Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni raahaavat koiransa mukaan joka paikkaan.

Vierailija
24.08.2021 |

Itseasiassa tunnen 3 ihmistä, jotka niin tekevät. Yhdellä koiria on 2.

Lomareissulle, kahvilaan, kaverikyläilyille, valmistujaisiin, töihin, työmatkoille, hienoon ravintolaan, yökerhoon. Siis oikeasti. Kaksi viimeistä kuulostaa uskomattomalta, mutta tapahtuivat eräässä Suomen turistirysässä.

Koirat eivät ole eroahdistuneita. Tarkoitus vaan on, etteivät ne ole lainkaan yksin kun laumaeläimiä kerran ovat.

Mielestäni koiran paikka ei missään nimessä ole ravintolassa tai varsinkaan yökerhossa. Koiria käy sääliksi, samoin kuin muita ihmisiä.

Onko tällainen ilmiö jotenkin yleinen vai onko mulle sattunut ihan pimeitä koiraihmisiä lähipiiriin?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdella kaverilla tosi pahatapaisia koiria, mitä raahataan joka paikkaan mukana. Toinen puree ihmisiä ja muita koiria, toinen räksyttää, hyppii, puree, varastaa ruokaa ihmisen kädestä, piehtaroi ihmisten peittojen ja vaatteiden päällä... joo en tykkää. Hommaan kuuluu tietty näiden omistajien täydellinen kyvyttömyys pitää elukalle kuria, ei edes siis ärähdyksen vertaa voi kouluttaa kun vaan lässytyksellä ja nameilla ”harhautetaan” se piski, eli siis palkitaan sitä huonosta käytöksestä.

Vierailija
42/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa avoimesti jos koirat ei ole tervetulleita kylään tai lomareissulle. Silloin minäkin osaan jättää tulematta ja kaikki säästyy harmilta.

Tai ehkä sinä voisit kysyä asiaa etukäteen?

Ap

Oma lähipiiri koostuu onneksi koiraharrastajista ja koirista tykkäävistä niin ei tarvitse. 🙂 Tietävät etten voi jättää koiria yksin pitkiksi ajoiksi, saati yöksi eli ne kulkevat mukana ja usein lomien tarkoituksena on lenkkeillä, vaeltaa tai treenata koirien kanssa.

Ihan teille inhoajille vaan vinkkasin niin teidän ei tarvitse sitten nyrpistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät varmasti ole tyytyväisiä missään yökerhossa. Se meteli käy niiden korviin vielä pahemmin kuin ihmisten, ja monet koirat ahdistuvat kun ympärillä on liikaa ihmisiä.  Todella typerää. 

Kauppaan viemisen vielä ymmärrän, mutta yökerhoon? 

Mä en kyllä ymmärrä kauppaan viemistäkään. Mitä jos samaan aikaan kaupassa on koirille allerginen ihminen tai koiria pelkäävä ihminen?

Sinne on jo iät kaiken saanut viedä opaskoirat. Samoin kuin ravintolaan. Ei ne allergeenit mieti tuleeko ne opaskoirasta, muusta työkoirasta vai lemmikistä 😱

Vierailija
44/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa avoimesti jos koirat ei ole tervetulleita kylään tai lomareissulle. Silloin minäkin osaan jättää tulematta ja kaikki säästyy harmilta.

Tai ehkä sinä voisit kysyä asiaa etukäteen?

Ap

Oma lähipiiri koostuu onneksi koiraharrastajista ja koirista tykkäävistä niin ei tarvitse. 🙂 Tietävät etten voi jättää koiria yksin pitkiksi ajoiksi, saati yöksi eli ne kulkevat mukana ja usein lomien tarkoituksena on lenkkeillä, vaeltaa tai treenata koirien kanssa.

Ihan teille inhoajille vaan vinkkasin niin teidän ei tarvitse sitten nyrpistellä.

En minä inhoa koiria. Mukavia otuksia.

Eikä tarvitse kenenkään nyrpistellä. Kysyt etukäteen onko ok. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Ap

Vierailija
45/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät varmasti ole tyytyväisiä missään yökerhossa. Se meteli käy niiden korviin vielä pahemmin kuin ihmisten, ja monet koirat ahdistuvat kun ympärillä on liikaa ihmisiä.  Todella typerää. 

Kauppaan viemisen vielä ymmärrän, mutta yökerhoon? 

Mä en kyllä ymmärrä kauppaan viemistäkään. Mitä jos samaan aikaan kaupassa on koirille allerginen ihminen tai koiria pelkäävä ihminen?

Sinne on jo iät kaiken saanut viedä opaskoirat. Samoin kuin ravintolaan. Ei ne allergeenit mieti tuleeko ne opaskoirasta, muusta työkoirasta vai lemmikistä 😱

Sivuhuomiona; en ole koskaan nähnyt opaskoiraa kaupassa ja täytän pian 30. Ostoskeskuksessa kerran ryhmä tulevia opaskoiria harjoitteli.

Aika marginaalinen ongelma jos vertaa siihen, että jokainen Pasi ja Ritva saa tuoda omat hurttansa ruokakauppaan.

Ap

Vierailija
46/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan omistajana mä kysyn aina itse, sopiiko kissa ottaa mukaan, jos haluan ottaa sen mukaan jonnekin. En oleta, että kutsuja hoksaa itse mainita, ettei minun saamani kutsu koske kissaani, joten tietenkin minä olen se, jonka pitää pyytää lupa sen mukaanottamiseen.

Vierailija
47/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan omistajana mä kysyn aina itse, sopiiko kissa ottaa mukaan, jos haluan ottaa sen mukaan jonnekin. En oleta, että kutsuja hoksaa itse mainita, ettei minun saamani kutsu koske kissaani, joten tietenkin minä olen se, jonka pitää pyytää lupa sen mukaanottamiseen.

Tämä. Jotenkin ajattelisin että lemmikki otetaan mukaan vain jos siitä erikseen sovitaan.

Ap

Vierailija
48/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on kivoja

Vierailija
49/49 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on kivoja

Pitää paikkansa, mutta joka paikkaan ne eivät kuulu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi