Milllainen palkka toimistotöissä vuokrafirmoissa?
Paljonko on käypä tunti- tai kuukausipalkka toimistoassareilla ja vastaavilla pk-seudulla? En hae tietoa huippupalkoista, vaan tueksi työnhakuun henkilöstövuokrausyritysten kautta. Mikä olisi sopiva palkkatoive? Osa-aikaisissa töissä on parempi ilmeisesti esittää tuntipalkkatoive?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:49"]
Saadakseen kahden tonnin kokopäivätyötä vastaavan kuukausipalkan pitäisi siis saada tuntipalkkana 12,65 €/h? Ajattelin kyllä pyytää osapäivätyöstä enemmän. Vai onko nyt täysin työnantajan matkkinat? Olen työelämään palaava tradenomi ja palkkatasosta tietämätön, muuten ammattitaito hallussa. Ap
[/quote]
Laita hakemus suoraan yritykselle ja sovi tapaaminen. Ainut mahdollinen tapa muuten oot out
Itse olen vuokratyöfirman kautta hetki sitten aloittanut toimistotyöt, palkkani on 2200e/kk.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:49"]
Saadakseen kahden tonnin kokopäivätyötä vastaavan kuukausipalkan pitäisi siis saada tuntipalkkana 12,65 €/h? Ajattelin kyllä pyytää osapäivätyöstä enemmän. Vai onko nyt täysin työnantajan matkkinat? Olen työelämään palaava tradenomi ja palkkatasosta tietämätön, muuten ammattitaito hallussa. Ap
[/quote]
Laita hakemus suoraan yritykselle ja sovi tapaaminen. Ainut mahdollinen tapa muuten oot out
[/quote]
Ei voi laittaa, jos firmaa ei mainita ilmoituksessa. Sitä paitsi yritykset käyttävät rekry- ja vuokrafirmoja siksi, ettei itsellä löydy rekryyn resursseja, aikaa tai taitoa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:49"] Saadakseen kahden tonnin kokopäivätyötä vastaavan kuukausipalkan pitäisi siis saada tuntipalkkana 12,65 €/h? Ajattelin kyllä pyytää osapäivätyöstä enemmän. Vai onko nyt täysin työnantajan matkkinat? Olen työelämään palaava tradenomi ja palkkatasosta tietämätön, muuten ammattitaito hallussa. Ap [/quote] Laita hakemus suoraan yritykselle ja sovi tapaaminen. Ainut mahdollinen tapa muuten oot out [/quote] Ei voi laittaa, jos firmaa ei mainita ilmoituksessa. Sitä paitsi yritykset käyttävät rekry- ja vuokrafirmoja siksi, ettei itsellä löydy rekryyn resursseja, aikaa tai taitoa.
[/quote]
Niihin pitää mennä ns. myymään itseään. Onhan ne rekryfirmatkin sen tehneet.
Vuokrafirmoissa aika lailla tes:in minimipalkat, koska vuokrafirman kuuluu tuottaa voittoa itselleen.
Voi myös käyttää ukko.fi, ei ole mikänn pakko käyttää rekryfirmaa joka vetää välistä
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:02"]Voi myös käyttää ukko.fi, ei ole mikänn pakko käyttää rekryfirmaa joka vetää välistä
[/quote]
Joo mutta pitää löytää ensin asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:02"]Voi myös käyttää ukko.fi, ei ole mikänn pakko käyttää rekryfirmaa joka vetää välistä [/quote] Joo mutta pitää löytää ensin asiakkaita.
[/quote]
Soita oma lähialue läpi ensiksi. Puhu itsestäsi niin kuin puhuisit toisesta ihmisestä jota tunnet. Jos ei tärppää, laajenna alue. Kyllä se paikka löytyy tuolla konstilla
Itsellä on ollut luulo että nykyään kun toimistotyöntekijöitä on tarjolla pilvin pimein niin palkkataso olisi jopa alle 2000€ ainakin niistä yksinkertaisimmista töistä kuten aulapalvelu tms. Tietenkin palkka menee varmaan vuokratyöfirmoissa tehtävän vaativuuden mukaan eli jos koulutustaustaa ja kokemusta pitää olla niin kyllähän se palkkakin voi olla yli 2000€ mutta itse olen törmännyt useissa ilmoituksissa alle kahden tonnin toimistotyöntekijän palkkoihin ja näihinkin on tunkua tradenomeilla kun kaikille ei riitä niitä hyvin palkattuja töitä. Vai onko niin että palkat on nykyään minimissään 2000€ jopa niissä "yksinkertaisissa" hommissa?
41,20€/h.
Toimistotyötä, tosin esimiestehtävä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:12"]
41,20€/h. Toimistotyötä, tosin esimiestehtävä.
[/quote]
Juu ja sinun palkkasi edustaakin hyvin toimistotyöntekijän keskipalkkoja?
Mä en kanssa ymmärrä miksi firmat haluavat maksaa vuokrafirmalle siihen väliin. Antaisivat suoraan senkin rahan työntekijälle eikä vuokrafirmalle. Mutta palkasta, saahan sitä pyytää mitä vaan. Eri asia on mitä sitten saa. Neuvotteluvaraa on varmasti aina. Jos pyytää 3000 ja he tarjoavat 2000 niin työntekijä tekee siinä sitten valinnan ottaako vai jättää. Moni ottaisi.
Te-toimiston cv-netti on hankala käyttää. Eikö netissä todellakaan ole paikkaa mihin oikeesti työtä haluava voisi listautua?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:14"]
Mä en kanssa ymmärrä miksi firmat haluavat maksaa vuokrafirmalle siihen väliin. Antaisivat suoraan senkin rahan työntekijälle eikä vuokrafirmalle. Mutta palkasta, saahan sitä pyytää mitä vaan. Eri asia on mitä sitten saa. Neuvotteluvaraa on varmasti aina. Jos pyytää 3000 ja he tarjoavat 2000 niin työntekijä tekee siinä sitten valinnan ottaako vai jättää. Moni ottaisi.
[/quote]
Vuokrafirman kautta hoituu mm. työntekijän palkanmaksu, vakuutus, työterveyshoito, loma-ajan palkka/lomakorvaus, mahdollisten sairasloma-tuuraajien palkka yms. joita ei sitten erikseen laskuteta asiakkaalta. Voittoahan vuokrafirma toki tekee, mutta ei asiakasyrityskään hirveästi häviä jos KAIKKI työntekijästä aiheutuvat kulut lasketaan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 11:29"]
[/quote]
Vuokrafirman kautta hoituu mm. työntekijän palkanmaksu, vakuutus, työterveyshoito, loma-ajan palkka/lomakorvaus, mahdollisten sairasloma-tuuraajien palkka yms. joita ei sitten erikseen laskuteta asiakkaalta. Voittoahan vuokrafirma toki tekee, mutta ei asiakasyrityskään hirveästi häviä jos KAIKKI työntekijästä aiheutuvat kulut lasketaan.
[/quote]
Tuon saman voi tehdä ukko.fi kautta. säästää asiakasyritys, työntekijäkin saa enempi ja ukko.fi vähäsen
[/quote]
[/quote]
ei ole perusteltua että palkan ja pakollisten maksujen jälkeen vuokrayritys veloitta 100 % itelleen.
esim. 12,65 x 1,3 (pakolliset menot) on yhteensä 16,45 ja vuokrayritys veloittaa 30-35 euroa plus alvin.
[/quote]
[/quote]
Joo kyllä mä tän ymmärrän, mutta älytöntä silti että firmassa on 50 työntekijää omilla palkkalistoilla ja 2 vuokrafirman kautta. Ei se nyt niin paljon paperityötä tuo lisää jos nuo kaksi otettaisiin omille listoille. Koeaika on olemassa, jos työntekijästä ei olekaan pidempi aikaseen työskentelyyn. Voisi kärjistäen todeta, että miksi sitten palkata yhtään työntekijää omaan firmaansa, ottaisi kaikki vaan vuokrafirman kautta ja säästäisi sivukuluissa, jos se kerran on niin helppoa ja kannattavaa. Vai onko sittenkään?
Jos yritys maksaisi sen saman palkan kuin vuokrayritys, niin yritys säästäisi 50 %. Taas laskien toiseen suuntaan, vuokrayritys nappaa välistä sen 100 %.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:10"]
Pointti on kuitenkin siinä, että vuokrayritys vetää välistä. Vuokrayritysten tuntiveloitus toimistotyöntekijästä on 30-35 euroa / h plus alv. Siksi pitisikin pyrkiä päästä suoraan yrityksen palkkalistoille. Moni rekryyritys temppuilee myös lomakorvauksien kanssa.
[/quote]
Itsekin noita firmalle tulleita laskuja hoidelleena vuokrafirman kulut on n 50% eli mun kohdalla vuokrafirmalle maksettiin yli 5000€/kk.
Firmat käyttää vuokrafirmojen kautta palkattua työvoimaa koska se ei näy yrityksen kiinteissä kuluissa vaan muuttuvissa - näin saadaan tulos keinotekoisesti näyttämään paremmalta vaikka kulut on paljon isommat kuin jos olisin ollut vakkari. Olisin voinut hyvin "tyytyä" vaikka 4500€ tuloihin:)
15