Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiseni on muuttunut paljon masennuksen parantumisen johdosta

Vierailija
25.08.2021 |

Ollaan oltu yhdessä kuusi vuotta, joista viisi vuotta naiseni on kärsinyt vakavasta masennuksesta ja traumaperäisestä stressihäiriöstä. Nyt kun terapia, aika ja lääkkeet tehoavat, hänestä on kuoriutunut kuin uusi ihminen. Aikaisemmin oli arka ja surumielinen. Nyt hän on todella itsevarma, heittää läppää ja mustaakin sellaista esim minun perheeni kuullen. Vitsailee sairaudestaan, menneisyyden traumoistaan. Hän myös on alkanut keskittymään paljon omiin asioihinsa. Hän on alkanut harrastaa paljon kaikenlaista. Viimeisimmäksi tavoitteekseen kertoi koulunsa suorittamisen loppuun jonka jälkeen aikoo opiskella lisää ja tienata paljon rahaa ja haluaa ostaa itselleen kaikkea. Pitääkö huolestua että hän on jossain ihme transsissa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla iloinen hänen puolestaan, että hän on toipunut. Nyt voit tutustua häneen uudestaan ja miettiä, pidätkö hänen todellisesta persoonastaan vai sopiiko sinulle ylipäätään paremmin masennuspotilas.

Vierailija
2/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tuli mieleen tää maanis-depressiivinen oire. Jos esim lääkkeet aiemmin esti tuon maniavaiheen? Uusi nimi kai bibolaarinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minunkin mielestäni enemmänkin siltä että on jossain manialta kuin varsinaisesti masennuksen lopulta. Ehkä alunperinkään ei kärsinyt masennuksesta vaan kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Ehkä häntä on vain hoidettu väärin.

Vierailija
4/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama juttu - tapasin mieheni masentuneena, mutta olen alkanut parantua. Sehän ei miestäni miellytä, että yhtäkkiä minulla onkin oma tahto ja omia juttuja, enkä enää haluakaan koko ajan nyhvätä nurkassa. Tästä on jopa riidelty. Voi olla, että täytyy erota jotta saa elää omana itsenään, tai vaarana on masentua uudestaan kun puoliso tukahduttaa.

Vierailija
5/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on parantunut! Tuollaista piristystä kaipaisin minäkin! En kyllä olisi mitenkään huolissaan. Ottaa varmasti takaisin mitä on  elämässään menettänyt. Itsellä on energiat vähissä masennuksen takia. Tsemppiä teille!

Vierailija
6/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään huonoahan tuossa ainakaan ei ole jos on piristynyt ja haluaa viimein elää menetettyjä vuosiaan.

Vierailija
7/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet peloissaai siitä että naisesi alkaa toteuttamaan vihdoin itseään?

Vierailija
8/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun aloin toipua vuosikymmenien masennuksesta niin lähipiiri kyseli olenko kännissä ja epäili maaniseksi. Ne luuli että se hiljainen, vetäytyvä ja ahdistunut minä on minun persoona. Tuntui että ei oikein kestäneet sitä energistä sporttista persoonaa vaan halusi sen 17 tuntia vuorokaudessa nukkuvan sohvaperunan takaisin. Koitahan sopeutua ja tutustua siihen ihmiseen mikä hän oikeasti on.

Vierailija
9/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana tuli mieleen tää maanis-depressiivinen oire. Jos esim lääkkeet aiemmin esti tuon maniavaiheen? Uusi nimi kai bibolaarinen...

Bipolaarinen. Masennuksen jälkeen toki normaaliolo voi vaikuttaa manialta, mutta jos ei esimerkiksi törsää kaikkia rahojaan hassuihin juttuihin tai pelaa hullun (sic.) lailla tai hurjastele seksuaalisesti tai muulla tavoin, ei ole maaninen.

Vierailija
10/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että olet pysynyt hänen rinnallaan myös vaikeina aikoina. Naiset eivät ole vastavuoroisia tuon suhteen tosin, joten pidä terveydestäsi hyvää huolta.

Kohta rouva alkaa miettiä voisiko saada paremman miehen.

Vierailija
11/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että olet pysynyt hänen rinnallaan myös vaikeina aikoina. Naiset eivät ole vastavuoroisia tuon suhteen tosin, joten pidä terveydestäsi hyvää huolta.

Kohta rouva alkaa miettiä voisiko saada paremman miehen.

Juuri näin. Meni noin 1 minuutti tuosta kommentistani, kun joku toki todistamaan väitteeni todeksi 😂

Vierailija
12/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että alkaa parantumaan. Kohta nähdään onko nainen lojaali. Olet kulkenut hänen vierellään ja tukenut häntä. Alkaako sekoilemaan ja hakemaan muiden miesten huomiota.

Vierailija
13/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama juttu - tapasin mieheni masentuneena, mutta olen alkanut parantua. Sehän ei miestäni miellytä, että yhtäkkiä minulla onkin oma tahto ja omia juttuja, enkä enää haluakaan koko ajan nyhvätä nurkassa. Tästä on jopa riidelty. Voi olla, että täytyy erota jotta saa elää omana itsenään, tai vaarana on masentua uudestaan kun puoliso tukahduttaa.

Näinhän se yleensä menee. Mies seisoo kyllä rinnalla ja tukee kun naisella on vaikeaa ja masentaa. Kun sairaudesta on toivuttu, niin mies saa jäädä. Ei mitään uutta auringon alla siis...

Minulla sen masennuksen aiheutti eksä, joten luonnollisesti kun aloin toipua, hankkiuduin myös samalla eroon hänestä. 

Vierailija
14/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se yleensä menee. Mies seisoo kyllä rinnalla ja tukee kun naisella on vaikeaa ja masentaa. Kun sairaudesta on toivuttu, niin mies saa jäädä. Ei mitään uutta auringon alla siis...

Minulla sen masennuksen aiheutti eksä, joten luonnollisesti kun aloin toipua, hankkiuduin myös samalla eroon hänestä. 

Toinen ihminen ei koskaan voi aiheuttaa toisen masennusta. Jos voisi, niin siinäpä olisi mahtava ase kaikkia inhottavia ihmisiä kohtaan, sen kun laittaisi ne sairastumaan masennukseen.

Kyseessä on ollut ihan oma reagointitapasi hankalaan tilanteeseen. Kuulostaa jopa siltä, ettei kyse ole ollut ollenkaan kliinisestä masennuksesta vaan katkeruudesta, surusta, vihasta ja muista tunteista.

Vierailija
15/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka epäilette kaksisuuntaista, miksi ihmeessä? Mikään tuossa ei viittaa maniaan. Ihan normaalilta toipumiselta kuulostaa.

Vierailija
16/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on maailman inhottavin sairaus, joten olen iloinen että hän on toipunut nauttimaan elämästä.

Vierailija
17/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen ihminen ei koskaan voi aiheuttaa toisen masennusta. Jos voisi, niin siinäpä olisi mahtava ase kaikkia inhottavia ihmisiä kohtaan, sen kun laittaisi ne sairastumaan masennukseen.

Kyseessä on ollut ihan oma reagointitapasi hankalaan tilanteeseen. Kuulostaa jopa siltä, ettei kyse ole ollut ollenkaan kliinisestä masennuksesta vaan katkeruudesta, surusta, vihasta ja muista tunteista.

Ihan saat kutsua sitä miksi haluat. Lääkäri kutsui masennukseksi. Eksä oli henkisesti väkivaltainen ja lamaannuin, aloin panikoida ja ahdistua enkä osannut aktiivisesti etsiä ulospääsyä tilanteesta.  

Vierailija
18/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että ihmiset luulee maaniseksi kun on vain tuntenut sen vakavasti masentuneen ja salaa omaa kuolemaansa toivovan elävän raadon.

Vierailija
19/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisetko muka eivät pysy kumppaninsa rinnalla tämän sairastuessa?

Vierailija
20/32 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän eivät yleensä edes usko, että nainen voi aidosti sairastaa masennusta.