Miksi tilaat ruokaa kotiin?
Kommentit (34)
Tykkään burgereista ja siideristä. Kävely sattuu polviin.
Koska voin.
Saan hyvää, ammattilaisten valmistamaa ruokaa. Tuotan kassavirtaa suomalaiselle ravintolalle, työllistän kokin ja kuljetuspalvelun suorittajan. Win-win-win.
Tilaan viikon ruokatarvikkeet kotiini ja teen itse ruokani. Miksi sinä kulutat elämääsi ruokakauppojen hyllyjen välissä ja kassalla?
En vaan jaksa. Paljon nopeampaa tilata. Nykyään en kyllä tilaa kun suunnilleen kerran viikossa. Teen yleensä isommat satsit ruokaa ja syön monta päivää sitä samaa.
Koska haluan jotain tiettyä ruokaa suoraan kotiin. Tilaan kotiin maks. kerran kuussa, muun ajan käyn kaupassa ja teen itse.
Miksi nämä ovat toisensa poissulkevia valintoja ap:n mielessä?
En juurikaan käy kaupassa sisällä saakka itse, vaan tilaan ne. Ja tilaan myös ravintoloista valmista ruokaa kotiin aina silloin tällöin, jos ei itse innostuta tai ehdi tehdä ruokaa. Vaihtelu virkistää. Eikä minun kokkikyvyt riitä (eikä ole oikeanlaisia uuneja tms.) esim. intialaisen/nepalilaisen ruoan tekemiseen (naan leipä pitää olla aidosti tehty).
En tilaa, koska sellaista palvelua ei ole saatavilla.
En todellakaan tilaa ruokaa kotiin!
Se on hovimestarin homma.
Minä vain syön eteeni kannettua viiden tähden ruokaa. Ja lihon. Ja lasken rahojani.
Oletteko te kaikki ruokaa kotiin tilaavat hyvätuloisia vai säästättekö jostain muusta?
Olen laiskapaska läskimaha. Ruokkikaa mua!
30 vuoden kokemuksella ei ole enää mitään mielenkiintoa käydä kaupassa itse. Tilaan ostokset kotiin ja teemme ruokamme itse.
Joskus ei vaan jaksa tai huvita kokata. Tai tekee mieli tiettyä ruokaa jota en itse kokkaa.
Pätevä kysymys. Koronakin jakaa ihmisiä kahteen ruokaleiriin.
Ennen koronaa söin muiden valmistamaa ruokaa ulkona, mutta nykyisin teen itse ja suosin myös itsetehtyjä eväitä. Osalla korona on voinut lisätä valmiin ruuan ostamista myös, kun minä taas olen tullut taitavaksi tekemään arkiruuan ohella myös hamppareita ja pitsoja itse. Ruokapaikkojen mätötkään eivät houkuttele minua tuoksullaan enää, kun itse teen paremman makuista laadukkaita ja monipuolisia aineksia vaihdellen ja valmistuu nopeasti, varsinkin hampparit (valmiit sämpylät, joskus teen taikinankin, itse teen aina pihvit) tai pitsa (pakastepohjan päälle, joskus teen itse taikinan) . Käyn nykyisin kaupassa enintään kerran viikossa.
Kummasti ap sun persi kutiaa muiden tekemisistä.
Köyhä. kirjoitti:
Oletteko te kaikki ruokaa kotiin tilaavat hyvätuloisia vai säästättekö jostain muusta?
Elän tuilla, mulla kyllä riittää niistä 10-15e kuussa yhteen kotiintilaukseen ilman että tarvitsee erityisesti säästää muusta.
En tilaa, koska meilläpäin ei ole mahdollista. Jos voisin, tilaisin joka päivä valmiit ruuat kotiin, koska olen jo kauan sitten totaalisesti kyllästynyt ruuanlaittoon. Onneksi meillä on kotona niin iso poika, että hän valmistaa meille arkipäivisin ateriat, ainakin kunnes koulu taas alkaa. Olen etätyössä.
Koska aina ei jaksa noutaa, ei jaksa tehdä itse tai ei jaksa lähteä ravintolaan.
Lähes samasta syystä kuin joskus käyn ravintolassa syömässä eli ei huvita laittaa itse ruokaa. Kotiin tilaan silloin, kun ei huvita laittaa itse ruokaa, mutta ei myöskään lähteä ravintolaan syömään.