Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus, opiskelu ja jatkuva nälkä?

Vierailija
22.09.2014 |

Vietän välivuotta ja luen pääsykoekirjoja melkein joka päivä. Tämä opiskelu kertaa nälän potenssiin kymmenen (en tiedä miksi) mutta yritän laihduttaa samanaikaisesti. Mulla on noin 20 kg ylimääräistä ja olen pienentänyt annoskokoja normaaliin ja tehnyt päivittäin kävelylenkkejä. Vapaapäivinä kun en lue, mulla ei ole nälkä, mutta opiskellessa ihan tajuton nälkä.

Syön ihan hyviä annoskokoja, eli en kituuta. Mutta tästäkin huolimatta maha alkaa kiljua nälästä noin tunnin jälkeen syömisestä ja on niin kamalaa ettei pysty keskittymään opiskeluun. Mitä teen? Karppausta olen kokeillut mutta ei sovi mulle. Apua!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOkeile sitä taktiikkaa, että et pienennä annoskokoja vaan muutat ruoan koostumusta. Helpoin tapa tähän on reilu kasvisten lisääminen. Kylläisyys voi pysyä pidempään kun saa syödä ihan reilun kokoisen satsin ruokaa, jonka sulattamiseen kuluu aikaa. Pikkuannos poistuu mahasta äkkiä ja sitten on taas nälkä. 

Ravinnon koostumusta kannattaa myös miettiä, erityisesti että saa riittävästi proteiinia ja rasvaa. Jos ei saa, nälkä tulee varmasti pian ateriasta.

Vierailija
2/4 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotyö kuluttaa myös energiaa, näin on ainakin nykyisen tiedon valossa syytä epäillä. Tuossa joku ylen pikkujuttu:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/04/15/ankara-ajatteleminen-polttaa-kaloreita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelu polttaa yllättävän paljon energiaa, eli sinun kuuluukin syödä paljon, kun opiskelet.

Vierailija
4/4 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö tarpeeksi proteiinia ja riittäväst rasvaa, pysyy kylläisenä pitkään pienellä annoskoolla.