Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häh miks työttömyysetuus on pakote johonki paja hommiin

Vierailija
25.08.2021 |

Ku oon kuntakokeilun piirissä ni mua pommitetaan 3kkvälein tosin nyt useammin. Ja en saa ku 270e tota rahaa ku katoin Kelan sivuilta summan olevan 726e.
Vai onko se silloin 726e jos suostuu orjatyöhön? Että eihän se ole orjatyötä jos siitä saa melkein 800e.

Niinku Joo. Onko vähän tyhmä olo taas.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuon voisi ilmaista kuntakokeilun piirissä olevalle niin että se on palkkatyötä eikä kuntouttavaa. Koska kyllähän nuohommat mitä siellä pajalla tehdään on ihan työ hommia.

Vierailija
2/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa ihan oikealta työltä kyllä. Päivät vaan voi olla kevyempiä pitkän työttömyyden jälkeen. Siis en kutsuisi orjatyöksi koska ei orjat saa melkein 800e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en noissa palkattomissa pakkotöissä tee mitään.

Vierailija
4/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mun mielestä kuulosta orjatyöltä. Tottakai otan mieluummin 726e ku kärvistelen 270e ja olen rahaton loppukuun.

Vierailija
5/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti ole huono raha ku tohon päälle toimeentulotukea

Vierailija
6/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuntakokeilukin tulee kalliimmaksi kuin ns. perustyöttömyys. Se on nyt kolmas kerta kun eri hallitukset on kohdistaneet toimenpiteitä työttömiin. Lopputulos tulee olemaan sama. Rahaa kului ja työttömyys pysyy korkealla. Ei se työkkärin virkailijoiden määrä ja työttömille soittelu tuo lisää työpaikkoja.

Tekisivät jotain järkevää niillä rahoilla mitä hummaavat noihin kokeiluihin. Houkuttelee sanoa että vaikka koko samalla rahalla palkkatukitöitä. Mutta sehän vääristäisi kun eihän valtion ole tarkoitus maksaa yritysten työntekijöiden palkkoja. Valtiolla ja kunnillaa on niin pirusti virkahenkilöitä että tarvitaanko sinne joku porukka jatkoksi palkkatuilla?

Vierailija
7/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja määrittelee mitä rahan eteen tehdään. Ihan joka paikassa.

Vierailija
8/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tavallaan tuo on pakottamista koska on mentävä ainakin tutustumaan. Ja sen aion tehdä jotta saan miettimisaikaa mitä rupeen tekemään. Töitä kun ei ole helppo saada joten toi on hätä ratkaisu. Saapahan edes jostain rahaa.

Vierailija
9/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pajauttelen joka päivä.

Vierailija
10/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en saa mennä itsenäisesti ilmoittautumaan mihinkään kouluun tai hakea, he sanoivat että täytyy niiden kanssa keskustella. Joten loukussa ollaan. :)

Vierailija
11/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pajauttelen joka päivä.

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
12/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä en saa mennä itsenäisesti ilmoittautumaan mihinkään kouluun tai hakea, he sanoivat että täytyy niiden kanssa keskustella. Joten loukussa ollaan. :)

Kyl on ihan syvältä toi kuntakokeilu 😂😂😂

Vierailija
13/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hienoa, kun oppii tekemään jotain hyödyllistä työtä?

Kasvata selkäranka, veltto paska.

Vierailija
14/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole hienoa, kun oppii tekemään jotain hyödyllistä työtä?

Kasvata selkäranka, veltto paska.

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
15/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on lain mukaan tarkoitettu ainoastaan niille, joiden työ- ja toimintakyky on siinä määrin rajoittunut, että he eivät kykene työhön tai työllistymistä edistävään palveluun. Se, että asia on näin on sekä työttömän itsensä, te-toimiston että kunnan edustajan todettava.

Kannattaa lukea laki kuntouttavasta työtoiminnasta ennen kuin menee työkkäritapaamiseen.

Vierailija
16/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miksi heidän kanssaan pitää keskustella asiasta jos henkilö haluaa edistää elämäänsä kouluttautumalla ja mahdollisesti työllistymällä?

Ihan naurettavaksi kyllä mennyt.

Vierailija
17/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta on lain mukaan tarkoitettu ainoastaan niille, joiden työ- ja toimintakyky on siinä määrin rajoittunut, että he eivät kykene työhön tai työllistymistä edistävään palveluun. Se, että asia on näin on sekä työttömän itsensä, te-toimiston että kunnan edustajan todettava.

Kannattaa lukea laki kuntouttavasta työtoiminnasta ennen kuin menee työkkäritapaamiseen.

Kyllä mä oon sen lukenuki. Mulla ei oo kauheesti vaihtoehtoa ku mennä tutustumaan ja saa hetkeksi tädit hiljaseksi. Sitte aletaan siittä paiskimaan pajalla ah niin kivaa työtä ja upeaa kun kasvaa sekä kehittyy! Riemuitsen.

Vierailija
18/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miksi heidän kanssaan pitää keskustella asiasta jos henkilö haluaa edistää elämäänsä kouluttautumalla ja mahdollisesti työllistymällä?

Näin mulle sieltä sanottiin. Kai mä olen heidän mielestään totaalisen vajavainen persoona enkä kykene tekemään oikeita ratkaisuja itse.

Vierailija
19/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon sen lukenuki. Mulla ei oo kauheesti vaihtoehtoa ku mennä tutustumaan ja saa hetkeksi tädit hiljaseksi. Sitte aletaan siittä paiskimaan pajalla ah niin kivaa työtä ja upeaa kun kasvaa sekä kehittyy! Riemuitsen.

Ei sinun ole mikään pakko mennä sinne tutustumaan. Laissa ei ole mitään tuollaista tutustumispakkoa.

Jos et halua sinne, niin ainoa mitä tarvitaan on se, että et laita nimeäsi alle sellaiseen aktivointisuunnitelmaan missä on mainittuna kuntouttava työtoiminta. Jos tädit kysyvät miksi, niin sano, että työkykysi on normaali eli kuntouttava työtoiminta siksi ole lain mukaan ajankohtaista.

Vierailija
20/30 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mulle sieltä sanottiin. Kai mä olen heidän mielestään totaalisen vajavainen persoona enkä kykene tekemään oikeita ratkaisuja itse.

En tiedä, mutta minäkin haluan työkkäriin töihin jos ne ovat nykyään tällaisia.

Hölmöläisten hommaa. Taitaa työkkärin tädit olla itse kuntouttavassa työtoiminnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän