Maksetaanko perintöveroa myös vanhoista huonekaluista yms irtaimistosta?
Ja jos, niin miten näiden arvo lasketaan? Jos leivänpaahdin on vaikka uutena maksanut 30 eur, miten paljon siitä maksetaan 15 vuoden kuluttua perintöveroa - alkuperäisen hinnan vai olemattoman jälleenmyyntiarvon mukaan?
Kommentit (32)
Minä voin lahjoittaa ikivanhan flyygelini valtiolle, jopa raahauttaa sen lähimmän verotoimiston eteen.
Älkää vaan merkatko perukirjaan yhtään mitään ylimääräistä, ellei nyt oikeasti ole joku riitaisa taistelu menossa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että mitä vähemmän sälää siellä kirjassa on, sitä vähemmällä myös pääsette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kämpät täyteen läppäreitä, tabletteja, älypuhelimia, leivänpaahtimia, vedenkeittimiä, yleiskoneita, pelikonsoleita yms. yms.!
Miksi?
No siksi, kun ei niistä ei tarvitse maksella perintöveroja.
Edelleen, miksi? Mitä minä teen laitteilla joita en tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Älkää vaan merkatko perukirjaan yhtään mitään ylimääräistä, ellei nyt oikeasti ole joku riitaisa taistelu menossa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että mitä vähemmän sälää siellä kirjassa on, sitä vähemmällä myös pääsette.
Aika monta kymmentä perunkirjaa tehneenä en kyllä ihan heti keksi että mihin se rivien määrä siinä nyt vaikuttaisi. Pari minuuttia ehkä menee niitä kirjoittaessa, mutta eipä se koskaan ole kynnyskysymykseksi muodostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kämpät täyteen läppäreitä, tabletteja, älypuhelimia, leivänpaahtimia, vedenkeittimiä, yleiskoneita, pelikonsoleita yms. yms.!
Miksi?
Ota itsellesi parhaat päältä ja lahjoita loput vaikka sukulaisillesi ja ystävillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ota itsellesi parhaat päältä ja lahjoita loput vaikka sukulaisillesi ja ystävillesi.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Veikkaan että kyseessä oli vitsi tai sarkasmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus
poisti perintöveron pienistä (= alle 20 000 euroa) perinnöistä.Koskeeko vain rintaperillisiä vai kaikkia?
Lue tästä:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/perinto/perint%C3%B6verol…
Käteinen ja fyysinen raha pitäisi laskea irtaimistoksi. Jälkipolville jäisi vain säkillinen kaunista kuviopaperia vesileimoineen ja hologrammeineen. Tai pari kultaharkkoa.
Mites on jos kaiken perinnön jättää esim. timanttisormuksina? Hilma 96v myy omakotitalonsa ja mökkinsä ja ostaa 50 kpl timanttisormusta. Jälkeläiset saanevat myydä sormuksensa, kun ei kenelläkään ole 50 sormea rengastettavaksi...?
Jos perikunta on niin tyhmää, ettei osaa onnistuneesti "hukata" sellaista, minkä helposti voi "hukata", niin sitten saa ansionsa mukaan.
Katselin tuossa juuri ympärilleni. Olen niin kyllästynyt tuohon olohuoneen sohvaan, se on niin purppuran purppuran värinen.