Palmian lakko
Mitä mieltä lakosta? Tuntuu että nykyään on 1-2 krt vuodessa ainakin uhka että julkinen liikenne on sekaisin.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:17"]
Miten perheellinen ihminen pärjää tonnilla kuussa? Teidän kokoomuslaisten maailmankatsomus on sairas. Kuinkahan tuottava mahdat itse olla?
[/quote]
Kaikkien ei pidä lapsia hankkia. Sitä paitsi jos lapsia hankkii nin pitäisi seurustella jolloin palkka on vähintään se 2000 euroa käteen. Joka riittää hyvin kolmelle.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:21"]
Kaikki solidaarisuus on näköjään katoamassa Suomesta. Ainut joka merkkaa on minä ja minun rahat.
[/quote]
Se on kaikkien suomaisten rahoista pois jos noi AY änkyrät saisi tahtonsa läpi.
No miltä näyttää, suostuvatko vapaaehtoisesti tonnilla tekemään kun tässä nyt lakkoillaankin? Varmaan joku virolainen tekisi vaikka 800 euron kuukausipalkalla, pitäisikö palkka siis laskea siihen?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:21"]
Kaikki solidaarisuus on näköjään katoamassa Suomesta. Ainut joka merkkaa on minä ja minun rahat.
[/quote]
Se on kaikkien suomaisten rahoista pois jos noi AY änkyrät saisi tahtonsa läpi.
[/quote]Ihan sama jos multa joku sentti lähtee siivoojan palkan hyväksi. Mielummin niin kun Palmian pomolle.
Eikun Ap vihaa tätä koska ay-liike. Jos Kokoomus keksisi saman kyseessä olisi hyvä idea.
Varmaan Ap löytyy sunkin töitä joku tekemään kortistosta halvemmalla.
Sehän se auttaa yhteiskuntaa, jos palkat laskevat jokapuolella, verotulottippuu, kulutus vähenee, ja työttömyys lisääntyy. Sitten on vielä vähemmän jaettavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:17"]
Miten perheellinen ihminen pärjää tonnilla kuussa? Teidän kokoomuslaisten maailmankatsomus on sairas. Kuinkahan tuottava mahdat itse olla?
[/quote]
Kaikkien ei pidä lapsia hankkia. Sitä paitsi jos lapsia hankkii nin pitäisi seurustella jolloin palkka on vähintään se 2000 euroa käteen. Joka riittää hyvin kolmelle.
[/quote]Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta sinulla ilmeisesti onneksi menee?
Mikä tämä Palmia on? Mitä se yhtiöittäminen tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:17"]
[/quote]
[/quote]
Tiesitkö viisastelija, että olet elatusvelvollinen lapsistasi siihen asti, kun täyttävät 18? Tietyissä tapauksissa pidempäänkin. Tulot on voineet olla ihan hyvät siinä vaiheessa, kun lapsia on päätetty hankkia. Mutta 18:ssa vuodessa ehtii tapahtua paljon: voi menettää työpaikkansa, voi tulla avioero, voi sairastua jne. Voi joutua ottamaan vastaan työpaikan, jossa palkka on paljon pienempi kuin silloin, kun lapsia hankki.
Voihan tuottavuus. Siivotkaa itse niin ei tarvitse palkata tuottamattomia siivoojia jos ei kelpaa.
Mistä toi on keksitty, että siivoojan palkka putoaisi ja mihin se perustuu. Ettei vain ole niitä neuvostoajan tyylisiä juttuja.
Lakon takana on EU:n säädös kilpailutuksesta. Verovaroin pyöritettävät yritykset eivät voi osallistua esim. bussikilpailuun koska eivät ole samalla viivalla oikeiden yritysten kanssa. Tästä on kyse, mutta nyt nähdään oikein hyvä tapa muka puolustaa työläisiä, vaikka siitä ei missään nimessä ole kyse. Ei tarkoitus ole edes säästää, vaan noudattaa lakeja.
Palkan alennus nähdään siinä esim. kaupungin liikelaitoksen bussikuskit ajavat busseja kunnallisen työehtosopimuksen alla eivätkä edes ATK:n alla. Heidän työsopimuksensa heikkenee, mutta ei välttämättä palkka.
Lakossa ole itseasiassa yhtään mitään järkeä ja kun siihen vielä sotketaan anarkia, liikutaan jo huuluuden rajoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 07:52"] Tuhannet ihmiset saavat Hgissä sossusta enemmän rahaa, kun nämä työtätekevät siivoojat. [/quote] No sosiaalituki on liian suuri. Se kyllä tiedettiin jo etukäteen [/quote] Mikä luulet olevan työmotivaatio kun sossusta saa saman rahan jollei enemmänkin? Ahkerasta työnteosta sen sijaan kaltaisesi ihmisten halveksuntaa. Ihmiset, jotka uhraavat 8 tuntia päivässä työntekoon saamatta siitä juuri mitään ansaitsevat mielestäni kunnioituksen.
[/quote]
Tuossa on vain se ongelma että sieltä sossusta edes saa mitään.
Minä kunnioitan työtätekeviä suuresti. Työttömiä en kunnioita