Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkkä sosiaalialalla?

Vierailija
22.09.2014 |

Joo, tuosta termistä erityisherkkä voi olla montaa mieltä, mutta silti se kuvannee parhaiten tilannettani. Opiskelen (loppuvaiheessa) sosiaalialaa ja mietin, että olenkohan oikealla alalla kumminkaan. En tiedä onko erityisherkkä paras termi, vaiko sittenkin introvertti. Kuitenkin olen tyyppinä rauhallinen, mukautuva, "vähän tilaa vievä", en ollenkaan hallitseva, temperamentiltani enemmän hidas kuin nopea, vuorovaikutuksessa hienovarainen ja varovainen. Usein tulee tunne, että olen ihan vääränlainen persoona. Että minun pitäisi olla hallitsevampi, nopeampi, ronskimmin kontaktia ottava - erilainen kuin olen. Sanotaan, että sosiaalialalla työtä tehdään omalla persoonalla. Tuntuu kuitenkin, että sen persoonan pitäisi olla juuri tietynlainen että se kelpaisi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan ja sinunlaisesi ovat tärkeitä esim rakennettaessa luottamuksellista suhdetta  vaikeassa tilanteessa olevan asiakkaan kanssa.

Kovaääniset, aktiiviset ja nopeat vaan onnistuvat uskottelemaan että heidän tapansa olla on ainoa oikea.

Vierailija
22/22 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ettet ota työn negstiivisia puolia henkilökohtaisesti, käy välillä työpaikan tarjoamassa terapiassa (tätä useimmissa paikoissa ainakin on mahdollista saada) ja mikä tärkeintä: älä tukahduta herkkyyttäsi! Parhaimmillaan se on suuri voimavara ja tekee sinusta todella hyvän työssäsi :)

T. Itsekin "itkupilli" samalla alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi