Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienasin puolessa vuodessa puolentoista vuoden palkan, verotus järkyttävä!

Vierailija
24.08.2021 |

Olin puoli vuotta töissä tänä vuonna, ennenkuin jouduin jäämään pois kun potkittiin pihalle. Oli ylitöitä ja lopputili, jolloin tienasin sen puolen vuoden aikana 62 000€, kun normaalipalkalla ois ollut 42 000€ (verokortti oli just tohon 62 000€ asti). Jos saisin töitä loppuvuodeksi, ennakkopidätys olisi 55% plus tietysti se 8,55%-yksikköä työttömyysvakuutusmaksu ja eläkemaksu, eli 63,55% lähtis palkasta pois. Jos saisin ansiosidonnaista, niin siitäkin menis 45%, sitä nyt luonnollisesti en saa.

Eihän tässä nyt ole mitään hemmetin järkeä. Eikai kukaan täysjärkinen laita 2/3 palkastaan veroihin. En taida mennä töihin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskehan uudelleen veroprosenttilaskurilla.

2/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saisi ansiosidonnaista? Siihen voi lasketuttaa oman verokortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen vuokdi ei kannata tehdä liikaa töitä vaan nauttia vapaa-ajasta. Työnteko on hauskaa mutta vapaalla on vielä hauskempaa. Kukaan ei ole eläkkeellä miettinyt että tuli tehtyä liian paljon töitä vaan pikemmin päinvastoin. Onneksi verottaja auttaa tässä.... T: päivystävä lääkäri

Vierailija
4/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin vaikeeta oo hankkia uutta verokorttia...

Vierailija
5/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afgaanit tarvitsevat rahasi.

Vierailija
6/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotuksen vuokdi ei kannata tehdä liikaa töitä vaan nauttia vapaa-ajasta. Työnteko on hauskaa mutta vapaalla on vielä hauskempaa. Kukaan ei ole eläkkeellä miettinyt että tuli tehtyä liian paljon töitä vaan pikemmin päinvastoin. Onneksi verottaja auttaa tässä.... T: päivystävä lääkäri

Mikä nyt sitten on liian paljon. Veikkaan, että on paljon enemmän ihmisiä, joita kaduttaa eläkepäivinä, kun ei eläke riitä toivottuun elintasoon.

Vierailija
7/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39308 kirjoitti:

Miksi et saisi ansiosidonnaista? Siihen voi lasketuttaa oman verokortin.

Esim miten? Laskin verottajan sivuilta loppuvuodelle verokorttiin palkat nolliin ja etuudet elo-joulukuu 8000€, niin se antoi ton prosentin. En tiennyt, että alkuvuoden tulotkin vaikuttaa tuohon.

Vierailija
8/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodelle voi tilata uuden verokortin korkeammalla tulorajalla, jolloin vero ei mene lisäprosentin mukaan.

Vierailija
9/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tilaa muutosverokorttia?

Vierailija
10/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuvuodelle voi tilata uuden verokortin korkeammalla tulorajalla, jolloin vero ei mene lisäprosentin mukaan.

Niin tein, ja lopputulos oli tuo. Lisäprosentti tällä hetkellä 43%, uuteen verokorttiin ansiosidonnainen 45% ja palkkatyöhön 55%

Vierailija
11/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole ideaalityöttömänä ja kerää marjoja, sieniä yms. yötäpäivää  ja tienaa älyttömästi ilman veroja.

Vierailija
12/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: lomaile loppu vuosi

Vierailija
13/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen veroprosentin voisi muuttaa jne.

Vierailija
14/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen veroprosentin voisi muuttaa jne.

No kertokaa sitten miten!!! Mä oon jo laskenu sen prosentin

Vierailija
15/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se loppuvuoden veroprosentti on kova, jos kerran alkuvuoden on maksanut pienemmällä prosentilla ja raja tulee vastaan. 

Mutta tuota en ymmärrä, miksei ap muka saisi ansiosidonnaista? Tietenkin saa, jos kuuluu kassaan ja työssäoloehto on täyttynyt. Verojahan siitä menee, mutta jää siitä jotain vielä itsellekin.

Vierailija
16/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se loppuvuoden veroprosentti on kova, jos kerran alkuvuoden on maksanut pienemmällä prosentilla ja raja tulee vastaan. 

Mutta tuota en ymmärrä, miksei ap muka saisi ansiosidonnaista? Tietenkin saa, jos kuuluu kassaan ja työssäoloehto on täyttynyt. Verojahan siitä menee, mutta jää siitä jotain vielä itsellekin.

Nokun oon puolessa vuodessa tienannut vuoden tulot. Ei ne maksa.

Vierailija
17/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö muuten veroprosenttilaskuria vai kävitkö omaverossa täyttämässä omat tiedot uutta verokorttia varten? Itselläni nimittäin veroprosenttilaskuri on antanut aina jonkun verran liian korkean prosentin, vaikka olen täyttänyt siihen ihan prikulleen oikeat tiedot. Tarkistin veroprosentin loppuvuodesta monta vuotta sen laskurin avulla, nostin veroprosenttia ilman uutta verokorttia ja aina lopulta kuitenkin olin maksanut liikaa ja sain palautuksia. Lopulta tajusin, että kirjautumalla ja uuden verokortin tilaamalla se prosentti on pienempi ja paremmin kohdillaan.

Vierailija
18/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tuloista saa lisäksi aika hyvän ansiosidonnaisen. Vaikkei saa työtulovähennystä, nettotulo on aika mukava keskivertotyöttömään verrattuna. Ellei jopa mediaanityölliseen.

Vierailija
19/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että sinua nyt riistetään niin koitas tehdä töitä kevytyrittäjänä. Siinä sitä vasta jääkin tosi jes fiilis, kun suurin osa rahasta häviää erilaisiin maksuihin.

Vierailija
20/24 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytitkö muuten veroprosenttilaskuria vai kävitkö omaverossa täyttämässä omat tiedot uutta verokorttia varten? Itselläni nimittäin veroprosenttilaskuri on antanut aina jonkun verran liian korkean prosentin, vaikka olen täyttänyt siihen ihan prikulleen oikeat tiedot. Tarkistin veroprosentin loppuvuodesta monta vuotta sen laskurin avulla, nostin veroprosenttia ilman uutta verokorttia ja aina lopulta kuitenkin olin maksanut liikaa ja sain palautuksia. Lopulta tajusin, että kirjautumalla ja uuden verokortin tilaamalla se prosentti on pienempi ja paremmin kohdillaan.

Nimenomaan olin tilaamassa siis uutta verokorttia, en laskenut veroprosenttilaskurilla. Siitähän säikähdin.