Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen olis hyvä kasvaa jossain isossa kaupungissa esim. Helsingissä.

Vierailija
23.09.2014 |

Itse kasvoin pienellä paikkakunnalla joten en voi olla muuta mieltä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa?

Vierailija
2/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut?

Itse kasvoin Turussa, mutta perheeni asui jonkin aikaa myös Hampurissa. Kesät vietimme saaristossa. Mielestäni kokemukset kaikista näistä paikoista on olleet tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin Helsingissä levottomassa lähiössä, enkä ikinä kasvattaisi lastani siellä.

Vierailija
4/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin pikkukylässä ja kasvatan lapsiani Suomen mittakaavassa isossa kaupungissa. Haluaisin maalla kasvattaa lapseni. 

Vierailija
5/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista oli kiva kasvaa maalla. Nyt asuvat Helsingissä ja ovat sanoneet, että lapsille se ei ole sopiva ympäristö elää. Liikaa sellaista, mikä voi koska tahansa kadota.

Vierailija
6/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen myos kaupungin kannalla. Asun Englannissa ja kaveri muuttin lapsineen, ei edes pikku kylaan vaan kylan ulkopuolelle, Kent:iin. Eivat paase kavellen minnekaan vaan ovat taysin auton armoilla. Lapset 12v ja 9v ovat tylsiintyneita ja vinkuvat kyytia. Me 13 minuuttia Waterloon asemalta Lontoon esikaupungissa. Oma teatteri, leffat, ostoskeskus 15 minuutin kavelymatkan paassa. Ei voi verrata!!!

Vierailija
7/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Mutta ei missään kerrostaloslummissa vaan omakotilähiössä. t. toinen landepaukku

Vierailija
8/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]

Olen samaa mieltä. Mutta ei missään kerrostaloslummissa vaan omakotilähiössä. t. toinen landepaukku

[/quote]

Vaikka toisaalta maalla kasvaminen ei eristänyt yläluokkaiseen kuplaan. Kaupungissa kasvaneet hyväosaiset ovat aika kapeakatseisia ja snobeja, olen huomannut.

Vierailija
9/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]

Mina olen myos kaupungin kannalla. Asun Englannissa ja kaveri muuttin lapsineen, ei edes pikku kylaan vaan kylan ulkopuolelle, Kent:iin. Eivat paase kavellen minnekaan vaan ovat taysin auton armoilla. Lapset 12v ja 9v ovat tylsiintyneita ja vinkuvat kyytia. Me 13 minuuttia Waterloon asemalta Lontoon esikaupungissa. Oma teatteri, leffat, ostoskeskus 15 minuutin kavelymatkan paassa. Ei voi verrata!!!

[/quote]

Ei voikaan, koska briteissä lapset ei tuossa iässä mene minnekään ilman vanhempia. Kakarat keskenään Waterloon asemalla ei yksinkertaisesti onnistu, jossain Keravalla kukaan ei katso huumehörhäisten 11v ikäisten perään.

Vierailija
10/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]Olen samaa mieltä. Mutta ei missään kerrostaloslummissa vaan omakotilähiössä. t. toinen landepaukku
[/quote]

Mitä vikaa kerrostalossa? Ne kun eivät kaikki todellakaan oo slummeja! Itse kasvoin Espoossa, rivareita ha omakotitaloja meren rannalla. Omat kasvaa nyt kerrostalossa Helsingissä ratikkakiskojen varrella. Tästä tykkään enemmän, puistoa, luontoa ja sitä merenrantaa löytyy täältäkin. Maalla en haluaisi kasvattaa lähinnä siksi, koska se ei sopisi meidän perheelle yhtään. Muille tietenkin voi sopia hyvinkin. Ja kesällä mekin viemme lapset muutamaksi viikoksi landelle:)

Vierailija
11/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mietitään jotain Helsingin Kaarelaa tai Puistolaa, niin miten se ympäristö. juurikaan eroaa jonkun keskikokoisen pikkukunnan kirkonkylästä?

Vierailija
12/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä miksi ihmeessä ajattelet noin? Itse maalla pienessä pitäjässä kasvanut ja olen pitänyt sitä suurena onnena.

Vierailija
13/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin isohkossa kaupungissa nuoruuteni. Toivoin aina, että pääsisin asumaan maalle. Helsinki olisi ollut vihoviimeinen vaihtoehto, johon olisin mennyt.

