Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkin menetin uskoni Suomeen :(

Vierailija
21.09.2014 |

Aika perseestä. Nyt on "se tunne kun menettää uskon omaan isänmaahansa". Hirvee maailmantuska, millä tää lähtee pois?!

Suomi on järkyttävässä lamassa, ihmiset voi huonosti, koko maailma on kohta sodassa.. Miten mun lastenikin käy, millainen maailma me heille jätetään??

Sanokaa mulle et Suomi nousee vielä tästä! :)

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:02"]

Naurettavaa kakkaa, "Suomi nousuun, tarmoa työttömät" niin, miten? Mitä kansalaiset muka vois tehdä? Kertokaapa käytännön esimerkkejä. Ja ei kiitos mitään "kantakaa 100 € enemmän/kuukausi Prismaan tai Citymarkettiin!!" -sontaa.

[/quote]

Tavallinen kansalainen voi nimenomaan tukea suomalaisten työllisyyttä ostamalla suomalaista ruokaa, suomalaisia kulutustavaroita ja suomalaisia palveluita. Jos käyt kampaajalla ja ostoksilla vaikkapa Virossa, tuet silloin Viron työllisyyttä ja valtiontaloutta. Joo, se on just näin yksinkertaista, sekä sinun oma valintasi.

Trendi viime vuosina on ollut, että suomalainen keskiverto kansalainen välttää ostamasta kotimaista ja käyttämästä kotimaisia palveluita. Tästäkin syystä on työpaikat vähentyneet, mutta peiliin katsomisen sijaan tuo keskiverto kansalainen syyttää asiasta hallitusta.

[/quote]

Mä en osta enää juuri mitään suomalaista. Olen ostanut about 20 vuotta ja luullut tukevani jotakin mutta kissan viikset! Tuohon halpaan en enää mene. Vaikka me ostattais kuinka kauheasti suomalaista niin yritykset vie silti työpaikat (esim. leipomot ) muualle ja nostaa isot voitot. Yrityksillä on mielessä voitontavoittelu, ei työpaikkojen luominen tai niiden säilyttäminen Suomessa.

Keksikää parempi idea.

[/quote]

Talous on iso kehä, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meidän kaikkien etu on voittoa tuottava yritys, ei tappiollinen yritys. Voitollinen yritys maksaa veroja tuloksestaan ja työntekijöistään. Tappiollinen yritys laittaa pillit pussiin eikä maksa veroja mistään. Kumpi parempi?

Vielä ei ole kiellettyä mainita leipäpussissa valmistusmaata, minäkin tsekkaan sen ja jätän ostamatta leivän silloin kun sitä ei ole leipastu Suomessa. Mitä vähemmän leipomotuotteilla on kysyntää, sitä vaikeampaa on pitää leipomot voitollisina korkean kustannustason Suomessa. Leivän kysyntähän on viime vuosina dramaattisesti laskenut mm. karppausvouhotuksen vuoksi.

[/quote] 

Olet jalo helmi jonka sydän on täynnä kauneutta. Valitettavasti yritykset ovat vieneet täysin kannattavia tehtaita muualle vain sen paremman tuoton takia. Ainut mitä osakkeiden omaistajille kelpaa, on tuotto, parempi sellainen ja sen mukaan toimivat. 

[/quote]

Olen jalo helmi sydän täynnä kauneutta, se on totta! :) Tuon lisäksi olen hyvin perillä sekä talouden kiemuroista että faktoista. Sinä sen sijaan tunnut haluavan vain sirotella tuhkaa päällesi. Se on ikävää mutta täysin sallittua.

Vierailija
102/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:30"]

Naurettavaa kakkaa, "Suomi nousuun, tarmoa työttömät" niin, miten? Mitä kansalaiset muka vois tehdä? Kertokaapa käytännön esimerkkejä. Ja ei kiitos mitään "kantakaa 100 € enemmän/kuukausi Prismaan tai Citymarkettiin!!" -sontaa.

[/quote]

Tavallinen kansalainen voi nimenomaan tukea suomalaisten työllisyyttä ostamalla suomalaista ruokaa, suomalaisia kulutustavaroita ja suomalaisia palveluita. Jos käyt kampaajalla ja ostoksilla vaikkapa Virossa, tuet silloin Viron työllisyyttä ja valtiontaloutta. Joo, se on just näin yksinkertaista, sekä sinun oma valintasi.

Trendi viime vuosina on ollut, että suomalainen keskiverto kansalainen välttää ostamasta kotimaista ja käyttämästä kotimaisia palveluita. Tästäkin syystä on työpaikat vähentyneet, mutta peiliin katsomisen sijaan tuo keskiverto kansalainen syyttää asiasta hallitusta.

[/quote]

Mä en osta enää juuri mitään suomalaista. Olen ostanut about 20 vuotta ja luullut tukevani jotakin mutta kissan viikset! Tuohon halpaan en enää mene. Vaikka me ostattais kuinka kauheasti suomalaista niin yritykset vie silti työpaikat (esim. leipomot ) muualle ja nostaa isot voitot. Yrityksillä on mielessä voitontavoittelu, ei työpaikkojen luominen tai niiden säilyttäminen Suomessa.

Keksikää parempi idea.

[/quote]

Talous on iso kehä, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Meidän kaikkien etu on voittoa tuottava yritys, ei tappiollinen yritys. Voitollinen yritys maksaa veroja tuloksestaan ja työntekijöistään. Tappiollinen yritys laittaa pillit pussiin eikä maksa veroja mistään. Kumpi parempi?

Vielä ei ole kiellettyä mainita leipäpussissa valmistusmaata, minäkin tsekkaan sen ja jätän ostamatta leivän silloin kun sitä ei ole leipastu Suomessa. Mitä vähemmän leipomotuotteilla on kysyntää, sitä vaikeampaa on pitää leipomot voitollisina korkean kustannustason Suomessa. Leivän kysyntähän on viime vuosina dramaattisesti laskenut mm. karppausvouhotuksen vuoksi.

[/quote] 

Olet jalo helmi jonka sydän on täynnä kauneutta. Valitettavasti yritykset ovat vieneet täysin kannattavia tehtaita muualle vain sen paremman tuoton takia. Ainut mitä osakkeiden omaistajille kelpaa, on tuotto, parempi sellainen ja sen mukaan toimivat. 

[/quote]

Olen jalo helmi sydän täynnä kauneutta, se on totta! :) Tuon lisäksi olen hyvin perillä sekä talouden kiemuroista että faktoista. Sinä sen sijaan tunnut haluavan vain sirotella tuhkaa päällesi. Se on ikävää mutta täysin sallittua.

[/quote] 

Niin, jokainen kokee asioita niin eri tavalla. Onhan se kuitenkin totta että "osta suomalaista" kampanjaa olisi voitu aloittaa aikasemmin herätellen ihmisiä. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]

Keksikää parempi idea.

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

Niin, jokainen kokee asioita niin eri tavalla. Onhan se kuitenkin totta että "osta suomalaista" kampanjaa olisi voitu aloittaa aikasemmin herätellen ihmisiä. Siitähän tässä kuitenkin on kyse. 

[/quote] 

Vaikka ei sillä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan. Ehkä pienet ja keskisuuret olisivat voinut hyötä mutta isot olisi kuitenkin vieneet tuotannon pois. 

Vierailija
104/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:03"]

Suomi ei nouse tästä koskaan, piste. Se on menoa nyt. 

[/quote] 

30 vuoden jälkeen tilanne voi olla tasaisempaa. Mutta niin että kaikki halukkaat saisi työpaikan, niin ei tule tapahtumaan ennen sitä. Kerta suurin osa tuotannosta on viety ulkomaille eikä mitään muuta ole kehitetty tilalle niin ei niitä paikkoja synny. Valitettavasti meitä odottaa julma kohtalo vielä ja oikeastaan aika piakkoin. Olette ehkä huomannut että raha on hävinnyt markkinoilta ja palveluita karsitaan jatkuvasti. Kohta se pyörä pyörii aivan kauheesti. Enempi määrä yrityksiä tulee menemään konkurssiin kuin 90-luvun laman aikana. Silloin oli edes mahdollista nousta muttä nyt ei tule olemaan minkäänlaisia. 

[/quote]

Voi vittu mä sanon näitä pahanilmanlintuja.

Jos nyt yhtään muistatte sitä 90-luvun asenneilmapiiriä, niin silloin oltiin aivan samalla tavalla maansa myyneitä, ei siitäkään lamasta pitänyt ikinä pystyä nousemaan. Ja niin vaan noustiin.

Mä muistan kuinka paljon mua silloin lukiolaisena vitutti se, kun opettajat lukiossakin hoki meille, että miten te motivoidutte opiskelemaan, kunei teille ole töitä sitten kun valmistutte? 

Tuollaisella asenteellako se suomi nousee? Ihan helvetin vastuutonta hokea tuollaista paskaa, mikä ei HUOM!!! ole ikinä ennenkään pitänyt paikkaansa.

Ei sitä tiedä millaisia asioita tulevaisuus tuo tullessaan. Suomessa on kuitenkin maailman huippuluokan koulutusta tarjolla ja paljon osaamista. Kyllä mä ainakin uskon ihan täysin, että suomessa olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Ja että suomi todellakin täältä nousee.

[/quote]

On täysin turhaa verrata 90-luvun lamaa nykypäivän tilanteeseen. Suomi ei tästä enää nouse. Miksi ei? Siksi koska sillä ei enää ole merkitystä mitä Suomi tekee, isot kuviot pelataan muissa pelipöydissä. 90-luvulla tehtiin itsenäiset päätökset.

[/quote]

Höpö höpö, just sun kaltaiset paskapäät luo tänne pahaa oloa. Jos sä olet vanha pieru, jolla ei ole enää muuta odotettavissa kuin kuolema, älä kuvittele että kaikki muut haluaa tulla sun kanssa samaan veneeseen.

Tai mun puolestani kaikki te, joilla on tuo menttaliteetti, voitte hypätä samaan isoon paattiin ja lähteä venepakolaisina Afrikkaan, siellähän ei ihan oikeasti ole muuta kuin nousun mahdollisuuksia.

Tänne ei tarvitse jäädä märisemään, täällä tarvitaan tarmoa ja tekijöitä.

[/quote]

Mitä tarmoa ja tekijöitä; siksikö, että paskakokkareet ja virassa loisivat veteläperseet saavat lunastaa ne sinun tarmokkaan työsuorituksen hedelmät?? Silloin, joo, kyllä tarvitaan. Kokkareiden ja virkamiehien mielestä, mutta ei minun. Saat unelmoida loppuelämäsi esim. verovapaan auton ostosta, elämästä ilman anniskelualueita ja Suomen typerää alkoholipolitiikkaa tai vaikka Keski-Euroopan hintatasosta kaikessa.

Siksi muutimme ja nautimme koko perhe tästä kaikesta; ainoa ettemme juo enää alkoholia ollenkaan. Se kielletyn hedelmän tunne varmaan.... 
[/quote]

Joo no mä en ole koskaan unelmoinut verovapaasta autosta tai siitä että viinaa saisi luvalla juoda missä tykkää. Join missä tykkäsin, silloin kun tykkäsin juoda.

Muuten mä en tajua mitä täällä jaksaa märistä ihmiset, jotka eivät edes asu täällä? Ihanaa jos sulla on kivaa siellä missä nyt asut, jotenkin ei vaan ihan välity sellainen fiilis.

Vierailija
105/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pseudoluova ihminen pääsisi opiskelemaan paikkaan, jossa on ennakkotehtävät, monipäiväiset pääsykokeet ja vain 10 pääsee sisälle? Vika ei oo mun kyvyissä. Oon voittanut yhden kilpailunkin, töitäni on ollut näytillä New Yorkissa - ja mitä sitten? En mä jaksa sitä, että mun elanto olis kiinni kilpailuvoitoista. Vakituista työtä ei oo juuri tarjolla. Äläkä kerro mulle suom. muotoilijoista joita lehdissä esitellään, tunnen monet niistä, ja senkin tiedän, ovatko itse edes keksineet ideoitaan.

t. se sama

Vierailija
106/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirja Pyykkö yritti tuota suomalaisten tuotteiden suosimis-kampanjaa jo vuosikaudet sitten (1990-luvulla):

http://yle.fi/vintti/yle.fi/mirjapyykko/mirja.html

Onnistuiko edes tuolloin, laihoiksi taisivat tulokset lopulta jäädä?

Vierailija
107/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asu enää Suomessa, mutta aihe koskettaa sillä taakse jäi ihmisiä joista välitän. Osa suvusta on tajunnut lähteä itse, suurinosa ajatellut mutta empii "kun siellä muualla ei ole hyvinvointiyhteiskuntaa". Se kaikki tulee pian loppumaan, joten kannattaa lähteä nyt kun vielä voi.

Vierailija
108/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:55"]

Mirja Pyykkö yritti tuota suomalaisten tuotteiden suosimis-kampanjaa jo vuosikaudet sitten (1990-luvulla):

http://yle.fi/vintti/yle.fi/mirjapyykko/mirja.html

Onnistuiko edes tuolloin, laihoiksi taisivat tulokset lopulta jäädä?

[/quote]

Suomalaisen puolesta on kampanjoitu jo 70-luvulla, varmaan aiemminkin. Itse muistan "tietoiskut" aiheesta telkkarissa 70-luvun lopulla. Aihe on ikivanha, ja yhtä totta silloin kuin nyt. Mutta jos ei halua asiayhteyksiä ymmärtää, niin ei sille kukaan mitään voi.

Vierailija
109/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Keksikää parempi idea.

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

Joka on vähääkään perillä talouden rakenteista ja vuorovaikutussuhteista, ei tarvitse mitään kampanjaa kyseisen asian tärkeyden ymmärtämiseen. Mutta ainahan se on jonkun toisen vika että siellä, täällä ja tuolla menee huonosti.

Vierailija
110/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:48"]

Miten pseudoluova ihminen pääsisi opiskelemaan paikkaan, jossa on ennakkotehtävät, monipäiväiset pääsykokeet ja vain 10 pääsee sisälle? Vika ei oo mun kyvyissä. Oon voittanut yhden kilpailunkin, töitäni on ollut näytillä New Yorkissa - ja mitä sitten? En mä jaksa sitä, että mun elanto olis kiinni kilpailuvoitoista. Vakituista työtä ei oo juuri tarjolla. Äläkä kerro mulle suom. muotoilijoista joita lehdissä esitellään, tunnen monet niistä, ja senkin tiedän, ovatko itse edes keksineet ideoitaan. t. se sama

[/quote]

Voi kuule, on niitä sadistejakin lipsahtanut vaikka lääkikseen. Kyllä pseudoluova henkilö nimenomaan luovalla alalla on sellainen, joka ei keksi miten työllistäisi itsensä vakituisesti ja kokopäiväisesti, vaan odottaa jonkun muun tekevän sen.

Sinä väität siis tunnettujen nuorten nimien töitä plagiaateiksi?

Vierailija
111/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Keksikää parempi idea.

[/quote]

Mikä pakko on kannattaa niitä sittareita ja suuryrityksiä jotka tuottavat tuotteensa muualla?

Omista viime aikojen ostoksistani mainittakoon vaikka lähikanalan munat, lähellä kasvatetut perunat ja porkkanat, pienviljelijän tattari, jne. jne. Kaikissa lukee ihan selvästi, mistä tuote on peräisin. Munat ja porkkanat ostin viljelijöiden omista laareista.

Suomalaissuunnittelijan kengät (Emmi Malmström) on valmistettu kyllä Espanjassa, mutta tuen silti mieluusti suomalaista suunnittelutyötä. Ymmärrän, että täältä on ajettu alas kenkien ja vaatteiden valmistus, eikä yksittäinen pieni suunnittelija voi sitä kovin helpolla muuttaa.

Siis tässä ihan vain pari esimerkkiä viime ajoilta. Kyllä niitä oikeasti kotimaisia ja kannattamisen arvoisia vaihtoehtoja löytyy, jos asia oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
112/133 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä alkoi realisoitumaan mahdollisuuteni ja kaikki mikä Suomessa on vialla. Siinä vaiheessa ei enää edes naurattanut kun oli aika opiskella ilman sitä kovin kehuttua tukea, tietäen valmistuvansa työttömäksi. Siinä elämässä ei ollut enää mitään inhimillistä. Veroja maksetaan enemmän ja enemmän, muttei siitä ole pitkään aikaan saatu enää vastinetta. Kuuntelin vuosia sitä "Painu muualle jos ei kelpaa, maanpetturi! Olet Suomelle velkaa! Et pärjää kovassa maailmassa! Suomi hyvinvointivaltio, ilmainen terveydenhuolto, lottovoitto!" uhittelua.

[/quote]

Opiskelin 90-luvun alussa jolloin me opiskelijat oltiin kovilla kun matalakorkoinen eli muutaman prosentin opintolaina (kuten muissa maissa) nostettiin markkinakorkoiseksi eli toista kymmentä prosenttia, asuntosäästötilien ehtoja muutettiin eli käytännössä et saanut vastinetta säästöillesi eikä enää yhtä pitkiä maksuaikoja, tarpeeksi korkeita lainamääriä jotta voisit yleensäkään edes ostaa keskilaadukkaan pienen asunnon (yksiö tai pieni kaksio), tai matalia korkoja koska niitäkin säädettiin korkeammiksi. Aiemmilla lainaehdoilla minua hieman vanhemmat tuttavat pystyivät ostamaan uustuotantorivitaloasuntoja samankaltaisilta alueilta.

Tuli kieltämättä kurja olo, ihan kuin mattoa olisi alettu vetämään jalkojen alta hitaasti ja varmasti ja opiskelumotiivi laski tuon myötä.

Vierailija
113/133 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, missähän sitten sulla olisi paremmin? Syyriassa, Pohjois-Koreassa, Irakissa, Israelissa, Sierra Leonessa, Burmassa, Ukrainassa, Venajällä? Suurimmassa osassa maailman, jopa Euroopan, maista sinulla olisi asiat keskimääräisesti huonommin.

Vierailija
114/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Keksikää parempi idea.

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

[/quote] 

[/quote] 

Vaikka ei sillä mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan. Ehkä pienet ja keskisuuret olisivat voinut hyötä mutta isot olisi kuitenkin vieneet tuotannon pois. 

[/quote]

Voitko olla vähän spesifimpi ja vaikka ihan luetella tässä yritykset jotka viimeisen vuoden aikana ovat vieneet Suomessa kannattavan tuotantonsa ulkomaille?

Vierailija
115/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 11:33"]

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

Montako prosenttiyksikköä työttömyys on nyt korkeammalla kuin 2008? Suurin osa suomalaisista käy töissä ja tienaa ihan kuten ennenkin, välilliset verot ja maksut ovat toki nousseet mikä on hallitukselta lyhytnäköistä, mutta enemmistö voisi silti halutessaan tukea ostokäyttäytymisellään naapurin tehdastyöläistä tai kampaajaa. Mutta ei, mennään Viroon parinkympin säästön takia, ja taas itketään kuinka työttömien määrä kotimaassa nousee. Hyvin lyhytnäköistä sekin.

[/quote]

Virallisestihan työttömyys ei ole noussut vuodesta 2008 käytänössä lainkaan. Heinäkuun työttömyysaste oli 7 %, eli sama kuin tuolloin hyvinä aikoina. Kuitenkin viime aikoina on tullut julki ristiriitaista tietoa, joka ei oikein sovi yhteen näiden virallisten lukujen kanssa. Hiljattain nimittäin uutisoitiin että työttömyyskassat ovat todella pahassa pulassa nopeasti kasvaneen työttömien määrän kanssa. Joutuvat kuulemma ottamaan miljoonittain velkaa, että pystyvät maksamaan ansiosidonnaista päivärahaa. Lisäksi parhaillaan ollaan puuhaamassa lakiuudistusta, jonka mukaan kaikkein korkein ansiosidonnainen työttömyysturva lakkautetaan ensi vuonna. Miksei tällaista tapahtunut esim. vuonna 2007, jolloin tilastojen mukaan oli saman verran työttömiä kuin nyt?

Voin myös kertoa elävän esimerkin omasta kokemuksestani. Vuonna 2007 vierailin työvoimatoimistossa korkeakoulutettuna työttömänä pääkaupunkiseudulla. Virkailija ei ollut uskoa silmiään kun näki minun olleen jo vuoden ajan työtön. Hän kysyi: Miten on tämä voi olla mahdollista? Nyt on näin hyvä työllisyystilanne ja sinulla on näin hyvä koulutus, siis MITEN SINÄ VOIT OLLA TYÖTÖN? Nyt vuonna 2014 Vantaan TE-toimistolla on kädet niin täynnä työtä, että työttömät eivät voi siellä enää henkilökohtaisesti asioida, vaan asiat hoidetaan puhelimitse. Syyksi tähän on ilmoitettu työttömien määrän räjähdysmäinen kasvu ilman että virkailijoiden määrä on kasvanut. Työvoimavirkailijat eivät nyt lainkaan ihmettele työttömyyttäni, vaan sanovat ihan suoraan että Suomen työllisyystilanne on nyt todella surkea ja sanovat, että kannattaa varautua siihen että mitään töitä ei tule löytymään. Tilastojen mukaan työttömyys on kuitenkin yhtä alhaisella tasolla kuin vuonna 2007. Kyllä näissä virallisissa työttömyysluvuissa on pakko olla jotain mätää.

Vierailija
116/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan muotoilla esineitä, en työpaikkaa itselleni. Suomessa on ongelmana että pitäisi osata myös kaupallista alaa että sais itsensä brändättyä. Minä en ole kaupanalan ihminen, osaan tehdä käsitöitä. Siksi minä en jaksa yrittää luoda itse itselleni työpaikkaa, ei niin joudu kukaan muukaan tekemään. Muotoilijoille ei olla valmiita maksamaan, vaikka työtä olisi kyllä etenkin palvelumuotoilun saralla. Ja se riittää tästä aiheesta.

Vierailija
117/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että suomalaisia onnistuttii harhauttaa ajatukseen-että Suomi on paras maa-silti ihmiset täällä ovat vihaisia,katkeria itseriitosia,pihia henkisesti. Myös aika paljon täältä lähtee. Tänne jää puolikuntoiset sossupummit joilla on kaikkennäköisiä traumoja-ihmiset ikuisesti vajonneita masennukseen-lääkkeriippuvaisia,alkoholisoituneita-kuka kuvittele heitä sotatanner puolustajana??? Heiltä kun loppuu lääke ja viina niin loppuu isänmaalisuus samalla. En usko että Putin haluaa tulla valloittamaan Suomi -Talvivaara on jo myrkyttänyt suurin osaa aluetta..Suomi täällä hetkella on YMPÄRISTÖKATASTROFIN JÄLJILTÄ.Venäjää ette voi tästä syyttä-ihan teidän oma vikaa ON.

Vierailija
118/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:18"]

Mä osaan muotoilla esineitä, en työpaikkaa itselleni. Suomessa on ongelmana että pitäisi osata myös kaupallista alaa että sais itsensä brändättyä. Minä en ole kaupanalan ihminen, osaan tehdä käsitöitä. Siksi minä en jaksa yrittää luoda itse itselleni työpaikkaa, ei niin joudu kukaan muukaan tekemään. Muotoilijoille ei olla valmiita maksamaan, vaikka työtä olisi kyllä etenkin palvelumuotoilun saralla. Ja se riittää tästä aiheesta.

[/quote]

Sillä muotoilullahan sinä sen työpaikan itsellesi teet. Vai etkö osaa muotoilla muuta kuin valmiita toimeksiantoja? Missä luovuus, innovatiivisuus? Haluat jonkun muun nostavan pankista lainarahaa ja kantavan yrittämisen riskin, sinä muotoilet sitten jos sattuu muotoiluttamaan? Sorry, mutta en todellakaan ihmettele sinun työttömyyttäsi.

Vierailija
119/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 13:31"]

Hassua että suomalaisia onnistuttii harhauttaa ajatukseen-että Suomi on paras maa-silti ihmiset täällä ovat vihaisia,katkeria itseriitosia,pihia henkisesti. Myös aika paljon täältä lähtee. Tänne jää puolikuntoiset sossupummit joilla on kaikkennäköisiä traumoja-ihmiset ikuisesti vajonneita masennukseen-lääkkeriippuvaisia,alkoholisoituneita-kuka kuvittele heitä sotatanner puolustajana??? Heiltä kun loppuu lääke ja viina niin loppuu isänmaalisuus samalla. En usko että Putin haluaa tulla valloittamaan Suomi -Talvivaara on jo myrkyttänyt suurin osaa aluetta..Suomi täällä hetkella on YMPÄRISTÖKATASTROFIN JÄLJILTÄ.Venäjää ette voi tästä syyttä-ihan teidän oma vikaa ON.

[/quote]

Kirjoituksesi perusteella selkeästi et ole itse suomalainen, joten miksi tämä sinua edes liikuttaa...?

Vierailija
120/133 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuosta #119:n kommentista jo näkee, että miksi muotoilijat ei työllisty. Se ei riitä, että on luova omalla alallaan ja hallitsee keramiikan/puun/ jne, vaan pitäisi olla srn kaiken lisäksi kaupan alan kykyjä, mitä ei vaadita muiltakaan ammattiryhmiltä sen oman osaamisen päälle. Etenkin tuo "valmis toimeksianto=ei luovuutta" on sellainen turaus, että kirjoittajan ymmärtämättömyys käy hyvin ilmi.