02"]

Aloitus on hyvä esimerkki siitä, että kun ollaan dieetillä elämäntapamuutoksen sijaan, ruoka ja syöminen on juuri noin tylsää. Ja sitten kun dieetti on ohi, lihotaan takaisin pudotetut kilot.

[/quote]

Mä kyllä yritän tästä elämäntapamuutosta mutta vaikeaa se on. Kyllä mä aloittaessani niin päätinkin mutta kun kyllästyy aina näihin samoihin ruokiin. Kun ennen sai nautintoa ruuasta mutta nyt sitä ei saa. Millä sen voi korvata? Ja ruoka nyt kuitenkin on aika iso osa ihmisen elämää ollut aina. Onhan se aika tympeää jos joutuu paastoamaan monta kuukautta sitä yhtä pitsanpalasta varten. Ja kasvikset nyt vaan ei ole kovin hyviä ilman kastikkeita tai gratiineja pelkillä kuivilla mausteilla. Mä en tiedä miten voisi olla nauttimatta ruuasta ja ajettelisi sen olevan vain polttoainetta? Miten katsoa tv:stä ruokaohjelmia kuolaamatta ruudun ääressä ja haaveilematta niistä ruuista. Ja en tosiaankaan halua yhtäkään kiloa takaisin vaan haluan näistä lopuistakin eroon. Sen verran vaikeaa on ollut "tämän kertainen" laihdutus.

ap

Vierailija
40/57 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 18:02"]

[/quote]

Minkäs teet, kun elämäntaparemontin ruuat eivät maistu hyviltä? Aika vaikea pysytellä sellaisella ruokavaliolla loppuelämä, jos siitä ei tykkää.