Ystäväni raahaavat koiransa mukaan joka paikkaan.
Itseasiassa tunnen 3 ihmistä, jotka niin tekevät. Yhdellä koiria on 2.
Lomareissulle, kahvilaan, kaverikyläilyille, valmistujaisiin, töihin, työmatkoille, hienoon ravintolaan, yökerhoon. Siis oikeasti. Kaksi viimeistä kuulostaa uskomattomalta, mutta tapahtuivat eräässä Suomen turistirysässä.
Koirat eivät ole eroahdistuneita. Tarkoitus vaan on, etteivät ne ole lainkaan yksin kun laumaeläimiä kerran ovat.
Mielestäni koiran paikka ei missään nimessä ole ravintolassa tai varsinkaan yökerhossa. Koiria käy sääliksi, samoin kuin muita ihmisiä.
Onko tällainen ilmiö jotenkin yleinen vai onko mulle sattunut ihan pimeitä koiraihmisiä lähipiiriin?
Kommentit (49)
Koira on maailman suosituin eläin ja maailmassa 89 prosentilla perheistä on kotonaan koira, punainen tupa ja perunamaa. Eiköhän siitä määrästä ihmisiä löydy jokaiselle jotakin ilman, että ''koiraihmisten'' yleistäminen olisi edes mahdollista! :-D
Vierailija kirjoitti:
Koira on maailman suosituin eläin ja maailmassa 89 prosentilla perheistä on kotonaan koira, punainen tupa ja perunamaa. Eiköhän siitä määrästä ihmisiä löydy jokaiselle jotakin ilman, että ''koiraihmisten'' yleistäminen olisi edes mahdollista! :-D
Jep. Kyllä meidän joukkoon mahtuu kaikenlaista säätäjää. Minun käytös voi hyvinkin saada toisen koiran omistajan niskavillat pystyyn, kun taas hänen touhut minun. Sitten me tupistaan vauvapalstalla typeristä koiraihmisistä 😆
Yökerhoon?
Kiva koirille, kun lattialla lasimurskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän ihmisen, joka raahaa kahta isoa koiraansa jopa baariin. Viimeksi, kun kävin terassilla niin nämä koirat juoksivat irrallaan mm. ajoradalla. Omistajaa ei hirveästi kiinnostanut missä menevät.
ja rotu oli?
Mua myös ärsyttää, kun koiralliset kaverit raahaa ne piskinsä joka kerta yhteisille mökkireissuille. Sitten ne piskit riehuu, kerjää pöydästä ruokaa jota omistaja tietenkin syöttää, haukkuu ym ym. Omat vaatteet on aina koirien karvoissa ja haisee pahalle eli koiralle. Kyllästyttää välillä esittää, että muka välittäisin niistä piskeistä. Ainakin esitys mennyt läpi, koska nää koirat tykkää musta.
Sitten on nämä ihmiset jotka raahaavat koiransa mukaan terassille. Tämän kesän helteilläkin niitä näkyi. Eiköhän sen koiran olisi parempi olla vaikka puistossa puun alla varjossa kuin paahteisella terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Mua myös ärsyttää, kun koiralliset kaverit raahaa ne piskinsä joka kerta yhteisille mökkireissuille. Sitten ne piskit riehuu, kerjää pöydästä ruokaa jota omistaja tietenkin syöttää, haukkuu ym ym. Omat vaatteet on aina koirien karvoissa ja haisee pahalle eli koiralle. Kyllästyttää välillä esittää, että muka välittäisin niistä piskeistä. Ainakin esitys mennyt läpi, koska nää koirat tykkää musta.
Sitten on nämä ihmiset jotka raahaavat koiransa mukaan terassille. Tämän kesän helteilläkin niitä näkyi. Eiköhän sen koiran olisi parempi olla vaikka puistossa puun alla varjossa kuin paahteisella terassilla.
No voi, kyllä on sinulla asiat nyt huonosti kun viaton eläin häiritsee maallakin jossa sinulla että eläimellä on tilaa temmeltää. Kotiinko pitäisi jättää kun koiralla vaihtoehto olla landellakin? Jos noin itkua tihrustat tuommoisesta niin jää sinä sitten kotiin ja käy psykiatrin puheilla tuosta eläinvihastasi, mikä lie psyko/sosiopaatti oletkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan ihmistyypin.
Itselläni on koiria, mutta joudun sanomaan näille ystävilleni että koirat jätetään kotiin. Ystäväni kohtelevat koiriaan kuin hemmoteltuja lapsia joista kaikkien ihmisten tulisi olla 100% kiinnostuneita ja sen käytöksen katsominen on jostain syystä kiusallista ja raivostuttavaa. Lisäksi säälittää yli-inhimillistetyt koirat
Mä aloin just pelätä että nämä tyypit luulevat koiriensa olevan tervetulleita kun ensi viikolla tulevat käymään meillä. Pitänee ehkä laittaa etukäteen viesti että vain ihmis-avecit ovat tervetulleita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että yökerhoon päästetään koiria sisään. Ei ravintolaankaan muuta kuin terassille.
Kyllä vaan päästettiin. Soittivat vielä etukäteen ja varmistivat.
Häpesin silmät päästäni kun ihmiset ulkopuolella ihmettelivät että mikä järki on tuoda koiria baariin.
Ravintola taas oli tasokkaampi illallispaikka, siis valkoiset pöytäliinat ja katetut pöydät. Sinnekin koirat pääsivät mukaan.
Ap
Toivottavasti nää ravintolat kertovat siinä ulko-ovella, että ravintola ei sovi koira-allergikoille. Ei välttämättä kovin monelle tule mieleen, että ruokaravintoloihin päästettäisiin lemmikkejä sisään, joten tuosta olisi hyvä tiedottaa ennen sisääntuloa. Kiva koira-allergisen huomata vasta siinä vaiheessa, kun ruuat on jo tilattu, että eipä tänne voikaan jäädä kun menee henki tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Haisevat kuolakoneet on todella ällöttäviä. Ja sit ne pitäis vielä saada tuoda ruokakauppoihin mukaan läähättämään ja ravistelemaan itseään - yök🤢
Mä pelkään sitä päivää kun lähikauppa ilmoittaa että koirat saavat tulla sisätiloihin. :(
Onneksi lähellä on muita kauppoja, varmasti ainakin yksi kauppias on fiksu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoihin yleisötapahtumiin saisi kieltää koirien tuomisen. Muutenkin ahdasta niin sitten otetaan se sessu sinne ihmisten jalkoihin tepastelemaan. Tuskin koirakaan tykkää.
Eilen eräs nainen toi koiransa ostoskeskuksen kahvilaan ja piti sylissä. Pöydältä syötti koiralleen täyteleipänsä kinkkua.
Naapurin nainen raahaa koiraansa työmatkoille bussissa. Sanoi että hänellä olisi koiralle hoitaja mutta koira tykkää reissata ja haluaa nähdä aina uusia paikkoja.
En ole mikään koira-asiantuntija mutta veikkaan että koira tykkää kun pääsee lenkille ulkoilemaan, häntä leikitetään tai on muita koira-aktiiviteettejä, saa ruokaa ja lepoa. Tuskin kaipaa mitään kahvilla käymisiä, bussimatkoja, terassi-iltoja tms.
Joihinkin kahviloihin ovat koirat tervetulleita ja jopa oma tarjoilu koiraasiakkaille, en näe huonona ratkaisuna, toisin kun kapakka ja terde eivät ole koirille sopivia paikkoja. Bussi tai junamatkat, voivat olla autottomille tapa liikkua pidempiä matkoja ja silloin koiran sosiaalistamiseen kuuluvia. Toiset koirat nauttivat matkustamisesta.
Jos kahvilassa on hurtta, en vie rahojani sinne.
Yksi punkkari vei minipossunsa baariinkin, kiskoi sitä hihnasta rappuja pitkin ja toinen örisi ja vinkuin vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että yökerhoon päästetään koiria sisään. Ei ravintolaankaan muuta kuin terassille.
Kyllä vaan päästettiin. Soittivat vielä etukäteen ja varmistivat.
Häpesin silmät päästäni kun ihmiset ulkopuolella ihmettelivät että mikä järki on tuoda koiria baariin.
Ravintola taas oli tasokkaampi illallispaikka, siis valkoiset pöytäliinat ja katetut pöydät. Sinnekin koirat pääsivät mukaan.
Ap
Toivottavasti nää ravintolat kertovat siinä ulko-ovella, että ravintola ei sovi koira-allergikoille. Ei välttämättä kovin monelle tule mieleen, että ruokaravintoloihin päästettäisiin lemmikkejä sisään, joten tuosta olisi hyvä tiedottaa ennen sisääntuloa. Kiva koira-allergisen huomata vasta siinä vaiheessa, kun ruuat on jo tilattu, että eipä tänne voikaan jäädä kun menee henki tukkoon.
Eivät ainakaan muistaakseni ilmoittaneet.
Vink vink, tassutkartalla.fi-palvelusta näkee ne ravintolat joita kannattaa välttää. Se siis näyttää ravintolat ja muut mestat joihin koirat ovat tervetulleita. Käytän sitä itse välttääkseni koiratarhoja.
Tosin kai jotkut ravintolat voivat päästää koiria sisälle vaikka eivät tuosta palvelusta löytyisikään.
Ap
Hirmu outoa että pitää olla ylihygieenistä nyt ja pestä käsiä ja maski olla mutta koirat sitten päästetään kauppaan jne. Mitä tämä ON???
Kertokaa avoimesti jos koirat ei ole tervetulleita kylään tai lomareissulle. Silloin minäkin osaan jättää tulematta ja kaikki säästyy harmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen haisee pahemmalle kuin yksikään eläin tässä maailmassa. Matkustakaa kesällä julkisilla kulkuvälineillä kun ne hikoilevat Penat istuu siellä niskavillat märkänä joiden housut haisee pinttyneelle kissankuselle...
En tiedä millaisella seudulla asut tai useimmiten kuljet, mutta itse olen törmännyt selvästi useammin pahalta haiseviin koiriin kuin ihmisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa avoimesti jos koirat ei ole tervetulleita kylään tai lomareissulle. Silloin minäkin osaan jättää tulematta ja kaikki säästyy harmilta.
Tai ehkä sinä voisit kysyä asiaa etukäteen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kahvilassa on hurtta, en vie rahojani sinne.
Ja moni koirallinen tai koirista tykkäävä vie. Eikö tässä voita kaikki kun jokaiselle on sopiva paikka tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Koirat eivät varmasti ole tyytyväisiä missään yökerhossa. Se meteli käy niiden korviin vielä pahemmin kuin ihmisten, ja monet koirat ahdistuvat kun ympärillä on liikaa ihmisiä. Todella typerää.
Kauppaan viemisen vielä ymmärrän, mutta yökerhoon?
Mä en kyllä ymmärrä kauppaan viemistäkään. Mitä jos samaan aikaan kaupassa on koirille allerginen ihminen tai koiria pelkäävä ihminen?
Pikkusiskollani on kaksi koiraa, ja vaikka hän ei raahaa niitä ihan kaikkialle mukaan, niin hänen elämänsä on kyllä täynnä vain näitä koiria. Jos häntä tuntematon kuulisi hänen juttunsa, voisi luulla että sisko puhuu lapsistaan. Mutta ei, hän puhuu koiristaan. "Mun tytöt sitä ja mun tytöt tätä".
Jos hänellä on koirat mukana tai olen kylässä, hän saattaa kesken puheeni (minun tai omansa) alkaa puhua koirilleen. Samalla tavalla, kun äitejä syytellään siitä että lapset on kaikki kaikessa, niin kyllä on monelle koiraihmisellekin koirat kaikki kaikessa aina rasittavuuteen ja epäkohteliaisuuteen asti.
Tupakoivan ihmisen ei kyllä pitäisi ottaa koiraa. Niillä on niin paljon tarkempi hajuaisti että syöpäkääryleitä poltteleva omistaja on niille varmasti painajainen.