Olen ihan surkea seurustelujutuissa :(
Erosin puoli vuotta sitten pitkästä suhteesta (avoliitto) ja nyt tuntuu että tää sinkkuilu on ihan kamalaa.
Olen hyvä olemaan jonkun seurustelukumppani. Tykkään huomioida toista pienillä eleillä arjessa, nukkua kainalossa yms.
Suhteiden alkuvaiheet tuntuvat niin vaikeilta. :( Tuntuu että koko ajan pitää miettiä, että voikohan tässä vaiheessa sanoa jo näin, vai onko liian aikaista. Voinko tehdä näin tai voinko soittaa näin usein. Miten paljon toiselle pitää antaa omaa aikaa etten vaikuta epätoivoiselta. Haluaisin vain viekkuun nukkumaan ja lässyttää typeriä. :D
Sanon tosi usein tooodella typeriä juttuja, ilmaisen rakkauttani ehkä liian innokkaasti (sanoin), en osaa olla luontevasti "aikuisessa tapailusuhteessa" haluaisin skipata koko tapailun kokonaan. :(
Minua suorastaan ärsyttää pelata mitään pelejä ihmissuhteissa, en vain käsitä miksi näin ylipäätään tehdään. En osaa lukea pieniä vihjeitä siitä että toinen ei ole enää kiinnostunut, otan tapailun liian vakavasti.
Ääh, ärsyttävää. :D Ei kukaan enää nykypäivänä halua kaltaistani yltiöromanttista lässyttäjää, varsinkin kun olen tosi nuori (21)
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 10:30"]
Ööh, kuulostat vähän hutsahtavalta, ei millään pahalla
[/quote]
Olen kerrankin samaa mieltä ylilaudan pojujen kanssa.
Olen 40-vuotias enkä vieläkään osaa tai halua pelailla. Vaikutan ehkä yli-innokkaalta kun ihana mies tulee vastaan, mutta toisaalta se on mun luonne muutenkin. En pelkää riskejä vaan haluan mieluummin katsoa ne lupaavat jutut loppuun suht nopeasti jos itsellä on hyvä tunne. Toisaalta en sitten pelkää irrottautuakaan jos siltä näyttää. Rakkaudennälkäinen kyllä olen ollut aina, ja pidän samantyyppisistä ihmisistä olematta kuitenkaan läheisriippuvainen.
Suomalaiset ovat keskimäärin tajuttoman hitaita, varsinkin seurusteluasioissa. Turhauttavaa. Onneksi voi aina siirtyä ulkomaalaisiin, joiden ajatus kulkee vähän reippaampaa tahtia...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:56"]Mä luotan siihen, että vielä joskus vastaan tulee ihminen, kenen kanssa ei tarvitse miettiä mitään noista jutuista :) siihen asti koitan pärjätä omana itsenäni, jos ei kelpaa, niin silloin se ihminen ei ole mulle oikea.
T. 22v
[/quote]
Kohtalotoveri ! Tv: 22v
Eihän sun edes vielä tarvitse etsiä ketään, jos erosta vasta 6kk! Nauti sinkkuudesta ja tutustu itseesi. Mieti, mitkä ovat sulle oikeasti tärkeitä asioita, missä haluat olla hyvä ja kehittyä ja keskity niihin. Sitä kautta todennäköisesti löydät myös itsellesi parhaiten sopivan kumppanin, kun tiedät mitä itse haluat.
Ääh, kuulostipa tämä nyt kamalalta. :D Tarkoitin nyt siis suhteita ennen tuota pitkää suhdetta. Tämän 6 kuukauden aikana olen tapaillut yhtä miestä, jonka takia nämä tunteet nousivat taas pintaan.
Mietin ennen usein samaa ja otin paineita seurustelun alkuajoista, että nolaanko itseni. Ei voi muuta sanoa, kuin että kun se sopiva tulee kohdalle, niin voi olla rohkein mielin oma itsensä.
Naiselle nuo ovat tosiaan aika huonot speksit, mutta miehenä sinulla olisi paljonkin kysyntää.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:36"]
Oletko siis nainen?
[/quote]
Nainen olen.
ap
Heippa! Kannattaa lukea Virtahepo olohuoneessa niminen teos ja tehdä tunnelukko testi aluksi vaikka netissä. Sitten alkaa oikeasti työstämäään niitä aiheita, joita nousee pintaan. Kuulostaa nimittäin tutulta tuo tekstisi ja ainakin itse löysin avun ratkomalla kysymyksiä esim. siitä mistä tulee ylikova rakkauden tarve. Kannattaa hoitaa nyt alta pois kaikki kun olet vielä nuori!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:40"]
Heippa! Kannattaa lukea Virtahepo olohuoneessa niminen teos ja tehdä tunnelukko testi aluksi vaikka netissä. Sitten alkaa oikeasti työstämäään niitä aiheita, joita nousee pintaan. Kuulostaa nimittäin tutulta tuo tekstisi ja ainakin itse löysin avun ratkomalla kysymyksiä esim. siitä mistä tulee ylikova rakkauden tarve. Kannattaa hoitaa nyt alta pois kaikki kun olet vielä nuori!
[/quote]
Ei tuo ap minusta kuulosta sille, että olisi mikään ylikova rakkauden tarve. Ihan normaali, tunteva ihminen. Itsekin inhoan tapailua, haluaisin jotenkin hypätä sen vaiheen yli :)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:36"]
Naiselle nuo ovat tosiaan aika huonot speksit, mutta miehenä sinulla olisi paljonkin kysyntää.
[/quote]
Miksi alapeukut? Tottahan tämä.
Mikä helvetti on ylikova rakkauden tarve? Rakkauden tarve joko on tai sitä ei ole. Jokaisella ihmisellä juuri omanlaisena.
On se saatana kummallista että tarpeesta rakastaa ja saada vastarakkautta tehdään joku vitun ongelma tai syndrooma tai häiriö.
Mä luotan siihen, että vielä joskus vastaan tulee ihminen, kenen kanssa ei tarvitse miettiä mitään noista jutuista :) siihen asti koitan pärjätä omana itsenäni, jos ei kelpaa, niin silloin se ihminen ei ole mulle oikea.
T. 22v
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 22:56"]
Mikä helvetti on ylikova rakkauden tarve? Rakkauden tarve joko on tai sitä ei ole. Jokaisella ihmisellä juuri omanlaisena.
On se saatana kummallista että tarpeesta rakastaa ja saada vastarakkautta tehdään joku vitun ongelma tai syndrooma tai häiriö.
[/quote]
Erittäin hyvin sanottu!
[/quote]
Kun miettii ja murehtii liikaa sitä, mitä toinen ajattelee. Stressitaso kohoaa liikaa. Hakee rakkautta vääriltä ihmisiltä, väärien ja liiallisten tekojen kautta. Ei tunne omaa arvoaan, tarpeitaan tai itseään kunnolla.
Oikeastihan se ei ole liiallista rakkauden tarvetta, vaan jotain muuta. Tasapainoinen ihminen tietää missä menee rajat ja asiat tuntuu oikeilta eikä aiheuta ylen suuria ongelmia.
Olet 21-vuotias ja eronnut pitkästä suhteesta puoli vuotta sitten, kuinka monta seurustelun aloitusta sinulla on ehtinyt tässä puolen vuoden aikana jo olla? Kuulostaisiko joltain olla ihan hetki yksikseen, vai pitääkö sitä tottumuksen vuoksi vain hengata jonkun kanssa? Ei tarvitse aikaa toipua edellisestä suhteesta vaan heti uutta perään?
[/quote]
Vaikkapa sellaisen rakkauden kaipuun joka kumpuaa sisäisestä lapsesta..eli esim. tunnevajeen täyttämistä. Rakkauden etsiminen sieltä missä sitä ei ole tarjolla. Tai sellaisita ihmisistä jotka torjuvat sinut (hakeutua itse alitajuisesti tälläisiin tilanteisiin siis.) Lisäksi omia rajojen rikkominen esmes..
Onko tällä palstalla muuten oltava aina niin vihamielinen jos on eri mieltä tai ei ymmärrä? Eikö voi kysyä tarkennusta jos näin käy?
Ööh, kuulostat vähän hutsahtavalta, ei millään pahalla