Mitä laitatte täytekakun täytteeksi?
Kommentit (90)
Erilaisia mousseja kuten suklaa, valkosuklaa tai marjat. Banaania ja kermaa, mansikkaa soseutettuna, persikan viipaleita. Jos se on makea hedelmä, josta saa siivuja tai soseen tai jokin marja sen yleensä voi laittaa kakun väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreita marjoja, kermaa ja ehdottomasti rahkaa. Pelkkä kerma on liian äklöä. Eikä mitään hilloja koska ne on liian imeliä.
Etkö koskaan tee kakkuja talvella, vai käytätkö silloin ulkomaisia marjoja?
Pakastin on täynnä vadelmaa ja mustikkaa. On mansikkaakin, mutten laita sitä pakasteesta kakkuun, kun on niin kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreita marjoja, kermaa ja ehdottomasti rahkaa. Pelkkä kerma on liian äklöä. Eikä mitään hilloja koska ne on liian imeliä.
Hyi stana, rahkaa?!? Todellista ultimaattista vi**uilua tunkea rahkaa kakkuun - odotat saavasi herkkua.ja kun kieli koskettaa lusikkaa, niin pettymyksen jälkeen nousee vi*utuksen puna, kun tajuat että potentiaalisesti hyvään kakkuun on pa*kottu väliin.
Samaa mieltä ja sitä on tarjolla aina. No toisaalta pysyy linjat kunnossa kun juhlissa maistettuani viipale jää asetille. Moni rahkansyöjä on tukeva joten tiedä tuota keveyttä sitten? Ei kakkuja kuulu jatkuvasti syödä eli ei niillä normi ihminen itseään lihota.
Itse ostan sacherkakun usein, jos on juhlistuksen tarve. En ole leiponut koskaan sitä itse, en varmaan saisi niin kaunista siitä. Puolisolla synttärit kohta, silloin on taas sacher pöydässä. Kyllä on kelvannut vieraille hyvin.
🍌 ja viinirypäleitä sekä kesällä 🍓. Kermavaahtoa. Mansikkahilloa. Raastettua suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjahilloa, banaania ja kermavaahtoa.
Hyi kamala. Vielä kun kakku on oikein ylikostutettu niin saadaan kunnon 70-luvun traumakakku 🤮.
Luultavasti et ole kutsulistalla. Lepo vaan.
Onneksi. En suostuisi syömään moista sontaa.
Mitä sinä laitat täytekakun väliin?
Egonsa, ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Millä kostutatte kakun? Itse inhoan kuivaa kakkua. Tulee mieleen hautajaiset. Kuiva kakku mansikkahillotäytteellä (sellaista tosi makeaa) ja kreemi päällä. Hyi fan. Mieluummin vaikka sitten liian kostea, sekin on parempi.
Kostutan laimealla sokerivedellä tai mehulla. Vähän riippuen siitä, mitä laitan täytteeksi. Suklaatäytekakkua olen kostuttanut myös kahvilla tai "aikuiseen makuun" viskillä.
Yleensä kuohuviinillä. Sopii kaikenlaisiin kakkuihin.
Teen aika usein täytekakkuja ja olen hyväksi havainnut tämän täytteen:
vatkaan jämäkän kermavaahdon, sekoitan siihen maustettua rahkaa ja tuoreita marjoja. Lisään lusikallisen mansikkahilloa ihan sen vuoksi, että silloin maku on täydellinen. Kostutan reilusti, en tykkää kuivasta "amerinankakusta".
Vierailija kirjoitti:
Teen aika usein täytekakkuja ja olen hyväksi havainnut tämän täytteen:
vatkaan jämäkän kermavaahdon, sekoitan siihen maustettua rahkaa ja tuoreita marjoja. Lisään lusikallisen mansikkahilloa ihan sen vuoksi, että silloin maku on täydellinen. Kostutan reilusti, en tykkää kuivasta "amerinankakusta".
Siis "amerikankakusta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mämmiä
Tätä kannattaa tehdä ja tarjota ulkomaalaisille vieraille nimellä "Finnish Chocolate Cake".
Se on Finnish Beer Cake.
Itsekään en tykkää banaanitäytteestä, mutta kyllä nuo erilaiset hillot ja mousset makeudessa menee edelle. Itse laitan marjoja ja rahkaa.