Vierailija
14/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Itse kasvoin alle 2000 asukkaan pikku kylässä ja nyt, kun vertaan omaa lapsuuttani oman lapsen vastaavaan, ero on ihan mieletön. Mä olisin halunnut harrastaa kaikkea mahdollista, mutta se ei ollut mahdollista. Nyt omalla lapsella on kaikki tarjolla bussimatkan päässä. Se saa valita ja on valinnutkin kivoja juttuja joista se tykkää tosi paljon. Mä kävin Marttojen kokkikerhossa ja seurakunnan tyttökerhossa. Muuta siellä ei ollut. Ja mä kaipasin muuta, koko lapsuuteni ja nuoruuteni mä kaipasin muuta. 

Vierailija
15/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:57"]Olen samaa mieltä. Mutta ei missään kerrostaloslummissa vaan omakotilähiössä. t. toinen landepaukku [/quote] Mitä vikaa kerrostalossa? Ne kun eivät kaikki todellakaan oo slummeja! Itse kasvoin Espoossa, rivareita ha omakotitaloja meren rannalla. Omat kasvaa nyt kerrostalossa Helsingissä ratikkakiskojen varrella. Tästä tykkään enemmän, puistoa, luontoa ja sitä merenrantaa löytyy täältäkin. Maalla en haluaisi kasvattaa lähinnä siksi, koska se ei sopisi meidän perheelle yhtään. Muille tietenkin voi sopia hyvinkin. Ja kesällä mekin viemme lapset muutamaksi viikoksi landelle:)

[/quote]

Mä puhuinkin slummeista enkä jostain Katajanokasta tms.

Vierailija
16/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on moneen junaan, muista se. :) Hyvänä esimerkkinä oma jälkikasvuni (3kpl), jotka kaikki ovat jo muuttaneet omilleen. Esikoinen ja keskimmäinen ovat edelleenkin iloisia siitä, miten saivat varttua turvallisessa ja rauhallisessa ympäristössä "keskellä-ei-mitään". Koskaan ei tarvinnut pelätä rikollisuutta ja kotitontilla oli tilaa temmeltää ja puuhailla. Kuopus sen sijaan ei koskaan pitänyt maaseudulla asumisesta ja muuttikin Suomen mittakaavassa suureen kaupunkiin opiskelujen merkeissä heti 16 vuotta täytettyään. Kaikki asuvat tällä hetkellä kaupunkialueilla, mutta raskaana oleva esikoiseni on miehensä kanssa jo jonkin aikaa kaavaillut pienemmälle paikkakunnalle muuttamista, jotta lasten olisi mahd. turvallista kasvaa ja kehittyä.

Eli tiivistetysti: Toisille kaupunki kasvuympäristönä tuntuu paremmalta kuin maaseutu, toisille taas päinvastaisesti. :)

Vierailija
17/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvoin sellaisessa kylässä, kuin Jääli ja en vois kuvitella parempaa paikkaa elää lapsuutensa. Ei musta olis tullut minä, jos olisin kasvanut vaikka siellä Helsingissä.

Vierailija
18/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olisin mielelläni asunut lapsuuteni ja nuoruuteni vaikka jossain 100 henkilön pikkukylässä, kunhan siellä olis saanu olla oma itsensä sellasenaan ja kaikki hyväksyttäis. Musta se olis ihanaa jos kaikki tuntis toisensa ja kylän lapsillakin olis läheiset välit keskenään.

T. Helsingin Ullanlinnassa kasvanut, en koskaan tuntenut itseäni porukkaan kuuluvaksi, kiusaaminen oli jatkuvaa ja sen jatkuttua pidempään aloin ahdistua ihmispaljoudesta. Nykyään asun pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa.

Vierailija
19/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvanut Hämeenkadun varrella Tampereella. Kerrostalossa ihan ytimessä, iltaisin lastenhuoneesta ihastelin Tammerkosken valoja. Ei mitään pahaa sanottavaa lapsuudestani. Koulut, leikkipuistot, kioskit ja kaverit kaikki lyhyen kävelymatkan päässä. Elämää ympärillä koko ajan.

Vierailija
20/29 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin, että pikkukylissä lapsen on hyvä olla, kunhan ei poikkea muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi