Mitä mieltä olet Dubaista matkakohteena?
Joulomalla olisi lähtö sinne. Kertokaa kokemuksia, ajatuksia ja mitä muuta tuleekaa mielee.
Kommentit (112)
Voi luoja näitä ”moraalinvartijoita”. Kai te nyt tajuatte, että on moraalittomampaa maksaa Thaimaassa riksakuskille kuin rikkaassa valtiossa palveluista. Luuletteko, että niillä roposillanne vaikutatte jotenkin UAEn työvoimaan tai ihmisoikeuksiin? Mä kerron teille salaisuuden, ette vaikuta mitenkään. Sitä paitsi UAEssä on paras ihmisoikeustilanne arabi-maista. Sanokaa mulle yksi maa, jossa ei ole vierastyövoimaa. Aivan, sellaista ei ole. Sanokaa mulle yksi maa, jossa ihmisoikeudet ovat priimaa. Aivan sellaista ei ole.
Näkee kilometrien päähän, että te toistatte vain papukaijana sitä mitä te olette kuulleet tapahtuneen 10 vuotta sitten. Dubai on kuin Turku 😅. Olette kyllä huvittavia pas*an jauhajia.
Näistä kahdesta jos valitaan, Dubai on paitsi monipuolisempi, myös moraalisempi paikka. Ehdottomasti Dubai siis, retki RAKiin tai Abu Dhabiin, riippuen siitä haluaako rantaa vai kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen siellä raiskataan, rangaistuksen saa nainen.
Onko muka noin? Taiskauksia tapahtuu onneksi hyvin vähän siellä.
Itse asiassa näitä filippiiniläisiä kotiorjia raiskataan jatkuvasti eli ei todellakaan ole harvinaista
Tarkoitin siis länsimaalaisia naisia erittöin harvoin raiskataan kadulla tai viedä minnekää
Sinäkin siis haluat vain hyötyä näistä orjan asemassa olevista? Oma napa, muista ei niin väliä?
Dubai on sama kuin sota-aikana olisi vierailut turistina keskitysleirillä ja nauttinut päällystön kekkereistä ja vankien pakkotyöstä ja pakkoviihteestä.
Jokainen älykäs ihminen tietää nykypäivänä esim Dubain ongelmat eikä halua valinnoillaan tukea ihmisiä, jotka ovat rakentaneet ihmisoikeuksia rikkovalla tavalla kyseisen kohteen ja jossa edelleen nainen on vailla oikeuksia ja orjat eläimen asemassa ellei alempana.
Länsimaisen naisen tulisi ajatella muutakin kuin omaa kivaa, sillä olemme asemassa, jossa meillä on tilaisuus vaikuttaa. Et voi sanoa itseäsi hyväksi, muita ajattelevaksi ihmiseksi jos kuskaat rajasi kiduttajille. Olet vain ja ainoastaan ahne, itsekäs, omahyväinen orjuuden mahdollistaja.
Mut sehän ei näy kivoissa instakuvissa, jossa noin muuten ollaan niin välittäviä ja empaattisia. Koska oma hyvyys on vain itseä ja muita varten luotu illuusio, ei tarvitse oikeasti tehdä niinkuin hyvät ihmiset oikeasti tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä ”moraalinvartijoita”. Kai te nyt tajuatte, että on moraalittomampaa maksaa Thaimaassa riksakuskille kuin rikkaassa valtiossa palveluista. Luuletteko, että niillä roposillanne vaikutatte jotenkin UAEn työvoimaan tai ihmisoikeuksiin? Mä kerron teille salaisuuden, ette vaikuta mitenkään. Sitä paitsi UAEssä on paras ihmisoikeustilanne arabi-maista. Sanokaa mulle yksi maa, jossa ei ole vierastyövoimaa. Aivan, sellaista ei ole. Sanokaa mulle yksi maa, jossa ihmisoikeudet ovat priimaa. Aivan sellaista ei ole.
Näkee kilometrien päähän, että te toistatte vain papukaijana sitä mitä te olette kuulleet tapahtuneen 10 vuotta sitten. Dubai on kuin Turku 😅. Olette kyllä huvittavia pas*an jauhajia.
Näistä kahdesta jos valitaan, Dubai on paitsi monipuolisempi, myös moraalisempi paikka. Ehdottomasti Dubai siis, retki RAKiin tai Abu Dhabiin, riippuen siitä haluaako rantaa vai kulttuuria.
Valkopesu on itsekkään ihmisen keino, jolla hän muuttaa ihmisoikeuksia rikkovat valintansa oikein mallikkaaksi valinnaksi. Ällöä.
Kyllä se työvoima on ihan vapaaehtoisesti siihen maahan mennyt ja saavat hyvää palkkaa verrattuna omaan maahansa. Eli Dubaissa heillä on paremmat olot kuin kotimaissaan.
Onko vierastyöläisillä Suomessa hyvät olot? Olen kuullut että aika surkeaa on vaikki olemme "sivistysvaltio". Kuitenkin tännekin on tulijoita maatiloille ja rakennuksille.
Dubai on upea paikka, pari vuotta sitten kävin ja ehkä ensi talvena lähden uudelleen.
En todellakaan lähde Thaimaahan tai Kanarialle katsomaan kun britit, saksalaiset ja suomalaiset örveltävät ja melskaavat koko loman. Dubaissa niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna hyvää kuvaa ihmisestä millään saralla Dubaihin matkustaminen.
No ei.
Nämä on "ei viddu kiinnosta jotkut ihmisoikeudet" -väkeä
Itse en ikinä matkustaisi muslimimaahan, siitä porukasta on saanut ihan tarpeekseen jo Suomessa.
Rahalla leuhkimista ja mässäilyä koko dubai. Varmaan joku Sofia Belorfin unelmakohde.
EVVK. Maailmassa on miljoona kiinnostavampaa kohdetta.
Tietty jos pintaliito, feikki ja muovinen kulttuuri kiinnostaa, niin sinne vaan.
Olin kerran työmatkan yhteydessä Dubaissa, ja vierailijana koin paikan ankeaksi ja keinotekoiseksi. Suurempi syy välttää sitä on ihmisoikeuksien puute ja naisten ja siirtotyöläisten kohtelu. Karmea paikka.