Uskaltaisitko matkustaa Kreikkaan nyt?
Jos olisit saanut kaikki rokotukset? onko vaaraa että joutuu johonkin karanteeniin eikä pääse pois...
Kommentit (33)
Valtio ei kustanna karanteenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule Espanjaan, Andaluciaan, täällä on asiat hoidettu hyvin.
Jos sattuisit sairastumaan koronaan, on sinut vakuutettu täällä ja valtio kustantaa sairaalamaksut, kuljetukset ja ylimääräiset hotellikulut myös seuralaiselle, jos karanteeniin joutuu.Valtio ei kustanna karanteenia.
Kyllä vaan kustantaa, jos koronan vuoksi sinut siihen määrätään, myös seuralaisesi. Ei tietenkään mahdollisia ansionmenetyksiä kotimaassasi.
Ja edellytys on, että asut hotellissa tai muussa turismiin hyväksytyssä majoituksessa.
Kyllä muuten mutta jos sairastut niin jäät sinne karanteeniin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan matkaan. Pieni riski toki on, että kohdemaassa kiristetään rajoituksia. Maskiahan tuolla pitää sitten käyttää aina sisätiloissa. Se ei ole oman harkintasi varassa.
Ja on syytä varata ylimääräistä rahaa, jos joutuu etsimään vaihtoehtoisen reitin kotiin paluuseen.Miksi vaihtoehtoisen reitin jos on pakettimatka Finnairin suorilla lennoilla?
Tietysti mitä vaan voi sattua näinä aikoina,,mutta onhan kotiinsakin moni kuollut.No vaikka siksi, että sairastuu tai joutuu karanteeniin siellä kohteessa, eikä pääse pakettimatkan lennolle.
Jos sairastuu kohteessa, paras vaan niistää kaikessa hiljaisuudessa. Paluulennolle ei tarvitse testiä, ja kaikki lentokoneessa on joka tapauksessa kaksi kertaa rokotettuja, joten ihan sama.
Muuten ok, mutta ei me kaiki matkustavat ole otettu rokotetta. Ilmankin pääsee. Samat testit on moniin maihin monista maista mentäessä silti tehtävä.
Ainakin meidän pakettimatkaohjeessa sanottiin aivan selvästi, että koneeseen ei pääse ellei ole kahta rokotetta otettuna.
En tiedä mikä kone teillä on ollut. Outoa.
Kyllä Finnairin, Norwegianin ym. koneisiin pääsee. Finnair ei vaadi enää edes testiä, mutta kohdemaa toki vaatii.
Uskaltaisin, koska he rakensivat muurin.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin, koska he rakensivat muurin.
Aidan.
Lue nyt ihan ensimmäiseksi Kreikkaa koskevat maahantulomääräykset samoin Suomen määräykset koskien Kreikkaan matkustamista. Siellä ne ovat karanteenimääräykset (jotka tietysti voivat muuttua matkasi aikana ilman varoitusta). Lue myös mahdolliset UMn maatiedotteet. Sen tiedän, että joillakin suosituilla turistisaarilla tilanne on kriittinen ja esim Saksa muutti niitä "punaisiksi" alueiksi.
Ongelma aina näissä matkoissa turistipaikkoihin on se, että siellä on ties mistä tulevia ihmisiä eli eri tartuntataon maista ja yleistä etteivät turistit piittaa määräyksistä (eivät etenkään juopot, kulkutautimyönteiset, koronankieltäjät, rokotevastaiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisit sairastumaan koronaan, on sinut vakuutettu täällä ja valtio kustantaa sairaalamaksut, kuljetukset ja ylimääräiset hotellikulut myös seuralaiselle, jos karanteeniin joutuu.Valtio ei kustanna karanteenia.
Kyllä vaan kustantaa, jos koronan vuoksi sinut siihen määrätään, myös seuralaisesi. Ei tietenkään mahdollisia ansionmenetyksiä kotimaassasi.
Ja edellytys on, että asut hotellissa tai muussa turismiin hyväksytyssä majoituksessa.
Eipä vaan kustantanut potkupallo maakareille kun jäivät epämääräiseksi ajaksi Venäjän maalle karanteeniin eivätkä päässeet hotelliinkaan kun tartunta. Hih hiii, ai että olin iloinen!!!! 🤣
Tietenkin uskaltaa. Osta pakettimatka niin pääset taatusti kotiinkin.
Uskaltaisin matkustaa minne tahansa, jos minulla olisi tarpeeksi suuri joukko turvamiehiä mukana.
Olen aiemmin nähnyt niin paljon katastrofeja (maanjäristys, tulivuorenpurkaus, metsäpalot, terroristien pommi-iskut) että niiden jälkeen koronavirus on vitsi
Kyllä, minä nauran koronavirukselle. Sehän tappaa vain alle YHDEN PROSENTIN kaikista potilaista, jotka sairastuvat. Minulla on huomattavasti korkeampi riski kuolla lomamatkalla (liikenneonnettomuus, luonnonkatastrofi, terrori-isku, sydänkohtaus, paskahalvaus) kuin kuolla koronavirukseen täällä Suomessa.
Todellisuudentaju ja arkielämän realiteettien ymmärtäminen on hyvä keino välttää tuo koronahysteria. Minä en edes ottanut rokotusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä vaan kustantanut potkupallo maakareille kun jäivät epämääräiseksi ajaksi Venäjän maalle karanteeniin eivätkä päässeet hotelliinkaan kun tartunta. Hih hiii, ai että olin iloinen!!!! 🤣
Osasitko lukea? Puhuin Espanjan Andaluciasta.
Juuri palasin. Ei pelottanut yhtään!
Todellakin uskaltaisin, parempihan siellä on tautitilanne kuin täällä.
Ainakin meidän pakettimatkaohjeessa sanottiin aivan selvästi, että koneeseen ei pääse ellei ole kahta rokotetta otettuna.