Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaupan kassalla äsken - mitä hittoa...

Vierailija
24.09.2014 |

Täytyy tunnustaa et olen tällä palstalla joskus ihmetellyt kirjoituksia, joiden mukaan kaupan kassoilla tungetaan edelläolevan kantapäille ja tehdään ties mitä typerää. Itselläni kaupassakäyntiin ei yleensä liity mitään ihmeellistä draamaa...

...äsken kuitenkin oli niin outo tapaus, että pakko avautua. Lähdin siis hakemaan evästä töihin ja siinä samassa tulin ostaneeksi perheelle kotiin ruokaa; en mitään täyskärryllistä, mutta sellainen perässä vedettävä kori oli lähes täynnä maítoja, jugurtteja ym perustavaraa. Menin kassalle, jossa juuri yksi nainen oli maksamassa ja hihna tyhjänä. Menin siihen hihnan viereen ja aloin tyhjentää koriani, kun yhtäkkiä taakseni kiilaa nainen kärryillään ja kirjaimellisesti tulee kantapäilleni. No, ei siinä vielä mitään - ei kuulunut anteeksipyyntöä mutta ajattelin ettei huomannut törmänneensä. Mutta sitten tämä nainen alkaa mättää omia ostoksiaan siihen keskelle hihnaa, ihan minun ostoksiini kiinni vaikka minulla oli vielä kori lähes täynnä  ostoksia. Ihmeissäni tungin äkkiä sen seuraava asiakas -läpyskän siihen minun ja hänen ostosten väliin ja sanoin kuuluvasti että mulla on vielä ostoksia korissa, mutta hän vain jatkoi mättämistä. Myyjä oli tässä vaiheessa vetänyt sitä hihnaa jo eteenpäin, ja hihna oli aivan täynnä sen perässäolevan ostoksia. Joten mun oli pakko antaa ostoskorini hihnan yli myyjälle, jotta sai ne lyötyä kun eivät mahtuneet siihen hihnalle! Se nainen vain seisoi siinä takanani, ilmekään värähtänyt. 

Kotimatkalla rupesi tosissaan ottamaan päähän moinen käytös. Jos tunnistit itsesi, voitko selittää, mikä järki tässä oli?! Maksaminen ei ainakaan nopeutunut yhtään, kun myyjä joutui noukkimaan tavaroitani sieltä korista ja ihan yhtä hidasta olisi ollut jos mä olisin ojentanut niitä tavaroita myyjälle yks kerrallaan. Olisko mun pitänyt siis aggressiivisesti raivata tilaa niiltä sen toisen tavaroilta niin että osa olisi takuulla pudonnut lattialle?! En tajua... Myyjäkin oli niin hämmentynyt tilanteesta ettei saanut sanotuksi sille naiselle mitään.

Kaiken huippu oli se että siellä ei ollut mitään ruuhkaa tosiaan, vaan mun mennessä tälle kassalle pari muutakin kassaa siinä ympärillä näytti lähes tyhjiltä... 

No niin, takaisin töihin. Kiitos että sain avautua...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tylysti vaan työntänyt niitä takana olevan tavaroita taaksepäin kun ei kerta sanomisesta älynnyt! Joo, maailma on täynnä urpoja.

Vierailija
2/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä se on kun me maalaiset tullaan shoppailemaan isolle kirkolle, anteex :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vastaavassa tilanteessa jatkanut omien tavaroiden mättämistä siihen sekaan, antanut kassan lyödä kaiken minunn kuittiini, pakannut tavaroita ja sanonut takana tulleelle, että "olin laittamassa omia ostoksia siihen, olisit katsonut, mitä teet".

Vierailija
4/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ällistyit niin kovin, ettet voinut sanoa, että anteeksi mutta odotatko vähän, ostoksesi eivät sovu siihen?

No joo, outoa tosiaan. Nainen ei varmaan ollut ihan kunnossa, tai jotain. Sä oot käyttäytynyt hyvin kun et ruvennut tiuskimaan tai mitään, itselläni olisi varmaan mennyt hermo...

Vierailija
5/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin alkanut poistamaan sen naisen ruokia takaisin hänen koriinsa tai sanonut myyjälle että pysäyttää hihnan, kun joku idiootti tunkee ruokiaan sinun ostostesi sekaan.

Vierailija
6/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamara?

Vierailija
7/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää käytöstä takana olevaltasi, mutta typerää myös kassalta kun ei pysäyttänyt hihnan etenemistä...

Itse olisin kärkkäänä ihmisenä sanonut takana olevalle että kerää ne romus siitä tai kerää ne sen jälkeen lattialta.

Vierailija
8/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:35"]

...ja ällistyit niin kovin, ettet voinut sanoa, että anteeksi mutta odotatko vähän, ostoksesi eivät sovu siihen?

No joo, outoa tosiaan. Nainen ei varmaan ollut ihan kunnossa, tai jotain. Sä oot käyttäytynyt hyvin kun et ruvennut tiuskimaan tai mitään, itselläni olisi varmaan mennyt hermo...

Niin siis sanoin sille kuuluvasti ja selvästi et mulla on vielä ostoksia korissa, ja varmasti kuuli kun myyjäkin kuuli ja pysäytti sen hihnan samantien. Mut kun ei tähän reagoinut mitenkään vaan jatkoi mättämistä niin joo, hämmennyin... tuli nyt mieleen et jos se ei ollut suomenkielinen, sit ei ehkä tajunnu mitä sanoin. Mut ei se kyllä sokea ollut ja se mun täys kori ei ollut mitenkään piilossa... Nyt mua jo naurattaa, mut kieltämättä kotimatkalla oli hieman hiiltynyt olo... :) Kiitos kaikille empaattisista kommenteista!

ap

[/quote]

Vierailija
9/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te annatte kohdella itseänne noin?

Avatkaa suunne silloin kun se tilanne on päällä!

Vierailija
10/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:34"]Tämmöstä se on kun me maalaiset tullaan shoppailemaan isolle kirkolle, anteex :)
[/quote]

Puhu vaan omasta puolestas :D

Vierailija
11/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä minä laitan ostokset hihnalle sieltä hihnan päästä niin ettei kukaan voi takaa laittaa omiaan sekaan.

Vierailija
12/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:32"]

Täytyy tunnustaa et olen tällä palstalla joskus ihmetellyt kirjoituksia, joiden mukaan kaupan kassoilla tungetaan edelläolevan kantapäille ja tehdään ties mitä typerää. Itselläni kaupassakäyntiin ei yleensä liity mitään ihmeellistä draamaa...

...äsken kuitenkin oli niin outo tapaus, että pakko avautua. Lähdin siis hakemaan evästä töihin ja siinä samassa tulin ostaneeksi perheelle kotiin ruokaa; en mitään täyskärryllistä, mutta sellainen perässä vedettävä kori oli lähes täynnä maítoja, jugurtteja ym perustavaraa. Menin kassalle, jossa juuri yksi nainen oli maksamassa ja hihna tyhjänä. Menin siihen hihnan viereen ja aloin tyhjentää koriani, kun yhtäkkiä taakseni kiilaa nainen kärryillään ja kirjaimellisesti tulee kantapäilleni. No, ei siinä vielä mitään - ei kuulunut anteeksipyyntöä mutta ajattelin ettei huomannut törmänneensä. Mutta sitten tämä nainen alkaa mättää omia ostoksiaan siihen keskelle hihnaa, ihan minun ostoksiini kiinni vaikka minulla oli vielä kori lähes täynnä  ostoksia. Ihmeissäni tungin äkkiä sen seuraava asiakas -läpyskän siihen minun ja hänen ostosten väliin ja sanoin kuuluvasti että mulla on vielä ostoksia korissa, mutta hän vain jatkoi mättämistä. Myyjä oli tässä vaiheessa vetänyt sitä hihnaa jo eteenpäin, ja hihna oli aivan täynnä sen perässäolevan ostoksia. Joten mun oli pakko antaa ostoskorini hihnan yli myyjälle, jotta sai ne lyötyä kun eivät mahtuneet siihen hihnalle! Se nainen vain seisoi siinä takanani, ilmekään värähtänyt. 

Kotimatkalla rupesi tosissaan ottamaan päähän moinen käytös. Jos tunnistit itsesi, voitko selittää, mikä järki tässä oli?! Maksaminen ei ainakaan nopeutunut yhtään, kun myyjä joutui noukkimaan tavaroitani sieltä korista ja ihan yhtä hidasta olisi ollut jos mä olisin ojentanut niitä tavaroita myyjälle yks kerrallaan. Olisko mun pitänyt siis aggressiivisesti raivata tilaa niiltä sen toisen tavaroilta niin että osa olisi takuulla pudonnut lattialle?! En tajua... Myyjäkin oli niin hämmentynyt tilanteesta ettei saanut sanotuksi sille naiselle mitään.

Kaiken huippu oli se että siellä ei ollut mitään ruuhkaa tosiaan, vaan mun mennessä tälle kassalle pari muutakin kassaa siinä ympärillä näytti lähes tyhjiltä... 

No niin, takaisin töihin. Kiitos että sain avautua...

[/quote]

varmaan joku elämään kyllästynyt ämmä, vittuuntunut jostain ja kostaa kaikille. 

olisin huutanut että odota nyt vittu saatanan apina.   

t. mies   

Vierailija
13/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin avannut suuni ja sanonut: Anteeksi mutta jokainen laittaa omat ostoksensa vuorollaan. Voisitko ystävällisesti odottaa oma vuoroasi kuten kaikki muutkin täällä tekevät. Yleensä laittaa luun kurkkun etuilijoille kun ilmaisee itsensä asiallisesti mutta tiukasti. Minä osaan odottaa vuoroani ja odotan tätä taitoa muiltakin aikuisilta. Olenpa muuten todistanut tilannetta jossa kassa kieltäytyi palvelemasta etuilijaa lainkaan. Käski häipyä kaupasta tai kutsuu vartijan. Oli muuten rouvashenkilöllä mielenkiintoinen ilme :D

Vierailija
14/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastaavassa tilanteessa pyytänyt kassaa soittamaan vartijan paikalle.

Vierailija
15/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, nono, nyt sä loukkasit apinoita. Tuon tantan käytös ei ole edes apinoille soveliasta, ne osaa käyttäytyä paljon paremmin :)

12, samoin. Lisäsyynä on se, että haluan antaa myös edessäolevalle tilaa asioida, ja laittaa korin niille kuuluvaan telineeseen, joka sattuu sijaitsemaan siellä hihnan päässä. 

Vierailija
16/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toöllaset ärsyttää. Sit ne menee tomerana pakkaamaan omiaan ostoksiaan sitä mukaan kun kassa niitä piippaa. Oikein katsokaapas kun olen nopea ja fiksu kun teen näin! Ensin hengittää niskaan kun vielä maksan, hyvä kun ei tunnuslukuja kurki. Enkä edes ole hidas!

Vierailija
17/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on joskus käynyt noin ja siitä lähtien olen visusti pysynyt siinä liukuhihnan päässä lastaamassa tavaroita hihnalle. Jotkut tampiot tuntuu kuvittelevan, että jos hihnalla on tyhjää niin siihen voi lappaa omat tavarat, vaikka edessä olevalla olisi kärry vielä täynnä.

Vierailija
18/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sanonut ensin naiselle, että tavarani eivät mahdu tähän ja heti sen jälkeen kassalle, että pysäytä hihna, koska tavarani eivät mahdu tähän. 

Ihan lapsellisia ehdotuksia täällä, että muka pitäisi alkaa siinä idiootiksi toista haukkumaan. Aikuiset ihmiset, haloo! Vaikka vastapuoli ei olisi normaaleilla käytössäännöillä varustettu ihminen, niin ei teidän tarvitse taantua samalle tasolle.

Vierailija
19/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit kauniisti kun et alkanut riehua tai haukkua sitä takana tullutta. Selvästihän sillä oli joku häiriö päällä. Sellaista voi sattua meille kaikille, ollaan armollisia.

Jos joku toimii tyhmästi, ei se aina tarkoita että sillä on ureaa kuuloelimien välissä. Sillä vaan saattaa olla akuutti mt-ongelma. Ja eipä tuosta ap:lle haittaa ollut, mitä nyt vähän hämmennytti.

Vierailija
20/25 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin huitaissut sen Seuraava asiakas -kapulan kanssa ne ostokset taaksepäin sen verran voimalla, että osa olisi saattanut "vahingossa" tippua lattialle..