Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkin menetin uskoni Suomeen :(

Vierailija
21.09.2014 |

Aika perseestä. Nyt on "se tunne kun menettää uskon omaan isänmaahansa". Hirvee maailmantuska, millä tää lähtee pois?!

Suomi on järkyttävässä lamassa, ihmiset voi huonosti, koko maailma on kohta sodassa.. Miten mun lastenikin käy, millainen maailma me heille jätetään??

Sanokaa mulle et Suomi nousee vielä tästä! :)

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:02"]

Naurettavaa kakkaa, "Suomi nousuun, tarmoa työttömät" niin, miten? Mitä kansalaiset muka vois tehdä? Kertokaapa käytännön esimerkkejä. Ja ei kiitos mitään "kantakaa 100 € enemmän/kuukausi Prismaan tai Citymarkettiin!!" -sontaa.

[/quote]

Tavallinen kansalainen voi nimenomaan tukea suomalaisten työllisyyttä ostamalla suomalaista ruokaa, suomalaisia kulutustavaroita ja suomalaisia palveluita. Jos käyt kampaajalla ja ostoksilla vaikkapa Virossa, tuet silloin Viron työllisyyttä ja valtiontaloutta. Joo, se on just näin yksinkertaista, sekä sinun oma valintasi.

Trendi viime vuosina on ollut, että suomalainen keskiverto kansalainen välttää ostamasta kotimaista ja käyttämästä kotimaisia palveluita. Tästäkin syystä on työpaikat vähentyneet, mutta peiliin katsomisen sijaan tuo keskiverto kansalainen syyttää asiasta hallitusta.

[/quote]

Mä en osta enää juuri mitään suomalaista. Olen ostanut about 20 vuotta ja luullut tukevani jotakin mutta kissan viikset! Tuohon halpaan en enää mene. Vaikka me ostattais kuinka kauheasti suomalaista niin yritykset vie silti työpaikat (esim. leipomot ) muualle ja nostaa isot voitot. Yrityksillä on mielessä voitontavoittelu, ei työpaikkojen luominen tai niiden säilyttäminen Suomessa.

Keksikää parempi idea.

[/quote]

Talous on iso kehä, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meidän kaikkien etu on voittoa tuottava yritys, ei tappiollinen yritys. Voitollinen yritys maksaa veroja tuloksestaan ja työntekijöistään. Tappiollinen yritys laittaa pillit pussiin eikä maksa veroja mistään. Kumpi parempi?

Vielä ei ole kiellettyä mainita leipäpussissa valmistusmaata, minäkin tsekkaan sen ja jätän ostamatta leivän silloin kun sitä ei ole leipastu Suomessa. Mitä vähemmän leipomotuotteilla on kysyntää, sitä vaikeampaa on pitää leipomot voitollisina korkean kustannustason Suomessa. Leivän kysyntähän on viime vuosina dramaattisesti laskenut mm. karppausvouhotuksen vuoksi.

[/quote] 

Olet jalo helmi jonka sydän on täynnä kauneutta. Valitettavasti yritykset ovat vieneet täysin kannattavia tehtaita muualle vain sen paremman tuoton takia. Ainut mitä osakkeiden omaistajille kelpaa, on tuotto, parempi sellainen ja sen mukaan toimivat. 

[/quote]

Olen jalo helmi sydän täynnä kauneutta, se on totta! :) Tuon lisäksi olen hyvin perillä sekä talouden kiemuroista että faktoista. Sinä sen sijaan tunnut haluavan vain sirotella tuhkaa päällesi. Se on ikävää mutta täysin sallittua.

[/quote] 

Niin, jokainen kokee asioita niin eri tavalla. Onhan se kuitenkin totta että "osta suomalaista" kampanjaa olisi voitu aloittaa aikasemmin herätellen ihmisiä. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. 

[/quote] 

Vaikka ei sillä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan. Ehkä pienet ja keskisuuret olisivat voinut hyötä mutta isot olisi kuitenkin vieneet tuotannon pois. 

[/quote]

Voitko olla vähän spesifimpi ja vaikka ihan luetella tässä yritykset jotka viimeisen vuoden aikana ovat vieneet Suomessa kannattavan tuotantonsa ulkomaille?

[/quote] 

2008 ja sen jälkeen on niin paljon tuotantoa siirretty. Siinä tilanteessa, jos hallitus olisi laatunut jotain porkkanaa, näitä tuotantolaitoksia ei olisi välttämättä siirretty pois. 

Vierailija
122/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:21"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:57"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:52"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:49"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:03"] Suomi ei nouse tästä koskaan, piste. Se on menoa nyt.  [/quote]  30 vuoden jälkeen tilanne voi olla tasaisempaa. Mutta niin että kaikki halukkaat saisi työpaikan, niin ei tule tapahtumaan ennen sitä. Kerta suurin osa tuotannosta on viety ulkomaille eikä mitään muuta ole kehitetty tilalle niin ei niitä paikkoja synny. Valitettavasti meitä odottaa julma kohtalo vielä ja oikeastaan aika piakkoin. Olette ehkä huomannut että raha on hävinnyt markkinoilta ja palveluita karsitaan jatkuvasti. Kohta se pyörä pyörii aivan kauheesti. Enempi määrä yrityksiä tulee menemään konkurssiin kuin 90-luvun laman aikana. Silloin oli edes mahdollista nousta muttä nyt ei tule olemaan minkäänlaisia.  [/quote]   Voi vittu mä sanon näitä pahanilmanlintuja. Jos nyt yhtään muistatte sitä 90-luvun asenneilmapiiriä, niin silloin oltiin aivan samalla tavalla maansa myyneitä, ei siitäkään lamasta pitänyt ikinä pystyä nousemaan. Ja niin vaan noustiin. Mä muistan kuinka paljon mua silloin lukiolaisena vitutti se, kun opettajat lukiossakin hoki meille, että miten te motivoidutte opiskelemaan, kunei teille ole töitä sitten kun valmistutte?  Tuollaisella asenteellako se suomi nousee? Ihan helvetin vastuutonta hokea tuollaista paskaa, mikä ei HUOM!!! ole ikinä ennenkään pitänyt paikkaansa. Ei sitä tiedä millaisia asioita tulevaisuus tuo tullessaan. Suomessa on kuitenkin maailman huippuluokan koulutusta tarjolla ja paljon osaamista. Kyllä mä ainakin uskon ihan täysin, että suomessa olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja että suomi todellakin täältä nousee. [/quote] On täysin turhaa verrata 90-luvun lamaa nykypäivän tilanteeseen. Suomi ei tästä enää nouse. Miksi ei? Siksi koska sillä ei enää ole merkitystä mitä Suomi tekee, isot kuviot pelataan muissa pelipöydissä. 90-luvulla tehtiin itsenäiset päätökset. [/quote] Höpö höpö, just sun kaltaiset paskapäät luo tänne pahaa oloa. Jos sä olet vanha pieru, jolla ei ole enää muuta odotettavissa kuin kuolema, älä kuvittele että kaikki muut haluaa tulla sun kanssa samaan veneeseen. Tai mun puolestani kaikki te, joilla on tuo menttaliteetti, voitte hypätä samaan isoon paattiin ja lähteä venepakolaisina Afrikkaan, siellähän ei ihan oikeasti ole muuta kuin nousun mahdollisuuksia. Tänne ei tarvitse jäädä märisemään, täällä tarvitaan tarmoa ja tekijöitä. [/quote] Mitä tarmoa ja tekijöitä; siksikö, että paskakokkareet ja virassa loisivat veteläperseet saavat lunastaa ne sinun tarmokkaan työsuorituksen hedelmät?? Silloin, joo, kyllä tarvitaan. Kokkareiden ja virkamiehien mielestä, mutta ei minun. Saat unelmoida loppuelämäsi esim. verovapaan auton ostosta, elämästä ilman anniskelualueita ja Suomen typerää alkoholipolitiikkaa tai vaikka Keski-Euroopan hintatasosta kaikessa. Siksi muutimme ja nautimme koko perhe tästä kaikesta; ainoa ettemme juo enää alkoholia ollenkaan. Se kielletyn hedelmän tunne varmaan....  [/quote] Joo no mä en ole koskaan unelmoinut verovapaasta autosta tai siitä että viinaa saisi luvalla juoda missä tykkää. Join missä tykkäsin, silloin kun tykkäsin juoda. Muuten mä en tajua mitä täällä jaksaa märistä ihmiset, jotka eivät edes asu täällä? Ihanaa jos sulla on kivaa siellä missä nyt asut, jotenkin ei vaan ihan välity sellainen fiilis.

[/quote]

Mulla on oikein hyvä fiilis täällä ulkomailla, mutta olen hyvin huolissani kotimaastani Suomesta ja suomalaisista. En kylläkään idioottipoliitikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:31"]

Hassua että suomalaisia onnistuttii harhauttaa ajatukseen-että Suomi on paras maa-silti ihmiset täällä ovat vihaisia,katkeria itseriitosia,pihia henkisesti. Myös aika paljon täältä lähtee. Tänne jää puolikuntoiset sossupummit joilla on kaikkennäköisiä traumoja-ihmiset ikuisesti vajonneita masennukseen-lääkkeriippuvaisia,alkoholisoituneita-kuka kuvittele heitä sotatanner puolustajana??? Heiltä kun loppuu lääke ja viina niin loppuu isänmaalisuus samalla. En usko että Putin haluaa tulla valloittamaan Suomi -Talvivaara on jo myrkyttänyt suurin osaa aluetta..Suomi täällä hetkella on YMPÄRISTÖKATASTROFIN JÄLJILTÄ.Venäjää ette voi tästä syyttä-ihan teidän oma vikaa ON.

[/quote] 

Jups

Vierailija
124/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:02"]

Naurettavaa kakkaa, "Suomi nousuun, tarmoa työttömät" niin, miten? Mitä kansalaiset muka vois tehdä? Kertokaapa käytännön esimerkkejä. Ja ei kiitos mitään "kantakaa 100 € enemmän/kuukausi Prismaan tai Citymarkettiin!!" -sontaa.

[/quote]

Tavallinen kansalainen voi nimenomaan tukea suomalaisten työllisyyttä ostamalla suomalaista ruokaa, suomalaisia kulutustavaroita ja suomalaisia palveluita. Jos käyt kampaajalla ja ostoksilla vaikkapa Virossa, tuet silloin Viron työllisyyttä ja valtiontaloutta. Joo, se on just näin yksinkertaista, sekä sinun oma valintasi.

Trendi viime vuosina on ollut, että suomalainen keskiverto kansalainen välttää ostamasta kotimaista ja käyttämästä kotimaisia palveluita. Tästäkin syystä on työpaikat vähentyneet, mutta peiliin katsomisen sijaan tuo keskiverto kansalainen syyttää asiasta hallitusta.

[/quote]

Mä en osta enää juuri mitään suomalaista. Olen ostanut about 20 vuotta ja luullut tukevani jotakin mutta kissan viikset! Tuohon halpaan en enää mene. Vaikka me ostattais kuinka kauheasti suomalaista niin yritykset vie silti työpaikat (esim. leipomot ) muualle ja nostaa isot voitot. Yrityksillä on mielessä voitontavoittelu, ei työpaikkojen luominen tai niiden säilyttäminen Suomessa.

Keksikää parempi idea.

[/quote]

Talous on iso kehä, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meidän kaikkien etu on voittoa tuottava yritys, ei tappiollinen yritys. Voitollinen yritys maksaa veroja tuloksestaan ja työntekijöistään. Tappiollinen yritys laittaa pillit pussiin eikä maksa veroja mistään. Kumpi parempi?

Vielä ei ole kiellettyä mainita leipäpussissa valmistusmaata, minäkin tsekkaan sen ja jätän ostamatta leivän silloin kun sitä ei ole leipastu Suomessa. Mitä vähemmän leipomotuotteilla on kysyntää, sitä vaikeampaa on pitää leipomot voitollisina korkean kustannustason Suomessa. Leivän kysyntähän on viime vuosina dramaattisesti laskenut mm. karppausvouhotuksen vuoksi.

[/quote] 

Olet jalo helmi jonka sydän on täynnä kauneutta. Valitettavasti yritykset ovat vieneet täysin kannattavia tehtaita muualle vain sen paremman tuoton takia. Ainut mitä osakkeiden omaistajille kelpaa, on tuotto, parempi sellainen ja sen mukaan toimivat. 

[/quote]

Olen jalo helmi sydän täynnä kauneutta, se on totta! :) Tuon lisäksi olen hyvin perillä sekä talouden kiemuroista että faktoista. Sinä sen sijaan tunnut haluavan vain sirotella tuhkaa päällesi. Se on ikävää mutta täysin sallittua.

[/quote] 

Niin, jokainen kokee asioita niin eri tavalla. Onhan se kuitenkin totta että "osta suomalaista" kampanjaa olisi voitu aloittaa aikasemmin herätellen ihmisiä. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. 

[/quote] 

Vaikka ei sillä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan. Ehkä pienet ja keskisuuret olisivat voinut hyötä mutta isot olisi kuitenkin vieneet tuotannon pois. 

[/quote]

Voitko olla vähän spesifimpi ja vaikka ihan luetella tässä yritykset jotka viimeisen vuoden aikana ovat vieneet Suomessa kannattavan tuotantonsa ulkomaille?

[/quote] 

2008 ja sen jälkeen on niin paljon tuotantoa siirretty. Siinä tilanteessa, jos hallitus olisi laatunut jotain porkkanaa, näitä tuotantolaitoksia ei olisi välttämättä siirretty pois. 

[/quote]

Mitä tuotantoa on siirretty? Mitä tuotantolaitoksia ei välttämättä olisi siirretty pois? Anna nyt muutakin kuin tyhjää mutua.

Vierailija
125/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölli trölli linjan jo pölli! 

Vierailija
126/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:20"]

Aika perseestä. Nyt on "se tunne kun menettää uskon omaan isänmaahansa". Hirvee maailmantuska, millä tää lähtee pois?!

Suomi on järkyttävässä lamassa, ihmiset voi huonosti, koko maailma on kohta sodassa.. Miten mun lastenikin käy, millainen maailma me heille jätetään??

Sanokaa mulle et Suomi nousee vielä tästä! :)

[/quote]

Suomen omien kansalaisten tekemiset vaikuttavat myös hyvin paljon. On ihmisiä, jotka lorvivat kotona tekemättä mitään ja kokevat, että heillä on siihen oikeus.

No siihenhän sitä rahaa sitten meneekin.

Vierailija
127/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Vaasan ja Fazerin leipomot teettävät osan leivistä jossakin Liettuassa tai Virossa. Arabia teettää posliiniastiat Kiinassa, Fiskarsin veitset tehdään Kiinassa.  Mä en tiedä kuin Nanson, joka väittää tekevänsä ainakin jonkin osan vaatteistaan ihan täällä Suomessa.

Vierailija
128/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne mitään sotaa tule. Pyh

Vierailija
129/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi idiootti kannattaa pysyä ihan siinä sossun kustantamassa paskaluukussa.

Vierailija
130/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua liikuttaa ja suretta koska asun Suomessa-Suomi on pieni ja kaunis maa!!! Minulla on ystäviä ja sukulaisia täällä ja surettaa lähinnä heidän puolesta. Itse olen tottunut köyhyyteen enkä paheksuu vanhasta autosta ja kaalikeitosta..mutta ihmiset jolle elintaso on ykkös asia niin en kadehdii koska mietin usein kuinka vaikea on laskeutua alemmaksi JOS JA KUN ELINTASO KUULUU IDENTTITETTIIN. Olen itse ortodoksi ja minulle ne asiat ovat ohi menevia,en jää murehtimaan jos vaatteiten laatu vaihtuu enkä voi ostaa kallistaa hajuvettaa enää..yhtä paljon tykkään sireenin tuoksu ja tuohuksen huumava aroomi kirkossa. En jää itkemään hyvinvointia :) ,olkoot mennessään.
Jeesuksen uhrautuminen ja Jumalan rakkaus on elämäni,hirvittävä on tosissaan kaikki masentuneita ja alkoholisoituneita jos KELAlta ei saa korvausta ja jos eivät saa alkoholia kaupasta kun rahat loppu niin kaikki ne ihmiset ikään kun vieroituksessa-niin minkälaiseksi he muuttuvat ilman apua ja tukea-mahdolliseksi vihaiseksi ja katkeriksi,miten heidän käy sitten..ja meidän-suurin joukko agressiivisia ja vihaisia ihmisia..:(

Vierailija
131/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 17:09"]

Kyllä minua liikuttaa ja suretta koska asun Suomessa-Suomi on pieni ja kaunis maa!!! Minulla on ystäviä ja sukulaisia täällä ja surettaa lähinnä heidän puolesta. Itse olen tottunut köyhyyteen enkä paheksuu vanhasta autosta ja kaalikeitosta..mutta ihmiset jolle elintaso on ykkös asia niin en kadehdii koska mietin usein kuinka vaikea on laskeutua alemmaksi JOS JA KUN ELINTASO KUULUU IDENTTITETTIIN. Olen itse ortodoksi ja minulle ne asiat ovat ohi menevia,en jää murehtimaan jos vaatteiten laatu vaihtuu enkä voi ostaa kallistaa hajuvettaa enää..yhtä paljon tykkään sireenin tuoksu ja tuohuksen huumava aroomi kirkossa. En jää itkemään hyvinvointia :) ,olkoot mennessään. Jeesuksen uhrautuminen ja Jumalan rakkaus on elämäni,hirvittävä on tosissaan kaikki masentuneita ja alkoholisoituneita jos KELAlta ei saa korvausta ja jos eivät saa alkoholia kaupasta kun rahat loppu niin kaikki ne ihmiset ikään kun vieroituksessa-niin minkälaiseksi he muuttuvat ilman apua ja tukea-mahdolliseksi vihaiseksi ja katkeriksi,miten heidän käy sitten..ja meidän-suurin joukko agressiivisia ja vihaisia ihmisia..:(

[/quote] 

No, sanos muuta! 

Vierailija
132/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on sitä mitä tarvitaan, joo. Usko mihin tahansa, koska kohta se oma usko on porukalla loppu! 

Vierailija
133/133 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka sivu