Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvelitko odottavasi kaksosia, mutta vauvoja olikin vain yksi?

Vierailija
21.09.2014 |

Olen jostain saanut päähäni, että odottaisin mahdollisesti kaksosia. Se on kuitenkin tosi epätodennäköistä, suvussakaan ei ole yksiäkään kaksosia. Onko muita, joilla ollut vastaava tilanne? Mikä sai epäilemään kaksosraskautta? Kuinka kävi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että kaksoset tulee yleensä äidin puolelta. Pitänyt ainakin meidän suvussa paikkaansa.

Vierailija
2/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:39"]Onneksi mä en voi saada kaksosia, kun velipojat on kaksoset. Saa nähä saako omat lapset, jos joskus lapsia ees saan.
[/quote]

Mitenniin et voi
[/quote]
Yleensä hyppää yhden sukupolven yli.
[/quote]

Höpsis ja vaikka hyppäisikin, niin silti sinäkin voit saada kaksoset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:21"]Onks pahoinvointia? Mulla oli kaksosista ihan alusta asti äklö olo yötä päivää
[/quote]

On pahoinvointia kellon ympäri, muttei sen enempää kuin edellisestäkään, ainakaan vielä. Pahoinvointi alkoi kyllä aiemmin, viikolla 5+6 jysähti. Mutta eipä sekään mitään tuplista kerro.

ap

Vierailija
4/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan varma, että kaksoset tulossa! :D kaamea pahoinvointi esikoiseen verrattuna, turvotus ja monta kertaa näin unta kaksosista. Ultrassa paljastui kuitenkin, että vain yksi tyyppi siellä vatsassa kuitenkin asustelee! <3

Vierailija
5/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni oli kaksonen, mutta vain hän jäi henkiin. En ole sitä hänelle kertonut.

Vierailija
6/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa arvelin kaksosia ja molemmilla kerroilla tuli kaksoset. Jotenkin vaan "tiesin" sen :)

Vierailija
7/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin kaksosia, koska isäni on kaksonen ja muutenkin hänen sisaruksissan tosi monia kaksosia. Yksi tuli vain, onneksi!

Vierailija
8/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jotenkin päästä eroon tästä typerästä ajatuksesta kaksosista, kun se kerran on niin epätodennäköistäkin. Eikä mikään muu viittaa kaksosiin kuin hirmu turvonnut maha. Toisaalta edellisestä raskaudesta olisi periaatteessa voinut syntyä kaksoset, koska silloin irtosi kaksi munasolua, joista vain toisesta kehittyi lapsi. Mutta tuskinpa kahta munasolua kovin usein irtoaa samaan aikaan. Ultraan on vielä muutama viikko aikaa.

Ap

Vierailija
9/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä en voi saada kaksosia, kun velipojat on kaksoset. Saa nähä saako omat lapset, jos joskus lapsia ees saan.

Vierailija
10/19 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aavistelin että kaksi masussa on ja ultra vahvisti epäilyt. Omassa suvussa ei ole kaksosia, mies on kaksonen. Ja kolmas raskaus, maha kasvoi nopeammin ja voinnit oli alussa paljon huonommat sekä hemoglobiini laski heti alussa tosi alas.

Vierailija
11/19 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä palasi kertomaan kuulumiset. Masussa asuu vain yksi vauva :) Ultrassa todettiin, että raskaus on alkanut noin viikkoa luultua aikaisemmin, mikä selittää aikaisen plussan ja pahoinvoinnin viikolta 5+6 vaikka todellisuudessa siis alkoi 6+5. Nyt mennään 15. viikolla ja maha on edelleen iso, ehkä hieman kasvanutkin. Voin edelleen pahoin, mutten sentään ole oksentanut reiluun viikkoon. Kaksoskuvitelmat luultavasti johtuivat edellisen raskauden kaksosmahdollisuudesta ja jäätävän kokoisesta mahasta :D

Ap

Vierailija
12/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä lausunto perustuu?

Vierailija
13/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:39"]Onneksi mä en voi saada kaksosia, kun velipojat on kaksoset. Saa nähä saako omat lapset, jos joskus lapsia ees saan.
[/quote]

Mitenniin et voi

Vierailija
14/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks pahoinvointia? Mulla oli kaksosista ihan alusta asti äklö olo yötä päivää

Vierailija
15/19 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:39"]Onneksi mä en voi saada kaksosia, kun velipojat on kaksoset. Saa nähä saako omat lapset, jos joskus lapsia ees saan.
[/quote]

Mitenniin et voi
[/quote]
Yleensä hyppää yhden sukupolven yli.

Vierailija
16/19 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perusteella kovin moni ei ole luullut saavansa kaksosia, saadenkin vain yhden lapsen. Enemmän netistä löytyi kirjoituksia, joissa aavistus oli osunut oikeaan. Järkeni ei vain halua uskoa outoa kuvitelmaa kaksosista, joten yritän sen unohtaa. Turha sitä on muutenkin pohtia, kun kyllä se sitten selviää ultrassa, kunhan vain jaksaa odottaa muutaman viikon. Palaan sitten kertomaan ;)

ap

Vierailija
17/19 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin, luulin odottavani vain yhtä, mutta kaksi siellä oli. suvussa ei kellään kaksosia.

Vierailija
18/19 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suvussa ole ollenkaan kaksosia mutta olin alkuraskaudesta aivan varma että kaksospojat olisi tulossa, yksi poika kuitenkin vain masussa köllöttelee. En tiedä mistä olin tämän aavistuksen saanut mutta olin melkein järkyttynyt (=helpottunut) kun ultrassa näkyikin vain yksi vauva!

Vierailija
19/19 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin ajattelin niin. Ehkä toivoin, että olisin saanut saman tien molemmat toivomani vauvat, koska yhtäkin raskautta piti tekemällä tehdä kauan aikaa.