Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut iän myötä ihmissuhteista?

Vierailija
24.08.2021 |

Minä ainakin nämä:

- jos nainen kertoo heti jotain traagisia tarinoita elämästään (on ollut rankkaa, hän on uhri) niin pysy kaukana
- jos nainen tai mies kuvailee itseään ”liian kiltiksi”, pysy kaukana
- jos mies selittää heti miten olet tuttu ”entisestä elämästä” tmv., pysy kaukana
- samoin jos mies alkaa puhumaan heti jostain parisuhteesta, pysy kaukana

Mitäs muilla?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ihmisen rakastaminen on myös päätös. 

Vanhempi nainen sanoi tämän minulle kun olin nuori, olin silloin kauhuissani ja vastustin koko ajatusta koska mielikuvani rakkaudesta oli se, että se tulee itsestään ja pysyy itsestään eikä sitä voi mitenkään estää. Ja jos voi, niin se ei ollut oikeaa rakkautta.

Harvemmin rakkaus kuitenkaan on salama kirkkaalta taivaalta -tyyppistä vastustamatonta luonnonvoimaa, vaan usein hyvinkin hidasta ja hiipivää. Itselleen pitää antaa lupa rakastua ja sen jälkeen täytyy myös päättää pitää siitä kiinni. Muuten sitä ei välttämättä ikinä tapahdu, tai se kaatuu vastoinkäymisiin.

Kunpa nykyään useampi tajuaisi tämän.

En itse kuulu kirkkoon tai usko siihen hölynpölyyn mutta koitan vaikeinakin aikoina muistaa että vihkivalassa ei kysytä "rakastatko" vaan "tahdotko rakastaa".

Kaikkea ei tosiaankaan tule sietää ja huonosta suhteesta tuleekin irtautua, mutta usein ihmiset kärjistävät omat ongelmansa kumppaniin ja kuvittelevat että kumppanin jättämällä tai vaihtamalla ne ongelmat ratkeaa itsestään, kun on ajateltu että vika on vain kumppanissa.

Vierailija
62/69 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ihmisen rakastaminen on myös päätös. 

Vanhempi nainen sanoi tämän minulle kun olin nuori, olin silloin kauhuissani ja vastustin koko ajatusta koska mielikuvani rakkaudesta oli se, että se tulee itsestään ja pysyy itsestään eikä sitä voi mitenkään estää. Ja jos voi, niin se ei ollut oikeaa rakkautta.

Harvemmin rakkaus kuitenkaan on salama kirkkaalta taivaalta -tyyppistä vastustamatonta luonnonvoimaa, vaan usein hyvinkin hidasta ja hiipivää. Itselleen pitää antaa lupa rakastua ja sen jälkeen täytyy myös päättää pitää siitä kiinni. Muuten sitä ei välttämättä ikinä tapahdu, tai se kaatuu vastoinkäymisiin.

Kunpa nykyään useampi tajuaisi tämän.

En itse kuulu kirkkoon tai usko siihen hölynpölyyn mutta koitan vaikeinakin aikoina muistaa että vihkivalassa ei kysytä "rakastatko" vaan "tahdotko rakastaa".

Kaikkea ei tosiaankaan tule sietää ja huonosta suhteesta tuleekin irtautua, mutta usein ihmiset kärjistävät omat ongelmansa kumppaniin ja kuvittelevat että kumppanin jättämällä tai vaihtamalla ne ongelmat ratkeaa itsestään, kun on ajateltu että vika on vain kumppanissa.

Niin. Eräs kaverini, ties kuinka monella kierroksella, sanoo oppineensa parisuhteista sen, että kun menee sutta pakoon, niin tulee karhu vastaan.

Kukaan ei ole täydellinen, vaan kaikissa meissä on myös huonoja puolia. Pitäisi muistaa olla kiitollinen puolison hyvistä ominaisuuksista. Ja aina kun ärsyttää, kandee miettiä haluaako ennemmin olla oikeassa vai onnellinen. Ja muistaa, että onnellisessa parisuhteessa on jossain määrin huono muisti, huono kuulo ja iän myötä huono näkökin.

Vierailija
64/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun mies alkaa puhua niin pysy kaukana. Säästää ihan hitosti elämässä ongelmilta kun tuon oppii.

Vierailija
65/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- jos nainen kertoo heti jotain traagisia tarinoita elämästään (on ollut rankkaa, hän on uhri) niin pysy kaukana

- jos nainen tai mies kuvailee itseään ”liian kiltiksi”, pysy kaukana

- jos mies selittää heti miten olet tuttu ”entisestä elämästä” tmv., pysy kaukana

- samoin jos mies alkaa puhumaan heti jostain parisuhteesta, pysy kaukana

Mua nyt kävi mietityttämään. Olen itse mm rskattu, pahoinpidelty ja muutenkin hyväksikäytetty, sen takia kun en osaa arvostaa itseäni ja uskon aina toisista hyvää, eli siis juurikin liian kiltti ja siksi alistunut tallottavaksi. En tosin ikinä lataa näitä asioita heti kättelyssä ja kieltäydyn uhrin leimasta koska olen itse vastuussa elämästäni, mutta kerron kuitenkin koska se kaikki ehkä näkyy käytöksessäni ja näin toinen voi ymmärtää mua paremmin. Ei kukaan ole säikähtänyt.

Mikä siinä sanoo että pysy kaukana?

”En tosin ikinä lataa näitä asioita heti kättelyssä ja kieltäydyn uhrin leimasta”

Eli ei liity sinuun mitenkään.

Tosin uhrihan sinä noissa rikoksisssa olet, mutta jos se ei ole oleellinen osa identiteettiäsi etkä hae sillä sympatiaa uusilta tuttavuuksilta/käytä näitä asioita vastuuvapauskortteina, niin et selvästikään ole tuollainen.

Moni ihminen kokee elämässään kauheita asioita, mutta ei selittele niitä kaikille eikä perusta identiteettiä niiden varaan.

Vaikka se identiteetti ei perustuisi sen varaan niin ihmiset tekee kuitenkin heti sen oletuksen. Kun minulta kysytään missä olet töissä niin se kertoo jo sen. En ole, koska olen pahoinpidelty työkyvyttömäksi ja olen eläkkeellä. Kiitos entisen parisuhteeni olen tässä tilassa.  En ole mielenterveysongelmainen, olen traumatisoitunut. Minulla on siksi sydänoireita ja verenpaineongelmia, sain autoimmuunisairauden ja olen kroonisesti väsynyt. Ne on sairauksia mitä tulee kun on pitkän aikaa henkisesti/ fyysisesti pahoinpidelty.  Minä elän niiden vaivojen kanssa ja jos käyttäydyt minua kohtaan jollain tavalla väkivaltaisesti niin reagoin tavoilla joilla ei tavallinen ihminen reagoi. 

Vierailija
66/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköni ja painoni on elämäni aikana vaihdellut aika merkittävästi. Olen siis ollut välillä kaunis, ja välillä ruma.

Olen tämän vuoksi oppinut sen, että ulkonäkösi vaikuttaa todella paljon siihen, miten ihmiset sinua kohtelevat. Kauniina sinua vaan yksinkertaisesti kohdellaan paljon paremmin, koskee sekä miehiä että naisia.

Vierailija
67/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juutalainen sanonta kehottaa ihmistä olemaan vaatimaton, ystävällinen ja rehellinen. Kannattaa välttää niitä jotka eivät tätä ole. Kilpailunhaluisen egotrippailijan ihailevana yleisönä on turhauttavaa olla ( pohjalla oikeasti huono itsetunto). Pahasti sanojat ja toisen elämään puuttujat ei useinkaan muutu. Ystävä on ystävällinen eikä parisuhteessakaan saa tahallaan loukata.Joillain taas on aina taka-ajatuksia, jos on tunne että toinen pyrkii hyötymään sinusta, hän luultavammkn pyrkii.

Vierailija
68/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän olen tutustunut ihmisiin/viettänyt heidän kanssaan aikaa, sitä enemmän pidän koirastani. lähes erakkona menty nyt 14 vuotta. ei enää ihmissuhteita mulle.

Vierailija
69/69 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kaukana kontrolloivista ja elämää suorittavista ihmisistä, jos et halua uupua.

Hakeudu sellaisten seuraan joiden seurassa on helppo hengittää.

Vältä ihmisiä jotka puhuu sinulle muista selän takana, he puhuu sinusta muille.

Ihmiset jotka ei pidä eläimistä on kovasydämisiä.

Kaiken keskellä olet yksin ja vastaat omasta elämästäsi itse. Uhrituminen on turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän