Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäytynyt nuori kysyy neuvoa, kuinka vielä voi päästä työelämään mukaan vai pääseekö?

Vierailija
25.08.2021 |

Hei.

Kysyisin neuvoa miten päästä työelämään mukaan, jos se on vielä mahdollista.

Tilanteeni on se, että asun omassa asunnossa ja käyn iltalukiota. Olen 27-vuotias. Minulla ei ole työkokemusta, eikä ammattia. Hyvä asia on kuitenkin se, että en käytä päihteitä ja mielenterveyden haasteet alkavat olla takana päin.

Itse olen käyttänyt jo etsivää nuorisotyötä, ollut työttömänä työnhakijana, sekä ollut kuntouttavassa työtoiminnassa, mutta tilanne on edelleen tämä.

Tosin lukiota on enää 1/3 jäljellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen työllistävälle alalle yliopistoon tai amkiin ja sitten töihin

Vierailija
2/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26v ja mulla ei oo mitään lukion jökjeistä koulutusta. Sekin ahdistaa. Mutta jotenkin eteenpäin. Itse haluaisin sairaanhoitajaksi tai kätilöksi, eivät työt lopu ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen hakeudut alalle, mistä löytyy töitä. Oletko kokeillut keikkatyötä? Sitä kautta saa hyvin luotua suhteita työpaikkoihin. Mikä ala sinua kiinnostaa?

Vierailija
4/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot jatkokoulutus mahdollisuudet läpi ja kouluttaudutaan pidemmälle. Opiskelijana osa-aikatöihin ja sieltä firmaan kokoaikaiseksi. Olet vielä nuori, tosin et ihan nuoremmasta päästä.

Vierailija
5/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta samassa tilanteessa olevaa, osa sinua vanhempiakin ja ilman peruskoulun jälkeistä koulutusta.

Olet nuori vielä, kaikki ovet ovat sinulle auki vielä pitkään!

Vierailija
6/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haet kaupoista ja ravintoloista keikkaduunia

Vierailija
7/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syrjäytynyt niin ei pääse töihin eli olet Ӯhtéís kúnnållé hýödýtöntä  róskåå

Vierailija
8/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kokeilla esim.osa-aika työtä esim.siivous ja tiskaus alal pääsee helposti,mutta pyydä viikon perehdytys jos et ole aiemmin tehnyt työtä. 

kesätyöt kaupan alalla on suosittuja vaikea päästä, mut ei mahdotonta, vuokrafirmoihin voi ilmoittautua ja saada esim. irtonaisia 1-2 päivän töitä, et pääset alkuun,muista verokortti ja työsopimus tehdä. pyydä myös työtodistus kun työ loppuu niin helpompi hakea uutta.

Vierailija
9/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet lukion jälkeen ammattikouluun, ahkeralla opiskelulla saat paperit 1,5 vuodessa. Koulusta saa apua työharjoittelupaikan etsimiseen ja kun saat harjottelupaikan, saat työkokemusta. Kun olet aktiivinen ja oma-aloitteinen harjoittelussa, voit saada sieltä työpaikan kun valmistut

Alaa miettiessä kannattaa miettiä omaa luonnetta ja katsella ammattiopistojen sivuilta mitä eri aloja on mahdollista opiskella. Tsemppiä opiskeluun

Vierailija
10/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet iltalukiossa.  Sillä on valtavan suuri merkitys, ettet ole vain kotosalla haisemassa ja narisemassa.     Ja sehän myös valmistaa sinulle tietä jatko-opintoihin.

Eiköhän työkkäristä löydy jotain tuntihommia tai lyhyt aikaisia keikkoja.  Niistä on hyvä alkaa ja samalla jää vielä aikaa kouluhommiinkin.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
11/11 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsette vielä kevyesti töihin, olette niin nuoria. Olen jo yli 40-vuotias ja olin vuosia työttömänä amk-koulutukseni jälkeen, joka vanhentuikin ja on muutenkin heikosti työllistävä. Jouduin kuntouttavaan työtoimintaan, jossa meni neljä vuotta. Olin jo täysin varma etten pääse koskaan mihinkään töihin, mutta pääsin työvoimakoulutukseen vuosi sitten ja nyt olen töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi