Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitääkö neuvolasta kysyä kaikki?

Vierailija
24.09.2014 |

Aion olla huono äiti ja aloittaa viikon päästä 4 kk lapselle jo soseiden maistelun. Tiedän kyllä, ettei se tuo apua heti, muttei se tuo apua odottelukaan. Kun syöntitahti vaan tihenee ja tihenee ja selkeästi osoittaa kiinnostusta. Tiedän kyllä miten edetä, mutta kaikkialla toitotetaan kuinka pitäisi kysyä neuvolasta. No pitääkö se kaikki kysyä sieltä? Eikö oman lapsen asioita saa päättää itse?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kysyä neuvolasta.

Vierailija
2/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää itse ne on vain suosituksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maistelun saa aloittaa 4 kk ikäisestä. Et ole huono äiti tehdessäsi niin. Eikä neuvolasta kaikkea tarvitse kysyä.

Vierailija
4/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:01"]Kyllä maistelun saa aloittaa 4 kk ikäisestä. Et ole huono äiti tehdessäsi niin. Eikä neuvolasta kaikkea tarvitse kysyä.
[/quote]

Mutta aloitamme viikon etukäteen.. ;) tämä oli lähinnä vitsailua. Mutta "Pyhä Äitihän" täysimettää kunnes lapsi on puolivuotias.. :D

Vierailija
5/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut kaikilla neljällä lapsellani kiinteiden syöttämisen neljäkuisena. Ja olen imettänyt myös lisäksi. Ei mitään ongelmaa. Sitäpaitsi nykyään on alkanut ilmetä tutkimuksia, joiden mukaan tämä olisi jopa suotavampaa kuin täysimettää puolivuotiaaksi asti. Lapsen olisi hyvä altistua eri ruoka-aineille jo ennen puolen vuoden ikää, sillä sen on jopa todettu ehkäisevän allergioita. 

Ja ihan varmasti joku luomuäiti ärähtää tähän, mutta ärähtäköön. En mä väitä, että se täysimetys olis huono juttu. Mutta turha kuvitella, että se olis mitenkään ainut oikea vaihtoehtokaan.

Vierailija
6/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle just neuvottiin neuvolassa alottamaan maistelu 3,5 kk vauvan kanssa sitten 4 kk ikäisenä!

Vierailija
7/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haöluat tällaista asiaa kysyä neuvolasta, valitse se harmaahiuksinen ja erittäin lähellä eläkeikää oleva terkkari. Hän muistanee vielä ne ajat, kun kiinteät aloitettiin pääsääntöisesti 3 kk:n iässä - luultavasti sinullekin silloin kun olit vauva. Voithan sinä tietenkin kysyä myös äidiltäsi, anopiltasi, mummoltasi tai keneltä tahansa vanhemmalta enemmän tai vähemmän vauvoja ruokkineelta.

Vierailija
8/8 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi mielipidettä kysyä, mutta en kyllä varta vasten soittaisi tuosta asiasta. Neuvolassa käydään kerran kuussa tunnin ajan, ei se täti voi tietää tarvitseeko vauva kiinteitä sen tunnin perusteella vaan sinä äitinä tiedät paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän