Jyväskylä - millainen kaupunki?
Perheemme on ehkä muuttamassa miehen työn vuoksi Jyväskylään. Millainen kaupunki se on asua?
Kommentit (44)
Paras paikka missä olen asunut. :)
Ihmiset on ystävällisiä ja paljon tapahtumia ja harrastusmahdollisuuksia.
Asunut 4 vuotta, enkä muuta enää muualle!
Tylsä. Täällä ei ole oikein mitään erityistä. Onhan täällä citymarketit, prismat, mäkkärit ja metsää sekä järviä. Mutta siis turvallinen ja rauhallinen paikka. Itse olen 35 ja asunut JKL aina. Kovasti tekis mieli muuttaa esim. Turkuun tai Helsinkiin.
Jos miehen ja minun työt eivät olisi täällä missä nyt asumme, niin muuttaisimme varmaan takaisin Jyväskylään.
Ihan turha verrata Helsinkiin tai Turkuun. Mutta Jyväskylä on Suomen paras kaupunki omassa sarjassaan.
No tavallaan oikein mukava, mut samalla jotenkin ahdistava. Oon itse etelästä, ehkä johtuu siitä. Palvelut hyvät, luontoa lähellä jopa ihan lähellä keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
v-tunmoisia mäkiä joka paikassa ja helsinkiläisiä vihataan :D
Joillakin helsinkiläisillä on kumma luulo, että heitä vihataan, jos heitä ei pidetä muita parempina ihmisinä.
Mutta se on kyllä totta, että Jyväskylässä on yhtä paljon ylämäkiä kuin alamäkiäkin. Tasamaata ei juurikaan ole muualla kuin rannassa.
Ihan kaupunki lapsiperheille! Etenkin jos lapset on eppu-kuukkiluokkalaisia. Linkkejä kulkee hyvin
Rauhallinen ja turvallinen kaupunki. Erinomaiset harrastusmahdollisuudet, ja löytyy luontoa kuin kulttuuriakin. Ihmiset on todella ystävällisiä ja täällä on melko helppo löytää uusia kavereita ja harrastusseuraa.
Miinusta on katukuvassa notkuvat teinit, joita täällä on paljon. Nuoria nyt ylipäätään, Jkln keski-ikä on melko matala. Miinusta myös rumahko ydinkeskusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva "pikku"kaupunki, kuitenkin eläväinen opiskelijoiden vuoksi.
Tuo.
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan oikein mukava, mut samalla jotenkin ahdistava. Oon itse etelästä, ehkä johtuu siitä. Palvelut hyvät, luontoa lähellä jopa ihan lähellä keskustaa.
Minä menin sinne idästä ja ihan sama fiilis. Olen muuttanut pois, tuskin muutan takaisin. Vaikka välillä tekisi kovasti mieli :D. Pieni kaupunki hyvässä ja pahassa.
Tykkäsin Jyväskylästä kovasti, ihmiset ystävällisiä ja tavallisia. Kaupunki on kaunis ja siellä järjestetään paljon erilaisia tapahtumia. Todella vaikea kaupunki autolla ajamiseen. Listan kärkipäässä kaupungeista joihin voisin muuttaa
Autio keskusta jota on elvytetty narkkareilla ja alkoholisteilla. Risteykset siltojen kansilla, ratapiha ja rantaväylä erottaa kaupungin Jyväsjärvestä, kummallisia liikenne järjestelyjä ja lähiöt mäkien päällä. Ainut oikea postikonttori Hannikaisenkadun ja Vapaudenkadun välissä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin sinne idästä ja ihan sama fiilis. Olen muuttanut pois, tuskin muutan takaisin. Vaikka välillä tekisi kovasti mieli :D. Pieni kaupunki hyvässä ja pahassa.
Minkä idän paikkakunnan jälkeen Jyväskylä on "pieni kaupunki hyvässä ja pahassa"?
Ihan kiva "pikku"kaupunki, kuitenkin eläväinen opiskelijoiden vuoksi.