Raskaasti ylipainoiset usein pihtikinttuisia
Katsoin osallistujien kuvia Hurja painonpudotus-ohjelmassa, varsinkin naisista monella oli pihtikintut, toki sitä esiintyy myös vahvasti ylipainoisilla miehillä, mutta onko päällimmäinen syy tähän juuri ylipaino?
Kommentit (33)
D-vitamiiinin puutos vaikuttaa alaraajojen kehittymiseen ja on Suomessa todella yleinen.
Nykyään moni syö jo asiallista D-lisää, mutta samalla veganismi yleistyy ja eläinperäistä vitamiinia vieroksutaan. D2 ei auta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mututuntuma on, että mitä nuoremmasta ihminen on ollut ylipainoinen ja erityisesti liikkunut vähän, sitä todennäköisemmin saa pihtipolvet.
Pieni ylipainokaan ei kasvuiässä haittaa, kunhan liikkuu monipuolisesti, niin lihakset jaksaa pitää kehon kuosissa.
Tää on varmasti totta. Itse olen liikkunut aktiivisesti lapsesta alkaen ja 120 kg:n elopainosta huolimatta mulla on näkyvät reisilihakset. Pihtipolvista ei merkkiäkään ja juoksen, hypin ja potkin ylälinjan potkuja siinä missä muutkin.
Olin ihan pienestä pitäen erittäin ylipainoinen eikä kotona myöskään liikkumaan kannustettu laisinkaan. Vasta aikuisena laihduin normaalipainoiseksi/hoikaksi, mutta polvet nyt on mitä on.
En esimerkiksi saa jalkoja yhteen ja yleinen venyvyys kropassani on huono. Toki voisin vielä vähän enemmän panostaa venyttelyyn, mutta pihtipolviini ei mikään taida enää auttaa.
En oikeastaan tiedä liittyykö ylipaino/liikkumattomuus pihtipolvien kehittymiseen, mutta niin olettaisin.
Vierailija kirjoitti:
"Kehopositiivisuus" ajaa ihmisiä liikalihavuuteen, varsinki naisia, jotka lihottuaan alkavat jankata tästä "kehopositiivisuudesta", vaikka heidän pitäisi keskittyä ylipainonsa hallintaan ja terveisiin elämäntapoihin, eli suomeksi laihduttaa.
-Varsinkin nuorille ajetaan tätä lihavuuteen johtavaa asennetta, ei jatkoon!
Kehorauha suojaa nuoria syömishäiriöltä ja ehkäisee sekä ylipainoa että nopeaan kuolemaan johtavaa anorektista alipainoa.
Meillä töissä ei ole laihdutuspuhetta ja se parantaa ilmapiiriä valtavasti. On joku pudottaa, joku toinen yrittää saada vähän lisää painoa. Toisten kehoja ei kommentoida ja se on mahtavaa. Olen ollut täällä yli kymmenen vuotta ja arvaa mitä, kukaan ei ole lihonut jotain muutaman kilon heittoja lukuunottamatta.
Eiköhän ne lihomisen syyt ole ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kehopositiivisuus" ajaa ihmisiä liikalihavuuteen, varsinki naisia, jotka lihottuaan alkavat jankata tästä "kehopositiivisuudesta", vaikka heidän pitäisi keskittyä ylipainonsa hallintaan ja terveisiin elämäntapoihin, eli suomeksi laihduttaa.
Kehorauha suojaa nuoria syömishäiriöltä ja ehkäisee sekä ylipainoa että nopeaan kuolemaan johtavaa anorektista alipainoa.
Meillä töissä ei ole laihdutuspuhetta ja se parantaa ilmapiiriä valtavasti. On joku pudottaa, joku toinen yrittää saada vähän lisää painoa. Toisten kehoja ei kommentoida ja se on mahtavaa. Olen ollut täällä yli kymmenen vuotta ja arvaa mitä, kukaan ei ole lihonut jotain muutaman kilon heittoja lukuunottamatta.
Myös ylensyönti on syömishäiriö, eli siinä meni ne selityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskáa, "kehopositiivisuus" on vain lihavien selit7ys sille, miksi eivät laihduta itseään terveeksi. Eli ei kiinnosta panostaa omaan terveyteen, mässäillään ja lihotaan.
-Sitten kun ollaan ylipainoisia, niin aletaan nuorille herkässä iässä oleville jankkaamaan, että "ylipaino on ok, mutta kaikki muut on syömishäiriöisiä", kun eivät edes myönnä, että ruuan ahmiminen niin, että on reilusti ylipainoa on myös syömishäiriö, siis ahmiminen ja ylensyönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kehorauhasi" glorifioi läskejä ja tuottaa niitä aina vaan lisää, tuputtaa nuorille läskeyden olevan tavoiteltava asia, kun taas normaalipainoisia haukutte "tikuiksi" ja muuksi, vaikka nimenomaan HE ovat terveyden esimerkkejä, miten huolehtia itsestä ja terveydestä.
Liikalihavuus maksaa SUomelle miljardin vuodessa.
Liikalihavuus tappaa Suomessa sata kertaa mitä liika laihuus, eli se siitä.
Olen 168/61 ja pihtipolvet löytyy. Aina olen ollut normaalipainoinen.
"Ylipaino altistaa pitkäaikaiseen oireiluun
Seppo Parkkila Tampereen kertoo, mitä olemme oppineet vuoden aikana pitkäkestoisesta koronasta.
- Esiintyvyys pitkäaikaisista oireilusta on vaihdellut tutkimusten välillä, Parkkila korostaa.
Parkkilan mukaan long covidia esiintyy kaiken ikäisillä, lapsilla näyttäisi ilmentyvän vähemmän. Naisilla on suurempi riski sairastua long covidiin kuin miehillä. Ylipaino ja krooninen keuhkosairausovat altistavat pitkäaikaiseen oireiluun. Myös yhteys diabetekseen on havaittu."
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c982cc1b-7a3f-46bd-9e58-b065fe9d…
Vieläkö ylipaino on positiivinen asia?
-Sillä on negatiivisia vaikutuksia kaikkeen ihmisen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on pijtikinttuinen ja kaikenlisäksi helevetin ruma. Ässburger vaivaa ja työkaverinsa mollaa. Ainut pelastus kuviteltu anonyymius vauviksella röllääminen aamusta iltaan. Ota kolmaskin kalja.
Nyt osui ja upposi pahemman kerran, muuta ei kai tarvinne sanoa!
Hieno ja tavoiteltavaa on siis olla ylipainoinen sika?
-Siihenkö on tultu?
Vierailija kirjoitti:
Hieno ja tavoiteltavaa on siis olla ylipainoinen sika?
-Siihenkö on tultu?
No ei. Tähän liittyy jotain muutakin. Antautumista, uhriutumista. Ei ole mielenkiintoista pohtia mihin on tultu, vaan mistä.
Tein testin. Pystyn kyllä seisomaan jalat yhdessä (tai ei se sääriosa mene yhteen mutta reidet ja räpylät menee), mutta istumaan en pysty jalat yhdessä.
Kai yleensä myös seison vähän jalat harallaan, mutta en nyt missään james hetfield-asennossa sentään.
n50