Onko työkkäri alkanut ahdistelemaan teitäkin? Ei kai ne töihin koita laittaa?
Jotain viestiä on tullut. Itse olen ollut siinä uskossa, että tämän hallitus kauden loppuun saa ainakin loikoilla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on huutava työvoimapula. Iso joukko työnantajia tahtoisi sinutkin kantamaan kortesi yhteiseen kekoon.
Jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on huutava työvoimapula. Iso joukko työnantajia tahtoisi sinutkin kantamaan kortesi yhteiseen kekoon.
Jos ei halua?
Ei siellä työkkärin listoilla ole pakko olla. Ei se ole edellytys muulle kun tukien saamiselle, että olet valmis vastaanottamaan tarjottua työtä.
Ihan hyvin voit luopua tuista, silloin ei työkkärikään enää huutele perään.
Ei, maanantaista asti olen odottanut, että sieltä soitettaisiin, ku laitoin yhteydenottopyynnön.
Todella epäasiallisen puhelun sain. Jälkeenpäin oikein mietitytti, että kuinka joku edes kehtaa alkaa räyhämään ihmiselle puhelimessa siihen malliin. Ei voinut ymmärtää, miksi työllistyminen mm. keväällä oli hankalaa jatkuvasti muuttuvan koronatilanteen ja- rajoitusten vuoksi. Te-toimiston etätyötä paiskivan tantan muisti siis lyhyt. Kyseisenä ajanjaksona kuitenkaan ei kuulunut pihaustakaan te-toimiston puolelta. Mutta tämäkin on työttömän vika?
Sen verran velkaa on otettu, että tuskin kenenkään tarvitsee enää töissä käydä.
Olen viiskymppinen. Ei ole kukaan perään huudellut.
Työkkäri ei ahdistele. Soittivat maanantaina. Ilmoitin saaneeni jatkoa työhöni ja vieläpä ensi kesään saakka. Työkkäri on oikein mukava meille työssäkäyville :)
Kokkareiden toimistolla lounastuntikin jo näemmä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kokkareiden toimistolla lounastuntikin jo näemmä ohi.
Mitä selität? Kyllä mulle ainakin tekstiviesti tuli.
Meinaavat varmaan, että korona on ohi ja voi mennä töihin. Ei siltä kyllä näytä kun rajoitukset on vieläkin voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kämpässäni siivoojan paikka vapaana. Matkakulut voin maksaa, mutta sen enempää ei tipu, koska vähän tuottavasta työstä ei kannata sen enempää maksaa. Mutta ehkä Kela maksaa jotain sen lisäksi, ja saahan tästä työkokemusta.
Lähestymiskielto olisi paikallaan kun tuolla tavalla ahdistelevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen viiskymppinen. Ei ole kukaan perään huudellut.
Sama homma. Muutamaan hakemukseen on sentään vastattu ei. Usein ei vastata mitään. Näin viiskymppisenä on väliinputooja. Ei kelpaa töihin eikä eläkkeelle.
Pitääkö noihin viesteihin vastata jotain?
Ap, ilmoitat sinne vain, että olet erehdyksessä ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Sanot, että voivat poistaa sut ja tilinumerosi listoiltaan, niin saat olla ihan rauhassa.
Ikää 40-vuotta, eivät enää soittele, koska tarjottaviin paikkoihin alan olla jo liian vanha ja sen ikäinen saattaa tietää jo oikeutensa. Parempi tarjota töitä nuoremmille. Olen saanut nauttia lämpimästä kesästä kaikessa rauhassa.
Eikös nyt kiusata työttömiä tuolla aktiivimalli kakkkosella? Pitää osoittaa että on hakenut hommia tietyllä aikavälillä. Tai mennä kuntoutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Huutava työvoimapula alipalkatuista aloista joihin saat omistaa koko elämäs jotta jää ehkä vähän enemmän käteen mitä työttömänä.