Mäkin menetin uskoni Suomeen :(
Aika perseestä. Nyt on "se tunne kun menettää uskon omaan isänmaahansa". Hirvee maailmantuska, millä tää lähtee pois?!
Suomi on järkyttävässä lamassa, ihmiset voi huonosti, koko maailma on kohta sodassa.. Miten mun lastenikin käy, millainen maailma me heille jätetään??
Sanokaa mulle et Suomi nousee vielä tästä! :)
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:21"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:57"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:52"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:49"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:03"] Suomi ei nouse tästä koskaan, piste. Se on menoa nyt. [/quote] 30 vuoden jälkeen tilanne voi olla tasaisempaa. Mutta niin että kaikki halukkaat saisi työpaikan, niin ei tule tapahtumaan ennen sitä. Kerta suurin osa tuotannosta on viety ulkomaille eikä mitään muuta ole kehitetty tilalle niin ei niitä paikkoja synny. Valitettavasti meitä odottaa julma kohtalo vielä ja oikeastaan aika piakkoin. Olette ehkä huomannut että raha on hävinnyt markkinoilta ja palveluita karsitaan jatkuvasti. Kohta se pyörä pyörii aivan kauheesti. Enempi määrä yrityksiä tulee menemään konkurssiin kuin 90-luvun laman aikana. Silloin oli edes mahdollista nousta muttä nyt ei tule olemaan minkäänlaisia. [/quote] Voi vittu mä sanon näitä pahanilmanlintuja. Jos nyt yhtään muistatte sitä 90-luvun asenneilmapiiriä, niin silloin oltiin aivan samalla tavalla maansa myyneitä, ei siitäkään lamasta pitänyt ikinä pystyä nousemaan. Ja niin vaan noustiin. Mä muistan kuinka paljon mua silloin lukiolaisena vitutti se, kun opettajat lukiossakin hoki meille, että miten te motivoidutte opiskelemaan, kunei teille ole töitä sitten kun valmistutte? Tuollaisella asenteellako se suomi nousee? Ihan helvetin vastuutonta hokea tuollaista paskaa, mikä ei HUOM!!! ole ikinä ennenkään pitänyt paikkaansa. Ei sitä tiedä millaisia asioita tulevaisuus tuo tullessaan. Suomessa on kuitenkin maailman huippuluokan koulutusta tarjolla ja paljon osaamista. Kyllä mä ainakin uskon ihan täysin, että suomessa olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja että suomi todellakin täältä nousee. [/quote] On täysin turhaa verrata 90-luvun lamaa nykypäivän tilanteeseen. Suomi ei tästä enää nouse. Miksi ei? Siksi koska sillä ei enää ole merkitystä mitä Suomi tekee, isot kuviot pelataan muissa pelipöydissä. 90-luvulla tehtiin itsenäiset päätökset. [/quote] Höpö höpö, just sun kaltaiset paskapäät luo tänne pahaa oloa. Jos sä olet vanha pieru, jolla ei ole enää muuta odotettavissa kuin kuolema, älä kuvittele että kaikki muut haluaa tulla sun kanssa samaan veneeseen. Tai mun puolestani kaikki te, joilla on tuo menttaliteetti, voitte hypätä samaan isoon paattiin ja lähteä venepakolaisina Afrikkaan, siellähän ei ihan oikeasti ole muuta kuin nousun mahdollisuuksia. Tänne ei tarvitse jäädä märisemään, täällä tarvitaan tarmoa ja tekijöitä. [/quote] Arvelen että nuoret tulevat tällä kertaa tekemään itsemurhatilastoissa sen piikin. Niillä kun ei ole sitä tulevaisuutta ja tulevaisuuden näkymä on täysin musta. 90-luvun laman aikana vanhemmat ihmiset koki kaiken niin kauheena ja siksi lopetti kaiken. Nyt ollaan jo huomattu nuorten itsemurha intoilua. [/quote] Ne itsemurhat tehdään eri syistä. Suurinosa nykynuorista on yritteliästä ja älykästä porukkaa eli tajuavat lähteä muualle mieluummin kuin pyöriä sonnassa ja pistää itsensä hirteen.
[/quote]
Itsemurhat tehdään yleensä siitä syystä että ei jakseta enää ja huomenna ei ole luvassa parempaa. Miksi nuoret eivät jaksa jos mahdollisuus on elää hyvin ja elinvoimaisessa ympäristössä? Kaikki kulminoituu yhteen ja samaan asiaan, nuoret näkevät sen kirkkaasti ja kokevat sen niin voimakkaasti, tulevaisuus on musta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:36"]
Mä taas ihmettelen miksi äitipalstoilla lähes joka keskustelu menee kuitenkin vittuiluksi ja päänaukomiseksi? Eikö tietyt mammat kestä, että joku voi oikeestikin tehdä asioita eri tavalla kuin he? Olenpa vain tyytyväinen, että olemme lähdössä täältä pois.
Suomi kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Juopoille ja narkeille sekä elämäntapatyöttömille jaetaan rahaa vastikkeetta, tungetaan loput rahat kriisipesäkkeisiin ja byrokratian rattaiden pyörittämiseen. Ja kun oma raha ei riitä otetaan velkaa. Vaan se velka pitäis joskus varmaan maksaa pois. Saattaa muuten ne sosiaalituet ja terveyspalvelut lakata joskus kokonaan olemasta täältäkin.
[/quote]
koska teidän ihmettelyt olisi kuulunut jättää yläasteelle. teitä pitää ojentaa
haukkumalla ja mollaamalla. se on meijän isien synti täällä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:41"]
Itsemurhat tehdään yleensä siitä syystä että ei jakseta enää ja huomenna ei ole luvassa parempaa. Miksi nuoret eivät jaksa jos mahdollisuus on elää hyvin ja elinvoimaisessa ympäristössä? Kaikki kulminoituu yhteen ja samaan asiaan, nuoret näkevät sen kirkkaasti ja kokevat sen niin voimakkaasti, tulevaisuus on musta.
[/quote]
Vähän OT, mutta ihan tosissasiko väität, että itsemurhat ja masennukset johtuvat "yleensä" taloudellisista seikoista?
Vautsi. Kiitos, tämä oli hyvin valaisevaa. Itse olen tuntenut masentuneita ja itsetuhoisia varakkaita ihmisiä, joilla oli kaikki mahdollisuudet tehdä mitä vain, mutta masennus esti niitä näkemästä. Mutta sinun teoriasi mukaan heitä ei siis ilmeisesti ole koskaan ollutkaan olemassa. Kiitos tästä tiedosta!
Tää on ollut yhtä lamaa jo niin kauan, että en usko, että tämä tästä kummenee. Ei ainakaan parane. Miksi paranisi? Ei ole mitään sellaista näköpiirissä mikä topisi tänne enemmän työpaikkoja ja rahavirtaa.
Pitää vaan oppia tulemaan toimeen täsllaisessa elinympäristössä. Olen siihen lapsiani yrittänyt kasvattaa ja valmentaa.
Ihan järkyttävää pessimismiä täällä. Ja minä kun olen luullut, että minä mietin aina pahimpia mahdollisia skenaarioita :) Täällähän siinä ollaan oikein maailmanmestareita.
Visuaalisesti Suomi ja etenkin pääkaupunki Helsinki alkavat muistuttaa jotain 80-luvun neuvostolähiöitä! On likaista, ränsistynyttä, porukka rupuista ja huonokuntoista. Tiet ovat yhtä huonossa kunnossa kuin Puolassa 90-luvulla! Viinankulutus näkyy ihmisten naamoissa. Vieläkään ei olla opittu eteläisemmän Euroopan viini & ruokakulttuuria vaan juominen on sairautta tai kännihakuista. Kännissä sitten tapellaan, ammuskellaan ja puukotellaan vielä puolisot. Ihmisten itsetunnot on pohjalukemissa.
Ei olisi uskonut että joku Azerbaijan ja siellä pääkaupunki Baku olisivat meitä niin paljon edellä 2010 -luvulla!
Tiesittekö muuten että Suomessa alkaa olla maailman hitain nettikin!?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:33"]
Sitä pahaa oloa on jotkut muut tänne luoneet. Tämä on kuin tauti. Ensin tartutetaan, sitten tauti itää, jonka jälkeen tauti puhkeaa, jonka jälkeen tautia pitäisi hoitaa (suomessa tautia ei hoidettu edes), jonka jälkeen tulee jälkitauti ja kun sitä ei edes hoideta niin loppu häämöttä erillaisin tavoin. Suomen päättäjät on tästä vastuussa. Päättäjien päätöksillä olisi pitänyt elvyttää ja luoda mahdolliseksi työpaikkojen pysyvyyden suomessa ja uusien syntyä. Nyt ei olla mitään tehty, ei siis yhtään mitään paitsi tehty hallaa kaikin tavoin.
[/quote]
Amen!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:57"]
Ihan järkyttävää pessimismiä täällä. Ja minä kun olen luullut, että minä mietin aina pahimpia mahdollisia skenaarioita :) Täällähän siinä ollaan oikein maailmanmestareita.
[/quote]
Totuus on yleensä tarua ihmellisempää ja sitä saamme kohta nähdä omin silmin. Mutta kuten tiedämme, ilman pohjakosketusta, asiat eivät nouse. Aivan kuten pörssikurssit, vasta pohjakosketuksesta kurssit lähtevät nousuun. Tätä monet yrittäjät on jo montaa vuotta odottaneet. Hyvähän se on nuorten ymmärtää että vaikka oma tilanne on todella hyvä niin iso muutos voi nopeasti tapahtua.
Muistakaa, päivä kerrallaan! Elomme on muutenkin niin lyhyt, että sitä vähäistä ei kannata käyttää murehtimiseen. Kun jokainen meistä tekee parhaansa: opiskelee, tekee työtä minkä saa ja pyrkii ostamaan vaikka sitä kotimaista niin siinäkin on panosta annettu yhteiskunnalle. Kaikkia lankoja on mahdotonta hallita, mutta omaa elämää voi säädellä. Ei Suomessa ole sellaista köyhyyttä kuin vaikka Romaniassa. Täällä asunnot on kaikilla paitsi niillä, jotka siitä kieltäytyvät. Kattokaapa naapureitanne/työkavereita. Monellako on auto ja mahdollisuus syödä joka päivä? Ostaako joku tuttusi välillä suklaata ja nautitteko kahvia päivittäin? Luksusta! Ihminen on vain unohtanut, mitä se oikea köyhyys on.
Mua ärsyttää, kun Suomessa ei tehdä mitään muutoksia, jotka olisivat kipeästi tarpeen, ei millään! Raskasta byrokratiaa ja valtion kontrollia vaan lisätään, on jos jonkinmoista neuvosta ja valmistelevaa virkamiestä istumassa kymmenissä virastoissa ja miettimässä, miten taas voisi vaikeuttaa ihmisten elämää. Kuntia on neljättäsataa ja jokaisessa niistä on oma hallintorakenteensa, vaikka puolessa Suomen kunnista on korkeintaan 6000 asukasta. Sote-uudistus meni/menee ihan käteen, eikä siinäkään ajateltu yhtään potilaita, virkamiehet ja poliitikot vaan kiistelivät keskenään, kenelle tulee valta päättää, missä ihminen saa hoitoa vai saako missään. Ay-liike toimii kuin esiteollistumisen aikoihin, vaikka työelämä on kuin eri planeetalta 70-lukuun verrattuna. Jne. jne.
Näin pienenä maana Suomen pitäisi olla kuin moottorivene, joka kääntyy vikkelästi aalloilla ja reagoi nopeasti maailman menoon. Sen sijaan se on kuin valtameriristeilijä, jota ei saa kääntymään millään ja joka tulee vielä uppoamaan oman mahdottomuutensa takia.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 09:57"]Ihan järkyttävää pessimismiä täällä. Ja minä kun olen luullut, että minä mietin aina pahimpia mahdollisia skenaarioita :) Täällähän siinä ollaan oikein maailmanmestareita.
[/quote]
Opitimismiahan se on. Kun sanotaan että aina voi muuttaa pois.
Kaikki riippuu siitä, mihin vertaa. Juuri tänään uutisoitiin siitä,miten Suomessa elinajanodotuksesta huolimatta on terveitä elinvuosia vain 58 miehillä, samaa suuntaa naisilla. Vain Romaniassa jne oli samoja lukuja, vrt. esim. Ruotsi jossa terveiden elinvuosien odote oli yli 70. Täällä asioista ei puhuta ääneen, tarkoitan kurjuutta ja henkistä köyhyyttä missä jotkut elävät. Se vaikuttaa terveyteen samoin surkea julkinen perusterveydenhuolto. Huoh, tästä voisi kirjoittaa vainka kuinka pitkään, mutta mielestäni hyvä esimerkki on, se kuinka esim. E-Euroopassa hoidetaan terveyttä jotta saisi elää hyvää elämää, Suomessa kaadutaan saappaat jalassa ja hoidetaan sairautta. Eli monessa muussa maassa ihmiset ajattelevat enemmän sitä että elämästä tulee nauttia ja itseä ja perhettä hoitaa, Suomessa taas elämä on enemmän suorittamista.
Tuo on osa istä, miksi Suomessa menee huonosti. Ja en nyt entiseen itä-Eurooppaan vaan keski-ja e-Eurooppaan sekä muihin Pohjoismaihin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:26"]
Mua ärsyttää, kun Suomessa ei tehdä mitään muutoksia, jotka olisivat kipeästi tarpeen, ei millään! Raskasta byrokratiaa ja valtion kontrollia vaan lisätään, on jos jonkinmoista neuvosta ja valmistelevaa virkamiestä istumassa kymmenissä virastoissa ja miettimässä, miten taas voisi vaikeuttaa ihmisten elämää. Kuntia on neljättäsataa ja jokaisessa niistä on oma hallintorakenteensa, vaikka puolessa Suomen kunnista on korkeintaan 6000 asukasta. Sote-uudistus meni/menee ihan käteen, eikä siinäkään ajateltu yhtään potilaita, virkamiehet ja poliitikot vaan kiistelivät keskenään, kenelle tulee valta päättää, missä ihminen saa hoitoa vai saako missään. Ay-liike toimii kuin esiteollistumisen aikoihin, vaikka työelämä on kuin eri planeetalta 70-lukuun verrattuna. Jne. jne.
Näin pienenä maana Suomen pitäisi olla kuin moottorivene, joka kääntyy vikkelästi aalloilla ja reagoi nopeasti maailman menoon. Sen sijaan se on kuin valtameriristeilijä, jota ei saa kääntymään millään ja joka tulee vielä uppoamaan oman mahdottomuutensa takia.
[/quote]
Juuri näin! Juuri näin!
Suomi nousee vielä tästä! :)
Suomella on hyvin luonnonvaroja, paljon malmeja, joiden arvo nousee tulevaisuudessa(tosin päättäjät myi pilkkahinnalla ne ulkomaalaisille, mutta lappiin syntyy TUHANSIA UUSIA PITKÄAIKAISIA TYÖPAIKKOJA )
lisäksi suomi on metsien maa! puusta voi tehdä vaikka mitä.. >http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9525361195 Aivan loistava ja mielenkiintoinen kirja! metsä tulee aina elättämään suomen, toivon että näitä tällaisia tehtaita ( http://biotuotetehdas.fi/ ) rakennetaan suomeen useita!
lisäksi Suomen turvevarat ovat kaksinkertaiset Pohjanmeren tunnettuihin öljyvaroihin ja 2/3 Norjan tunnettuihin öljyvaroihin verrattuna. http://fi.wikipedia.org/wiki/Turve
öljy loppuu aikanaan ja itse uskon että suomesta tulee "vihreän talouden suurvalta" ja yhtä rikas kuin norjasta! tarvitaan vaan kunnon päättäjät jotka luo hyvät edellytykset vihreän talouden kehittymiseen! Suomella on turvetta paljon ja metsää joka uusiutuu.
Suosittelen kaikille kirjaa jonka linkkasin tossa edellä! hyviä päivän jatkoja :D
oho! toi linkki ei toimi oikein :( kirjoittakaa hakuun "puun monet mahdollisuudet"
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:35"]
90-luvun laman syvimpänä vuonna 1993 oli sama bkt kuin 1987, jota pidetään lihavana juppivuotena ja nousukautena. Nykyisin bkt on 50% suurempi kuin silloin. Kaikki on niin kiinni siitä mihin verrataan. Itse en valita ennen kuin elintaso laskee 70-luvun alapuolelle. 70-luvulla oli jo kaikkea: autoja, televisioita, jopa etelänmatkoja.
[/quote]
Samaa mieltä. Tosin kotitalouksilla on nykyään velkaa peräti 120% käytettävissä olevista tuloista, kun vastaava luku oli vuonna 1987 noin 70% ja vuonna 1976 noin 40%. Nykyään keskivertoperheellä on usein melko hulppea asunto, johon on otettu tolkuton velka. Kun romahtaa, niin sitten romahtaa kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:03"]
Suomi ei nouse tästä koskaan, piste. Se on menoa nyt.
[/quote]
30 vuoden jälkeen tilanne voi olla tasaisempaa. Mutta niin että kaikki halukkaat saisi työpaikan, niin ei tule tapahtumaan ennen sitä. Kerta suurin osa tuotannosta on viety ulkomaille eikä mitään muuta ole kehitetty tilalle niin ei niitä paikkoja synny. Valitettavasti meitä odottaa julma kohtalo vielä ja oikeastaan aika piakkoin. Olette ehkä huomannut että raha on hävinnyt markkinoilta ja palveluita karsitaan jatkuvasti. Kohta se pyörä pyörii aivan kauheesti. Enempi määrä yrityksiä tulee menemään konkurssiin kuin 90-luvun laman aikana. Silloin oli edes mahdollista nousta muttä nyt ei tule olemaan minkäänlaisia.
[/quote]
Voi vittu mä sanon näitä pahanilmanlintuja.
Jos nyt yhtään muistatte sitä 90-luvun asenneilmapiiriä, niin silloin oltiin aivan samalla tavalla maansa myyneitä, ei siitäkään lamasta pitänyt ikinä pystyä nousemaan. Ja niin vaan noustiin.
Mä muistan kuinka paljon mua silloin lukiolaisena vitutti se, kun opettajat lukiossakin hoki meille, että miten te motivoidutte opiskelemaan, kunei teille ole töitä sitten kun valmistutte?
Tuollaisella asenteellako se suomi nousee? Ihan helvetin vastuutonta hokea tuollaista paskaa, mikä ei HUOM!!! ole ikinä ennenkään pitänyt paikkaansa.
Ei sitä tiedä millaisia asioita tulevaisuus tuo tullessaan. Suomessa on kuitenkin maailman huippuluokan koulutusta tarjolla ja paljon osaamista. Kyllä mä ainakin uskon ihan täysin, että suomessa olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja että suomi todellakin täältä nousee.
[/quote]
On täysin turhaa verrata 90-luvun lamaa nykypäivän tilanteeseen. Suomi ei tästä enää nouse. Miksi ei? Siksi koska sillä ei enää ole merkitystä mitä Suomi tekee, isot kuviot pelataan muissa pelipöydissä. 90-luvulla tehtiin itsenäiset päätökset.
[/quote]
Höpö höpö, just sun kaltaiset paskapäät luo tänne pahaa oloa. Jos sä olet vanha pieru, jolla ei ole enää muuta odotettavissa kuin kuolema, älä kuvittele että kaikki muut haluaa tulla sun kanssa samaan veneeseen.
Tai mun puolestani kaikki te, joilla on tuo menttaliteetti, voitte hypätä samaan isoon paattiin ja lähteä venepakolaisina Afrikkaan, siellähän ei ihan oikeasti ole muuta kuin nousun mahdollisuuksia.
Tänne ei tarvitse jäädä märisemään, täällä tarvitaan tarmoa ja tekijöitä.
[/quote]
Tämä on niin hyvä kirjoitus että on aivan pakko kysyä: mihin työttömien kannattaisi nyt ryhtyä? Mennä monikansallisen baronan kautta työharjoitteluun, josta harjoittelun loputtua ei kuitenkaan työllisty. Yksityisyrittjäjyys on haastavaa aikana jololinka mikään ei myy, saatikka uuden yritäjän laulu loppuu monesti ensimmäiseen yrittäjän eläkemaksun maksamiseen. Mihin työttömien kannattaisi laittaa sitä tarmoa?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:03"]
Suomi ei nouse tästä koskaan, piste. Se on menoa nyt.
[/quote]
30 vuoden jälkeen tilanne voi olla tasaisempaa. Mutta niin että kaikki halukkaat saisi työpaikan, niin ei tule tapahtumaan ennen sitä. Kerta suurin osa tuotannosta on viety ulkomaille eikä mitään muuta ole kehitetty tilalle niin ei niitä paikkoja synny. Valitettavasti meitä odottaa julma kohtalo vielä ja oikeastaan aika piakkoin. Olette ehkä huomannut että raha on hävinnyt markkinoilta ja palveluita karsitaan jatkuvasti. Kohta se pyörä pyörii aivan kauheesti. Enempi määrä yrityksiä tulee menemään konkurssiin kuin 90-luvun laman aikana. Silloin oli edes mahdollista nousta muttä nyt ei tule olemaan minkäänlaisia.
[/quote]
Voi vittu mä sanon näitä pahanilmanlintuja.
Jos nyt yhtään muistatte sitä 90-luvun asenneilmapiiriä, niin silloin oltiin aivan samalla tavalla maansa myyneitä, ei siitäkään lamasta pitänyt ikinä pystyä nousemaan. Ja niin vaan noustiin.
Mä muistan kuinka paljon mua silloin lukiolaisena vitutti se, kun opettajat lukiossakin hoki meille, että miten te motivoidutte opiskelemaan, kunei teille ole töitä sitten kun valmistutte?
Tuollaisella asenteellako se suomi nousee? Ihan helvetin vastuutonta hokea tuollaista paskaa, mikä ei HUOM!!! ole ikinä ennenkään pitänyt paikkaansa.
Ei sitä tiedä millaisia asioita tulevaisuus tuo tullessaan. Suomessa on kuitenkin maailman huippuluokan koulutusta tarjolla ja paljon osaamista. Kyllä mä ainakin uskon ihan täysin, että suomessa olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja että suomi todellakin täältä nousee.
[/quote]
On täysin turhaa verrata 90-luvun lamaa nykypäivän tilanteeseen. Suomi ei tästä enää nouse. Miksi ei? Siksi koska sillä ei enää ole merkitystä mitä Suomi tekee, isot kuviot pelataan muissa pelipöydissä. 90-luvulla tehtiin itsenäiset päätökset.
[/quote]
90-luvun itsenäisillä päätöksillä Suomi ajettiin huomattavasti pahempaan lamaan kuin olisi ollut tarvis ja millainen lama oli ympäröivissä maissa. Nyt Suomella menee keskikurjasti - huonommin kuin Ruotsilla ja Saksalla, paremmin kuin Etelä-Euroopan mailla.
[/quote]
Vai että huonommin kuin ruotsilla ja saksalla. Heh heh. Olipas hienosti ilmaistu. Ei ruotsin kansa elä kurjuudessa eikä eteenkään saksan. Mutta suomessa elää. Hurstin jonot on huimat. Siis kyllä nyt suomen kansa on niin persauksia, niin persaukisia että oikein pelottaa. Mutta turha on kuolemaa pelätä, onhan se luonnollinen asia minkä kaikki lopuksi kohtaa. Nyt sen tulee kohtaamaan moni suomalainen ennen ns. tähtien asettamia aikataulutusta.
[/quote]
Siis kerrohan nyt vielä millä mittarilla SUomen kansa elää kurjuudessa? Ketkä? Ja nälkäänkö täällä tullaan kuolemaan? Heti ensi talvenako?
Sulle sanoisin vaan, että käypä ottamassa ne lääkkeesi, voi sunkin aamusi alkaa paremmin.
[/quote]
Urpoko olet vai sossuelätti? Joilla on kovat asuntolainat ja jäävät työttömäksi ja ovat yhä sen 2 vuotta työttömiä tulevat menettämään kaiken. Se on aika hirveä tilanne, se. Silloin nauru on mieluinen helposti kaulassa
[/quote]
Toisaalta, jos joku hankinta on rahoitettu velanotolla eikää velkaa ole maksettu takaisin, sitä ei omista. Voiko oikeasti menettää sellaista, mitä ei ole koskaan oma ollutkaan.
Naurettavaa kakkaa, "Suomi nousuun, tarmoa työttömät" niin, miten? Mitä kansalaiset muka vois tehdä? Kertokaapa käytännön esimerkkejä. Ja ei kiitos mitään "kantakaa 100 € enemmän/kuukausi Prismaan tai Citymarkettiin!!" -sontaa.
Lapsena mulle opetettiin, että Suomi on maailman paras maa, mutta aikuiseksi kasvaessa sitä on oppinut ajattelemaan vähän kriittisemmin. Nykyisin ajattelen, että maailman parhaat maat ovat Ruotsi, Norja, Sveitsi, Kanada ja ehkä Saksa. Siinäpä se, Suomi on ehkä kuitenkin mukana top10:ssa tai ainakin top15:ssa.