Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milllainen palkka toimistotöissä vuokrafirmoissa?

Vierailija
24.09.2014 |

Paljonko on käypä tunti- tai kuukausipalkka toimistoassareilla ja vastaavilla pk-seudulla? En hae tietoa huippupalkoista, vaan tueksi työnhakuun henkilöstövuokrausyritysten kautta. Mikä olisi sopiva palkkatoive? Osa-aikaisissa töissä on parempi ilmeisesti esittää tuntipalkkatoive?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin että yhdessä isossa toimistossa aulapalveluhenkilöstö oli ISSläisiä. Ovatko sitten mopinvarressa jos ei ole ketään palveltavaa aulassa? Tähänkö tämä touhu on jo mennyt?

Vierailija
42/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pienyrittäjä palkkasin suoraan itse kaikki vaikka olivatkin vain osa-aikaisia eikä mitään vakkareita. Kyllä naureskelin vuokrafirman tarjouksille kun tarjosivat palveluitaan. Kalliiksi olisi tullut. Itse haastattelin, maksoin palkan, opetin (valmiita työntekijöitä ei vuokrafirmallakaan olisi ollut) ja tuli paljon halvemmaksi kaikkine sivukuluinen kun mitä olisi tullut vuokrafirman käyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:50"]

Itse ainakin pienyrittäjä palkkasin suoraan itse kaikki vaikka olivatkin vain osa-aikaisia eikä mitään vakkareita. Kyllä naureskelin vuokrafirman tarjouksille kun tarjosivat palveluitaan. Kalliiksi olisi tullut. Itse haastattelin, maksoin palkan, opetin (valmiita työntekijöitä ei vuokrafirmallakaan olisi ollut) ja tuli paljon halvemmaksi kaikkine sivukuluinen kun mitä olisi tullut vuokrafirman käyttö.

[/quote] up

Vierailija
44/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vuokrayrityksen palkkalistoilla olevan kannattakin asiakasyrityksen kanssa puhua asiasta ja myydä palvelunsa suoraan ukon tai vastaavanlaisten kautta. 

Vierailija
47/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:41"]

Moni vuokrayrityksen palkkalistoilla olevan kannattakin asiakasyrityksen kanssa puhua asiasta ja myydä palvelunsa suoraan ukon tai vastaavanlaisten kautta. 

[/quote] 

Ja jos yritys palkkaa itse hän voi yhden (vuokrayrityksen) työtekijän palkalla palkata kaksi. 

Vierailija
48/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:41"]

[/quote] 

Ja jos yritys palkkaa itse hän voi yhden (vuokrayrityksen) työtekijän palkalla palkata kaksi. 

[/quote]

tän tabletin kanssa on niin ikävä kun ei näe koko tekstiä. Eli yrittäjä, piti mun sanoa 

Vierailija
49/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

->

Vierailija
50/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:49"]

Saadakseen kahden tonnin kokopäivätyötä vastaavan kuukausipalkan pitäisi siis saada tuntipalkkana 12,65 €/h? Ajattelin kyllä pyytää osapäivätyöstä enemmän. Vai onko nyt täysin työnantajan matkkinat? Olen työelämään palaava tradenomi ja palkkatasosta tietämätön, muuten ammattitaito hallussa. Ap

[/quote]

Kyllä, nyt on todellakin työnantajan markkinat. Meitä on paljon, jotka kitkutamme tuolla 2000e/kk brutto, vaativissakin toimistotöissä. :((

Vierailija
51/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:01"]

Saadakseen kahden tonnin kokopäivätyötä vastaavan kuukausipalkan pitäisi siis saada tuntipalkkana 12,65 €/h? Ajattelin kyllä pyytää osapäivätyöstä enemmän. Vai onko nyt täysin työnantajan matkkinat? Olen työelämään palaava tradenomi ja palkkatasosta tietämätön, muuten ammattitaito hallussa. Ap

[/quote]

Kyllä, nyt on todellakin työnantajan markkinat. Meitä on paljon, jotka kitkutamme tuolla 2000e/kk brutto, vaativissakin toimistotöissä. :((

[/quote] 

kuinka vaativissa? 

Vierailija
52/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sen muuten ymmärtää, miksi suomessa on liian korkeita palkkakuluja! Harva yritys rekrytoi itse, ei edes isot tuotantolaitokset. Mol:sta selattuna näyttävät hakevan juuri noita vuokratyöntekijöitä. Siinä siis meille vastaus, palkkamenot ovat suomessa korkeat. Ei kuitenkaan sen vuoksi että työntekijät ja ammattiliitot vaativat korkeita liksoja, vaan välikäsien takia. 

Vierailija
53/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 - 25% pienempi kuin samaa duunia tekevillä vakituisilla. Lisäksi et saa mitään vakituisten etuja, kuten liikuntasetelit, tuettu lounas, jne. Kursselle pääset jos pääset. Monissa paikoissa palavereihin ei kutsuta. Ylitöistä ei makseta. Työajan joustot niin ja näin. Pikkujouluihin, ulkoilupäiviin ja muihin pääset, mikäli vuokrafirma maksaa kulut, yleensä ei maksa ja niihin kulunut työaika pitää tehdä takaisin, vaikka vakkarit käyttäisivät työaikaa.

Vierailija
55/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:08"]

10 - 25% pienempi kuin samaa duunia tekevillä vakituisilla. Lisäksi et saa mitään vakituisten etuja, kuten liikuntasetelit, tuettu lounas, jne. Kursselle pääset jos pääset. Monissa paikoissa palavereihin ei kutsuta. Ylitöistä ei makseta. Työajan joustot niin ja näin. Pikkujouluihin, ulkoilupäiviin ja muihin pääset, mikäli vuokrafirma maksaa kulut, yleensä ei maksa ja niihin kulunut työaika pitää tehdä takaisin, vaikka vakkarit käyttäisivät työaikaa.

[/quote] 

Täysin käsittämätöntä touhua! 

Vierailija
56/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote] 

kuinka vaativissa? 

[/quote] 

Kirjanpito

Vierailija
57/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:08"]

[/quote] 

Täysin käsittämätöntä touhua! 

[/quote]

Tämä on totta, mutta riippuu myös työllistävästä firmasta. Joku kohtelee esim firman juhlien suhteen kuten vakituisiakin mutta koulutukset yms edut ei koska määräaikaisia. Palavereissa yms olen toki aina ollut koska olen ollut johdon assarina ja asiantuntijatehtävissä

(sse joka tienasi 3400€)

Vierailija
58/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/61 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija