Pissatulehduksen oireet alkoi ihan yhtäkkiä! Miten saan sen nopeiten kotikonsteilla hoidettua?
Inhottava tunne, mikä auttais? En haluaisi juoda (karpalo)mehuja, oisko jotain muuta vaihtoehtoa? Auttaako c-vitamiini purkista otettuna?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, tarvitset antibiootit.
Niin, jos ei halua pelleillä ja odotella munuaistulehdusta, antibiootti on käypä hoito viimeistään, kun vitsassa on verta, mieluummin jo aikaisemmin.
Miksi sitä pitää itse "hoitaa", jokainen järkevä ihminen tutkituttaa virtsanäytteensä, jos on oireita!?
No siinä vaiheessa, jos on virtsassa verta, tai tulehdus on muuten paha, niin antibiootit ilman muuta. Mutta jos on lievempi tulehdus/ihan alkuvaiheessa, niin ainakin karpalomehua kannattaa koittaa ja useimmiten se auttaa. Ihan on terveyskeskuksestakin näin ohjeistettu. Turha niitä näytteitä on pienen kirvelyn takia ottaa ja vielä turhempaa ja tyhmempää ottaa sellaiseen heti antibioottia.
Jos kokeilee kotihoitoa aluksi mikään ei estä virtsanäytteen labraan vientiä kumminkin.
Juo vettä ihan saaatanasti. Siis litra nopeasti. Sitten toinen. Pidätä niin kauan kuin suinkin mahdollista. Ja sitten juot taas. Sillä mä oon saanut alkavat virtsikset aina ohi.
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä ihan saaatanasti. Siis litra nopeasti. Sitten toinen. Pidätä niin kauan kuin suinkin mahdollista. Ja sitten juot taas. Sillä mä oon saanut alkavat virtsikset aina ohi.[/quote
Saaaaatanasti juomisessa kannattaa huomioida myös vesimyrkytyksen mahdollisuus ja elektrolyyttitasapainohäiriöt. Etenkin jos sitä harrastaa pitempään kuin päivän tai olosuhteissa mitkä altistaa elektrolyyttitasapainohäiriöille. Kohtuus myös virtsiksessä nesteen juomisessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokeilee kotihoitoa aluksi mikään ei estä virtsanäytteen labraan vientiä kumminkin.
Lisäksi apteekista löytyy kotitestejä, n. kympillä, joilla voi seurailla tilannetta. Näyttävät jos on aihetta epäillä tulehdusta.
Minulla on parhaimmillaan virtsisoireet saattaneet olla viikkoja päällä ja silti kaikonneet ilman antibiootteja kokonaan. Labratestissä ei ole näkynyt mitään mutta oirekuva on.
Silti pissattaa kokoajan ja rakkoa kirvelee. Oireet aaltoilee. Ja ei ole mitään SP-tauteja. En tiedä onko mulla jotenkin ärtynyt rakko tai jotain. Sitten se menee ohi jossain vaiheessa.
Jos oireet ei helpota soita Terveyskeskukseen. Voit saada antibioottikuurin ilman lääkärikäyntiä tai testejä pelkkien oireiden perusteella.
luomu valkosipulin kynsi alakertaan ja simsalapim tauti pois 🤭😇
Ihan ensimmäiseksi juot vettä ja juot sitä runsaasti. Jos sinulla on C-vitamiinia, niin otat sitä reilun annoksen. Ainakin 1 gramma. Jopa enemmän.
Tarkoituksena on näin huuhtoa virtsateitä. C-vitamiini on hapanta ja se auttaa pöpöjen kukistamisessa.
Pahin mitä voisit tehdä, on jättää juomatta tai juoda liian vähän.
Jos ei yhtään huomiseen mennessä helpota, niin lääkäriin. Jos kivut yltyvät lähitunteina koviksi, niin heti lääkäriin.
Ei se välttämättä virtsatietulehdus ole. Mulla oireilee hermovaiva tuolla lailla. Voi olla myös virtsarakon kipuoireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
luomu valkosipulin kynsi alakertaan ja simsalapim tauti pois 🤭😇
Höpö höpö. Koko valkosipuli kerralla sinne toosaan. Kaikki taudit lähtee samalla koko kehosta.
Ps. Valkosipuli polttaa limakalvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi juot vettä ja juot sitä runsaasti. Jos sinulla on C-vitamiinia, niin otat sitä reilun annoksen. Ainakin 1 gramma. Jopa enemmän.
Tarkoituksena on näin huuhtoa virtsateitä. C-vitamiini on hapanta ja se auttaa pöpöjen kukistamisessa.
Pahin mitä voisit tehdä, on jättää juomatta tai juoda liian vähän.Jos ei yhtään huomiseen mennessä helpota, niin lääkäriin. Jos kivut yltyvät lähitunteina koviksi, niin heti lääkäriin.
Niin tai sitten soitat tk:hon ja pyydät pääsyä labrakokeisiin. Siinä ei lääkäriä tarvita.
Sitten jos näkyy tulehdus niin antibiootit. Joskus antavat oireidenkin perusteella, vaan moni muukin voi oireilla samalla tavoin, että siinä on riskinsä. Yksikin turha antibioottikuuri tuhoaa hyviä suolistobakteereita laajasti.
Vakavissa oireissa tietenkin lääkäriin. Mitä on esim selkäkipu virtsaoireiden lisäksi, kuumeen nousu ja tosi voimakkaat kipuoireet.
Kai tajuat et jos on pissa tulehdus se ei lähde ilman antibiootteja ja saattaa mennä pahemmaks ja levitä jopa munuaisallas tulehdukseksi jos yrität koti konstein hoidella.. antibiootit on tarkoitettu tuohon tulehdukseen ja sen rinnalla voi sit ottaa noita koti konsteja. Ei c vitamiini ja muu huu haa poista jo olevaa Tuntuvaa ja akuuttia tulehdusta.
T nainen kellä krooninen pisstulehdus kierre jo pari vuotta
Ihan oikeastiko terveydenhuollossa suositellaan noita buranakuureja, jollaisia minullekin suositeltiin parikymmentä vuotta sitten ties mihin poskiontelovaivoihin? Lisäksi minulla oli migreeni, johon se oli hyvä ja menkkojen takia söin sitä kuin leipää, kun sitä aikanaan mainostettiin ihan suoraan teinitytöille. Alle nelikymppisenä loppui sietokyky. Jos otin buranan, parin päivän päästä olin tosi kipeä, närästyksestä ripuliin kaikki ruoansulatusoireet ja todella kovina. Mieheni on lääkäri ja hän sanoo, että lääkärit pitävät buranaa melko vaarallisena lääkkeenä, kun sitä käytetään omin päin ja miten sattuu. Voi olla, että antibiootitkin on pienempi paha kuin tiuhat buranakuurit. Toki jos käyttää oikeasti maltillisia määriä ja lääkäri suosittelee, niin sitten tehdään niin, mutta olen itse aika vihainen, miten sitä mainostettiin suoraan lapsillekin ihan huolettomasti, auttaa vaivaan kuin vaivaan.
Ja liika pesukin ja suihkuttelu voi vaan ärsyttää paikkoja. Kohtuus kaikessa. Lämmin vesi voi toki vähän helpottaa alapään kirvelyä hetkellisesti ainakin