Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi mies?

Vierailija
23.09.2014 |

Mitä tekisitte sijassani? Olen seurustellut lähes neljä vuotta miehen kanssa. Tästä ajasta mies on käytännössä asunut luonani liki kolme vuotta. Hän ei ole koko aikana suostunut osallistumaan asumiskuluihin: vesi- ja sähkölaskuihin, lainanlyhennyksiin, jätevesimaksuihin, kiinteistöveroon, vakuutuksiin, tv-lupaan, nettimaksuihin jne. Hän ei myöskään osta koskaan ruokaa (vain itselleen), wc-paperia, pesuaineita jne. Kotitöitä hän tekee vain käskystä ja aika nihkeästi. Autoani hän lainailee mielellään, ostaa kyllä siten bensaa kulutuksensa verran mutta ei osallistu muihin autokuluihin. Hän lukee lehteäni, käyttää työkalujani, tietokonettani jne. kuin omiaan.

Joskus minulla on hyväksikäytetty olo. Mies on mukava kaveri, mutta jotenkin ei ota aikuisen vastuuta. Silloin harvoin kun hän ei oleminen talossani, hän majailee vanhempiensa talossa. Omaa asuntoa hänellä ei siis ole. Oletteko törmänneet tällaiseen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:34"]

Niin, olisko kuvio ok, jos se olisi toisinpäin? Minä asustelisin miehen luona. Ap

[/quote]

Ei. Siis jos vain asuisit ilmaiseksi ja käyttäisit kaikkea kuin omaasi ja mies tekisi myös kaikki kotityöt. Ei kukaan nainen pääse noin helpolla.

Vierailija
22/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, no, kyllähän monet ovat vuosia yhdessä täysien kusipäiden kanssa siksi, että on yhteiset velat jne. kytköksiä. Minun tilanteeni on päinvastainen... Enkä nyt tiedä, onko se niin kammottavan huono kuitenkaan. Monet maksavat ihmissuhteestaan paljon kovemman "hinnan"? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:47"]

Nyt en edellenkään tiedä... Onko kohtuutonta vaatia ns. vuokraa asumisesta, vai vaadinko vain selvien kulujen osuuden? Jollain lailla hänen täytyisi nyt alkaa osallistua, näin ei voi jatkua. Riittääkö esim. 30 e kuussa? Minulta menee kuitenkin n. 800 e/kk, ja kyllähän mieskin saa nauttia tilavasta talosta, pihasta, autotallista, grillikodasta, saunasta jne. Ap

[/quote]

Mulle ei riittäisi, ja mies ei maksaisi niin paljon että riittäisi, joten ainoa vaihtoehto itselleni olisi että hän pakkaisi kamppeensa.

Vierailija
24/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:51"]

20, no, kyllähän monet ovat vuosia yhdessä täysien kusipäiden kanssa siksi, että on yhteiset velat jne. kytköksiä. Minun tilanteeni on päinvastainen... Enkä nyt tiedä, onko se niin kammottavan huono kuitenkaan. Monet maksavat ihmissuhteestaan paljon kovemman "hinnan"? Ap

[/quote]

Kaikin mokomin, jatkakaa samaan malliin. Mies muuttaa pois luotasi sitten kun on kustannuksellasi saanut säästettyä niin, että voi ostaa upouuden kämpän käteisellä. Sinne tuskin pääset asumaan, ilmaiseksi ainakaan.

Vierailija
25/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita, että tilanne olisi mielestäni nyt ok. Sitä on korjattava, mutta se on hankalaa, kun tätä on jatkunut niin kauan. Enkä itsekään oikein tiedä, mitä minulla on oikeus vaatia häneltä. 

Vierailija
26/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27  = ap

Vierailija
27/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei riitä!!! 200 vähintään!!!

Vierailija
28/31 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi on eri asia kun loinen.

Kuulostaa niin Keravalta.

Vierailija
29/31 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ettet haluaisi erota koska muuten mukava mies ja pidät hänestä. En käsitä miten tuolla tavalla käyttäytyvä mies voi olla mukava.. fiksuksi ei ainakaan voi sanoa.. Eihän kukaan täys järkinen, MUKAVA mies kohtele naistaan noin.. Ei kukaan, koskaan asu MISSÄÄN ilmaiseksi. Miehesi ajatusmaailma tosi outo, minusta sinun tulisi keskustella enemmän hänen kanssaan.. voi tietenn olla ettei se auta kun miehellä noin outo ajatusmaailma.. vähiten käsitän sitä ettei edes asumiskustannuksiin osallistu.. joo, talo on sinun omasi, mutta että sähköt ja kaikki jättää myös maksamatta.. oikea siipeilijä.. onko sinulla niin huono itsetunto että luulet ettet saa parempaa miestä ja tyydyt tähän?

Vierailija
30/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31:lle,

onneksi on nyt ex. Älä enää anna käyttää hyväksi itseäsi. Toki on oikein, että maksoit ruoat, kun ei tarvinnut asunnosta maksaa. Mutta jos miehesi ei ollut sairas, ruokien tekeminen hänelle oman matkan ajaksi hölmöä paapomista.

Vierailija
31/31 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli exän kanssa vastaava tilanne niin että minä asuin hänen asunnossaan, maksoin meidän kaikki ruoka ja päivittäistavaramenot. Vaikka olin köyhä opiskelija niin maksoin siis kaiken normi ruokakauppaan menevät menot esim. pesuaineet ym.

Lisäksi kävimme kerran viikossa ulkona syömässä niin maksoin myös ne. Maksoin myös joitain pikkuremppoja tapetteja ym. Minusta se kyllä kattoi osuuteni kuluista. Asunto oli miehen jo ennen kuin tapasimme ja itse en sitä olisi ikinä itselleni valinnut. Lähinnä vitutti asua siinä kämpässä ja miehen mielestä olisi pitänyt vielä olla kiitollinen kun saan asua siellä.

Miehellä kuitenkin oli samat kulut ennen sinne muuttamistani. Oma osuuteni vedestä ja sähköstä oli aika olematon. Tein kylläkin kaikki kotityöt, miehen mielestä hänen ei kuulunut tehdä "naisten töitä". Tein jopa työreissuun lähtiessäni hänelle kahden viikon ruuat pakkaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi