Kannaatako tehdä rikosilmoitus operaattorin omin päin tehdystä liittymän vaihdosta kalliimpaan liittyämään
Kommentit (21)
Joutuuko operaattoreiden aspat vääntämään tällaisten idioottien kanssa päivät pitkät, säälin heitä
Vain jos kuvaat koko tarinan ja laitat sen nettiin. Kunnon tilannekomedia on aina hauskaa.
Todennäköisesti näin ei ole tapahtunut, vaan suostumus on saatu jollain tavoin, jota et ole tajunnut. Kyseessä voi olla pääsääntöisesti sopimusrikkomus ja kuluttajansuojan loukkaus. Voi olla rikos, erityisesti petos, jos teko on tahallinen, harhaanjohtava ja tuo taloudellista hyötyä operaattorille asiakkaan kustannuksella. Mutta rikosilmoituksen sijaan ensimmäinen askel on yhteys operaattoriin ja sitten kuluttajansuojaan.
Ei kannata. Kannattaa ottaa yhteyttä operaattoriin ja esittää faktat ja pyytää korvausta asiasta. Kerro, että tulet asiasta rummuttamaan somessa miten asioita siinä firmassa hoidetaan, jos ei muuten suostu.
Vierailija kirjoitti:
Etkä saanut edes kirjettä jossa kertovat tekevänsä näin? Sitten maininta että asialle ei tarvitse tehdä mitään, hoidamme sen puolestasi.
Ei ne mitään kirjeitä lähettele.
Ap puhuu asiaa. Sonera/Telia tekee tätä aina. Sitten vaan puhelinlaskusta huomaat, että kappas vaan, he ovat valinneet sun puolesta uuden liittymän ja uuden hinnan. Ja tämä tapahtuu siis aina, kun entinen sopimus on loppunut.
Kai se jossain lukee pienellä präntillä, mutta kun puhelimessa olet entisenkin sopimuksen sopinut, niin ei tästä ole hiiskuttu silloin sanaakaan.
Eri
Soitat operaattorille ja sanot, että tämä hinta ei nyt sovi sulle. Ei ne voi tehdä kuin jatkuvan tuolla tavalla, eivät määräaikaista, joten olet vapaa vaikka heti vaihtamaan operaattoria.
Olet saanut kirjeen jossa on taas sitä samaa paskaa "sinun ei tarvitse tehdä mitään...mutta jos asia ei jostain kumman syystä miellytä, voit irtisanoa sopiuksen.." jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä saanut edes kirjettä jossa kertovat tekevänsä näin? Sitten maininta että asialle ei tarvitse tehdä mitään, hoidamme sen puolestasi.
Ei ne mitään kirjeitä lähettele.
Ap puhuu asiaa. Sonera/Telia tekee tätä aina. Sitten vaan puhelinlaskusta huomaat, että kappas vaan, he ovat valinneet sun puolesta uuden liittymän ja uuden hinnan. Ja tämä tapahtuu siis aina, kun entinen sopimus on loppunut.
Kai se jossain lukee pienellä präntillä, mutta kun puhelimessa olet entisenkin sopimuksen sopinut, niin ei tästä ole hiiskuttu silloin sanaakaan.
Eri
Myöskin Elisa tekee tätä.
Vierailija kirjoitti:
Soitat operaattorille ja sanot, että tämä hinta ei nyt sovi sulle. Ei ne voi tehdä kuin jatkuvan tuolla tavalla, eivät määräaikaista, joten olet vapaa vaikka heti vaihtamaan operaattoria.
Mulle tungettiin 24kk määräaikainen sopimus kysymättä mitään minulta. Vihaan noita määräaikaisia sopimuksia.
No ääh, kun se nyt vaan on tuollainen "peli" että operaattoria pitää vähän väliä vaihdella jos haluaa että hinnat pysyy kurissa. Vanhojen asiakkaiden hintoja ne hivuttaa koko ajan ylöspäin ja sitten vasta alkaa parempia tarjouksia satelemaan kun on jo tehnyt sopimuksen toiselle operaattorille.
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut kirjeen jossa on taas sitä samaa paskaa "sinun ei tarvitse tehdä mitään...mutta jos asia ei jostain kumman syystä miellytä, voit irtisanoa sopiuksen.." jne.
Kirjeen, sähköpostin tai viestin. Lisäksi sopimuksessasi mainitaan milloin hinta korottuu. Ihan normaali menettely.
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut kirjeen jossa on taas sitä samaa paskaa "sinun ei tarvitse tehdä mitään...mutta jos asia ei jostain kumman syystä miellytä, voit irtisanoa sopiuksen.." jne.
Tuollainen menettely on rikollinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut kirjeen jossa on taas sitä samaa paskaa "sinun ei tarvitse tehdä mitään...mutta jos asia ei jostain kumman syystä miellytä, voit irtisanoa sopiuksen.." jne.
Tuollainen menettely on rikollinen teko.
Joko olet edunvalvonnassa?
Samat lait ei koske yrityksiä, eli saavat tehdä aika vapaasti mitä haluaa samoin henkilökunta. Paskalakit on aina yritysten puolella.
Kannattaa vaan vaihtaa yritystä. Voit myös reklamoida ja vaihtaa yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Samat lait ei koske yrityksiä, eli saavat tehdä aika vapaasti mitä haluaa samoin henkilökunta. Paskalakit on aina yritysten puolella.
Kannattaa vaan vaihtaa yritystä. Voit myös reklamoida ja vaihtaa yritystä.
Mulle tungettiin 24kk määräaikainen sopimus ilman suostumustani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat lait ei koske yrityksiä, eli saavat tehdä aika vapaasti mitä haluaa samoin henkilökunta. Paskalakit on aina yritysten puolella.
Kannattaa vaan vaihtaa yritystä. Voit myös reklamoida ja vaihtaa yritystä.
Mulle tungettiin 24kk määräaikainen sopimus ilman suostumustani.
Sun ei ole pakko suostua. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat lait ei koske yrityksiä, eli saavat tehdä aika vapaasti mitä haluaa samoin henkilökunta. Paskalakit on aina yritysten puolella.
Kannattaa vaan vaihtaa yritystä. Voit myös reklamoida ja vaihtaa yritystä.
Mulle tungettiin 24kk määräaikainen sopimus ilman suostumustani.
Sun ei ole pakko suostua. Oma vika.
Tuli yllätyksenä se, että operaattorit ovat niin epätoivoisia ja kieroja. Eivät muuten pärjää kuin kieroilemalla.
Mistä lähtien siat olisi yritysten tekemisiä tutkinut. Pyyhkii syn ilmoituksella persettä.
Telialta tuli sähköposti huhtikuussa, jossa kerrottiin liittymän automaattisesta muutoksesta kalliimpaan nyt kesäkuussa, jos ei reagoi asiaan mitenkään.
Etkä saanut edes kirjettä jossa kertovat tekevänsä näin? Sitten maininta että asialle ei tarvitse tehdä mitään, hoidamme sen puolestasi.