Pissatulehduksen oireet alkoi ihan yhtäkkiä! Miten saan sen nopeiten kotikonsteilla hoidettua?
Inhottava tunne, mikä auttais? En haluaisi juoda (karpalo)mehuja, oisko jotain muuta vaihtoehtoa? Auttaako c-vitamiini purkista otettuna?
Kommentit (55)
Et mitenkään, tarvitset antibiootit.
Jos se on vir*satietulehdus niin ei auta kuin lääkäri. Mutta myös hiivatulehdus voi kirvellä samoin (ja kuukautisten alku), joskus voi apteekista kokeilla canesten kapselit ja voiteet, mutta sen pitäisi aika nopeasti alkaa auttamaan silloin.
Pissatulehdus? Miten pissa voi tulehtua?
Ei tää oo hiivaa, kun selkeä virtsatietulehdus -koko ajan pissattaa, mutta pissaa ei tule paljoa kerrallaan. Lisäksi alaselkää/virtsarakon seutua särkee. Miten tää voi tulla näin yhtäkkiä? Varmaan noin pari tuntia sitten alkoi.
Voit sä pari päivää odottaa ja juodarunsaasti vettä, mutta jos ei siihen mennessä tokene, se ei ole niin lievä että parantuisi itsestään vaan tarvitset antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
En halua lääkkeitä.
Ethän sinä niitä lääkkeitä otakaan. Laitat antibiootit vessanpönttöön virtsaamisen jälkeen niin tulehtunut pissa paranee.
Jos heti kun oireet alkaa tuntua ottaa c-vitamiinia, sitruunamehua, appelsiinimehua ja omenaviinietikkaa veteen sekoitettuna niin auttaa. Parit c-buranat lisäksi. Mikään ei auta jos tulehdus ehtii lehahtaa kunnolla päälle. Paitsi lääkkeet.
Siitähän on tutkimuskin että lievissä virtsatieinfektioissa Burana auttaa yhtä hyvin kuin antibiootit. Googlatkaa jos ette usko. Eli itse kokeilisin lieviin oireisiin (pelkkää kirvelyä virratessa ja paineentunnetta rakossa) Buranakuuria. Otat esim. 400mg Buranaa 3-4 kertaa vuorokaudessa muutaman päivän ajan (jaa annokset niin että välit suunnilleen saman pituiset, esim 6h välein). Mikäli oireet ei tuossa ajassa helpotu niin sitten lääkäriin. Muista juoda reilusti vettä. Itse olen tällä menetelmällä onnistunut kukistamaan rakkotulehduksen jo pari kertaa. Jos oireet ei kuitenkaan muutamassa päivässä helpota niin sitten pitää mennä lääkäriin.
Auttaako antibiootit jos kakka on tulehtunut?
Itse olen monet kerrat selvinnyt ilman antibiootteja. Tosin vaivojen helpottumista ei kannata kauaa odotella vaan suosiolla mennä lääkäriin jos näyttää ettei olo ala helpottamaan. Esimerkiksi mökkiolosuhteissa olen saanut vain juomalla runsaasti vaivat helpottamaan. Omalla vastuulla toki.
Eli C-vitamiinia runsaasti vaikka poretableteista. Reilusti juomista ja pissalla käyntiä. C-vitamiini on vesiliuokoinen, joten siitä ei ole sellaista yliannostuksen varaa kuin rasvaliukoisista. Ylipäätän kaikki hapan on hyväksi. Sitruunaa tai limeä veden joukkoon. Eikä yhtään sokeripitoisia juomia.
Ensin lämpimään suihkuun ja sitten lämmintä jalkoihin: lämpimät housut ja villasukat. Peiton alle lepäämään. Juo paljon vettä + sokeritonta puolukka/karpalomehua.
Burana auttaa oireisiin, mutta jos ei huomiseen mennessä helpota niin lääkärien.
Vierailija kirjoitti:
En halua lääkkeitä.
Juurikin näin. Ei kannata ottaa lääkkeitä kun niillä voi olla sivuvaikutuksia.
Hopeavesi ja tilisiirto rukousystäville auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako antibiootit jos kakka on tulehtunut?
Noup. Se on sitte kualemaksi.
Kiitos buranavinkistä. Aloitan samantien buranakuurin. C-vitamiinia otin just, pitää yrittää juoda nyt reippaasti.
Ihmeellistä, että tämmöinen vaiva innostaa näin montaa trollia. Kiva että saatoin olla iloksi teillekin.
t. ap
Tee itse sitruunasta vahva mehu. Juo tätä reilusti muutaman päivän ajan, on auttanut.
Yritä juoda oikeasti urakalla. Sillä tavalla että saat virtsaputken huuhdeltua jatkuvalla pissalla käynnillä. Mitä useammin saat sitä huuhdeltua happamalla pissalla niin sit vähemmän bakteerit jatkaa pesiytymistään.
Toki ei nyt kannata mitään vesimyrkytystä itselleen vetää. Mutta jokatapauksessa reipasta juomista.
Istu sitruunan päälle, puolita se ensin.