Mitä olet oppinut iän myötä ihmissuhteista?
Minä ainakin nämä:
- jos nainen kertoo heti jotain traagisia tarinoita elämästään (on ollut rankkaa, hän on uhri) niin pysy kaukana
- jos nainen tai mies kuvailee itseään ”liian kiltiksi”, pysy kaukana
- jos mies selittää heti miten olet tuttu ”entisestä elämästä” tmv., pysy kaukana
- samoin jos mies alkaa puhumaan heti jostain parisuhteesta, pysy kaukana
Mitäs muilla?
Kommentit (69)
Jos nainen syyllistää exiään narsisteiksi, niin juokse.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. En ole koskaan ollut ihmissuhteessa.
M30
Sinulla ei ole ikinä ollut ystäviä, romanttisia/seksuaalisia virityksiä kenenkään kanssa, ei tutustumista kehenkään tms.?
Loppupelissä mikään ei riitä ja mikään ei tarkoita mitään. Sama panostiko suhteeseen 1% vai 100% se ei riitä ja jos sanoo tänään haluavansa olla yhdessä se ei välttämättä tarkoita sitä enää huomenna.
Olen oppinut sen että oli ihmissuhteita miten paljon vain, niin loppupeleissä ihminen on aina yksin ja joutuu yksin kestämään ihan helvetillisiäkin asioita.
Et naista ei kannata ottaa riesakseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Loppupelissä mikään ei riitä ja mikään ei tarkoita mitään. Sama panostiko suhteeseen 1% vai 100% se ei riitä ja jos sanoo tänään haluavansa olla yhdessä se ei välttämättä tarkoita sitä enää huomenna.
Joo tämän olen itsekin oppinut, että älä ikinä luota huomiseen.
On vain tämä hetki. Mitään odotuksia tai edes ajatuksia tulevaan ei kannata asettaa.
Nelikymppiset sinkut on sinkkuja hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mieskin?
Tuo on nykyään kyllä muotidiagnoosi ja sitä käytetään liian kevyesti kaikista, mutta on niitä oikeita narsistisia suhteitakin.
Vai meinaatko, jos ex on käyttänyt fyysistä ja henkistä väkivaltaa, niin uhri on viallinen lopun elämäänsä?
Luota ensivaikutelmaan ja kuuntele sitä mitä muutkin sanoo.
Elämänsä ruhjonut apina on yleensä elämän ruhjima apina omasta syystään.
Että oikeasti ei voi tietää, mitä toisen pään sisällä liikkuu. Ja että ihmiset harvoin ovat sitä, mitä antavat ymmärtää okevansa. Ja kun luulet nähneesi kaiken, niin oletkin nähnyt vain jäävuoren huipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mieskin?
Tuo on nykyään kyllä muotidiagnoosi ja sitä käytetään liian kevyesti kaikista, mutta on niitä oikeita narsistisia suhteitakin.
Vai meinaatko, jos ex on käyttänyt fyysistä ja henkistä väkivaltaa, niin uhri on viallinen lopun elämäänsä?
Tulihan se sieltä. Naiset hyviä, miehet pahoja. Nainen aina uhri. Mies vahva, joten nainen ei satuta mies.
Kaikkien eksät ovat aina psykopaattinarsisteja.
Olen oppinut että olen saanut lottovoiton elämältä kun minulla on viimein hyvä parisuhde. Ennen tätä suhdetta olisin sanonut että ihmissuhteet ovat pelkkää paskaa ja ajantuhlausta.
Yksi hyvä oppi on, että yritä tutustua avoimesti siihen toiseen ihmiseen. Älä pelaa pelejä. Älä myöskään heti odota ns. liikoja vaan yritä vaan tutustua ihmiseen ja katsoa rauhassa. Jos jollain ei keatä hermo tutustua, niin mielessä saattaa olla vaan hetken huuma.
Että ulkonäöllä ei ole mitään väliä. Pitää olla sydän paikallaan ja tolkun ihminen. Se riittää.
Ole kiltti kumppanillesi. Ja edellytä samaa häneltä. Sillä pääsee jo yllättävän pitkälle.
Entisillä suhteilla ja rahoilla retostelu, ulkonäkökeskeisyys, toisista pahan puhuminen. Nämä kyllä kertovat paljon.
Lisäksi semmoset "yhden asian ihmiset" eli jolla mahtuu esim. vain oma harrastus ajatuksiin. Ei osaa puhua tai ajatella mitään muuta. Merkki tyhmyydestä.
Rajojen pitäminen. Ei kannata konfliktin pelossa alkaa miellyttää toisia ja unohtaa itseään. Ystävällinen toki pitää olla, mutta aina happimaski ensin omalle naamalle.
Eräs ihminen katkoi välit minuun, koska pidin rajani. Oli loppupeleissä erittäin hyvä juttu.
- jos nainen kertoo heti jotain traagisia tarinoita elämästään (on ollut rankkaa, hän on uhri) niin pysy kaukana
- jos nainen tai mies kuvailee itseään ”liian kiltiksi”, pysy kaukana
- jos mies selittää heti miten olet tuttu ”entisestä elämästä” tmv., pysy kaukana
- samoin jos mies alkaa puhumaan heti jostain parisuhteesta, pysy kaukana
Mua nyt kävi mietityttämään. Olen itse mm rskattu, pahoinpidelty ja muutenkin hyväksikäytetty, sen takia kun en osaa arvostaa itseäni ja uskon aina toisista hyvää, eli siis juurikin liian kiltti ja siksi alistunut tallottavaksi. En tosin ikinä lataa näitä asioita heti kättelyssä ja kieltäydyn uhrin leimasta koska olen itse vastuussa elämästäni, mutta kerron kuitenkin koska se kaikki ehkä näkyy käytöksessäni ja näin toinen voi ymmärtää mua paremmin. Ei kukaan ole säikähtänyt.
Mikä siinä sanoo että pysy kaukana?
En mitään. En ole koskaan ollut ihmissuhteessa.
M30