Pissatulehduksen oireet alkoi ihan yhtäkkiä! Miten saan sen nopeiten kotikonsteilla hoidettua?
Inhottava tunne, mikä auttais? En haluaisi juoda (karpalo)mehuja, oisko jotain muuta vaihtoehtoa? Auttaako c-vitamiini purkista otettuna?
Kommentit (55)
Haet antibiootti kuurin lääkäriltä.
Kotikonstein saat hankittua munuaisaltaantulehduksen. Kuulostaako se paremmalta?
Kokeile juomia, joissa on hiilidioksidia ja sitruunahappoa.
Itselleni noita tulee aina silloin tällöin. Juon runsaasti karpalomehua ja otan tulehduskipulääkkeitä. Vain kerran on mennyt niin pahaksi, että piti hakea antibiootit. Jos et pidä karpalon mausta, niin karpaloa saa luontaislääkkeinä myös. Avainsana on kuitenkin runsas nesteiden juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lääkkeitä.
Juurikin näin. Ei kannata ottaa lääkkeitä kun niillä voi olla sivuvaikutuksia.
Lääkkeillä on sellainen sivuvaikutus, että vaiva paranee. Sitähän ei toki kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, tarvitset antibiootit.
Niin, jos ei halua pelleillä ja odotella munuaistulehdusta, antibiootti on käypä hoito viimeistään, kun vitsassa on verta, mieluummin jo aikaisemmin.
Miksi sitä pitää itse "hoitaa", jokainen järkevä ihminen tutkituttaa virtsanäytteensä, jos on oireita!?
Itsehoitoa ei suositella mutta onnistuin juuri itse hoitamaan lieväoireisen infektion(?) kotikonstein. Tärkeintä on juoda runsaasti ja pissata usein. Hapanta juotavaa ilman lisättyä sokeria. Itse kokeilin puolukkaa ja appelsiinia. Raakaa valkosipulia niin paljon kuin vatsa kestää. Maistuu voileivän kanssa. Söin myös runsaasti tuoretta basilikaa.
Alakertaa kannattaa suihkutella usein ja itse vielä laimensin desinfiointiainetta, jolla pyyhin virtsaputken suun useasti päivässä.
Ohjeita löytyy googlettamalla mutta heti lääkäriin, jos on kuumetta tai kipua alavatsassa. Yllämainittuja ohjeita suositellaan lähinnä antibioottihoidon tueksi.
Söin myös n. 1600mg ibuprofeenia vuorokaudessa (ilta + yö).
-Itse hoitanut-
Syö pakastepuolukoita niin paljon kuin pystyt. Aamulla uudestaan. Hapan auttaa. Aamulla vie virtsanäyte terveysasemalle.
ei se välttämättä ole edes tulehdus, voi olla vaikka virtsaputki vain jotenkin ärsyyntynyt. Juo paljon vettä jotta rakko täyttyy ja pääset tyhjentelemään sitä.
Seksi epähygieenisesti. Siinä syy.
Antibiootti auttaa.
Viimeksi virtsisoireet meni näin pois itsestään ilman antibioottia (kotitestissä näkyi että tulehdus olisi vaan labratesti näytti ettei tulehdusta ole). Oireet kyllä oli päällä, aaltoillen, aika pitkäänkin hiljalleen pienentyen
-d-mannoosia paketissa mainitulla maksimiannostuksella.
-sokeroimatonta karpalomehua. Paljon. Jos juo paljon nestettä kannattaa laittaa esim litran kannuun ripaus suolaa ettei tule elektrolyytritasapainohäiriöitä. Toki varmaan muukin juominen voi auttaa
-karpalokapseleita joissa korkea antosyaniidipitoisuus (se on se mikä toimii)
Söin myös raakaa valkosipulia (kannattaa olla varovainen jos maha herkkä ja liika on liikaa). Sitä sanotaan myös luonnon antibiootiksi. Ruokavaliosta karsin sokeria, koska se pahentaa oireita. Terveellinen ruokavalio on tärkeää vastustuskyvylle
Jotkut kehuu C-vitamiinia että auttaa. En ole kokeillut.
Ja nämä jutut on mulla sellaisia mitkä auttaa torjumaan virtsistä:
Älä istu kylmillä pinnoilla ja vältä kylmää. itsellä pahentaa oireita
Seksi on triggeri. Sen jälkeen heti pissalle ja pesulle jälkikäteen
Älä pidättele pissaa vaan tyhjennä rakkoa säännöllisesti
Säännöllinen juominen
Vältä alkoholia jos oireet yhtään päällä
Heti paljon juomista jos oireet pahenee yhtään.
Huolehdi yleisesti terveydestä ja suoliston hyvinvoinnista. Se tukee vastustuskykyä
Hoida ummetus pois. Paha ummetus voi vaikuttaa rakon tyhjentymiseen
Syön antibiootteja vain kun on testissä näkyvä tulehdus. Joskus se virtsis voikin olla jotain muuta, esim hiiva jonka luulee olevan virtsis
Anna alapään tuulettua välillä, ja anna "ilmahoitoa" sille. Oikeasti, kuulostaa huvittavalta mutta se on osa paikkojen pitämistä terveenä itselle. Keinokuitualusvaatteet on huono idea, luonnonkuituiset hyvä idea
Vältä mitään pesuaineita alapäässä ettet sotke hyvää bakteerikantaa alapäässä joka suojaa tulehduksilta
Jos oireet on tosi pahoja, ei auta kuin antibiootti. Itse toimin heti jos oireet yhtään päällä. Myöhemmin jos tulehdus pääsee pahenemaan voi olla vaikeampi hoitaa sitä ilman antibioottia.
Nykyään välttelen antibiootteja parhaani mukaan. Vain äärimmäisessä hädässä.
Viimeiset virtsatientulehdusoireeni olen hoitanut useita kertoja ilman antibioottikuuria.
Nimim. Entinen kroonisesta virtsiksestä kärsijä
Jos sinulla on tosiaan virtsatietulehdus, mene lääkäriin! Se ei parane kotikonstein mehuja juomalla ja buranaa syömällä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako antibiootit jos kakka on tulehtunut?
Auttaa. Oksennuksen tulehdukseen riittää Buranaa murusteltuna suoraan oksennukseen 5 x päivässä.
Jos alaselkään jo sattuu niin mene lääkäriin.
Tulehdus on leviämässä munuaisaltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Seksi epähygieenisesti. Siinä syy.
Antibiootti auttaa.
Auttaako bakteereihin pesu- tai juomavedessä?
Vierailija kirjoitti:
Itsehoitoa ei suositella mutta onnistuin juuri itse hoitamaan lieväoireisen infektion(?) kotikonstein. Tärkeintä on juoda runsaasti ja pissata usein. Hapanta juotavaa ilman lisättyä sokeria. Itse kokeilin puolukkaa ja appelsiinia. Raakaa valkosipulia niin paljon kuin vatsa kestää. Maistuu voileivän kanssa. Söin myös runsaasti tuoretta basilikaa.
Alakertaa kannattaa suihkutella usein ja itse vielä laimensin desinfiointiainetta, jolla pyyhin virtsaputken suun useasti päivässä.
Ohjeita löytyy googlettamalla mutta heti lääkäriin, jos on kuumetta tai kipua alavatsassa. Yllämainittuja ohjeita suositellaan lähinnä antibioottihoidon tueksi.
Raa'an valkosipulin määrää kannattaa hiljalleen nostaa pikkuhiljaa. Ja syödä ruoan kanssa koska se on mahalle oikeasti aika tujua. Valkosipulissa allisiini joka voidaan nähdä suotuisasti vaikuttavana on parhaimmillaan leikkaamisen jälkeen n 10 minuutin jälkeen. Sitä siis muodostuu kun valkosipuli murskataan tai leikataan. Ja valkosipuliakaan ei kannata ylenmäärin vetää. En tiedä kuinka tehokasta valkosipuli sinällään on karkoittamaan virtsatientulehduksia, muita ihmisiä saattaa ennemmin karkoittaa. ;)
Tuo desinfiontikikka kuulostaa aika erikoiselta. Kannattaa muistaa että saatat desinfioida myös hyviä bakteereja.
Tutkittua tietoa:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on tosiaan virtsatietulehdus, mene lääkäriin! Se ei parane kotikonstein mehuja juomalla ja buranaa syömällä.
Lievähköt, kuitenkin ikävät akuutit oireet on itsellä lukuisia kertoja parantuneet kotihoidolla. Eri asia on sitten onko itsellä ollut kunnon tulehdusta virtsateissä
C- vitamiinia reilusti. Itse otan gramman kolme tai neljä kertaa vrk. Näin on oireet hävinneet joka kerta.