Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatisitko lakiosan jos vanhempasi testamenttaisivat

Vierailija
21.09.2014 |

Omaisuutensa vaikka syöpäsäätiölle tms hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:27"]

En. Minusta ihmisellä on oltava oikeus päättää omista rahoistaan, ja on ihan käsittämätöntä, ettei lainsäädäntö sitä salli. Vanhempani ovat tehneet velvollisuutensa parinkymmenen ensimmäisen vuotensa aikana.

[/quote]

Joopa joo. Omista rahoistasi myös hautajaiskulut ja muut makselisit?

[/quote]

Hautajaiskuluthan vähennetään joka tapauksessa perunkirjoituksessa kuolinpesän varoista.

En väitä, etteikö minua ottaisi päähän, jos minut ohitettaisiin testamentissa. Mutta kannatan ihmisoikeuksia silloinkin, kun niiden käytännön sovellus on minulle harmiksi ja haitaksi.

[/quote]

Mitä ihmisoikeuksia tarkoitat? Ai jos lahjoitus olisi menossa amnestylle? Lakiosahan on juuri ihmisoikeuksien takia säädetty.

[/quote]

Tarkoitan ihmisen oikeutta päättää itse omista rahoistaan.

[/quote]

Mutta ohittaisit perillisen oikeuden periä? Kumpikaanhan ei ole itseoikeus de facto.

[/quote]

En näe, miksi minulla pitäisi olla automaattinen oikeus omaisuuteen, jonka vanhempani ovat omalla työllään koonneet. Myönnän, että näkemykseni voisi olla hieman erilainen, jos kyseessä olisi suvussa pidempään kulkenut omaisuus, joka olisi tullut vanhemmilleni ilman heidän omaa panostaan, ja/tai olisin pitkään pitänyt huolta sairaista vanhemmistani ilman korvausta.

Vierailija
42/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:42"]

En. Kieltäydyin omasta perintöosastani veljeni hyväksi. Minulla on vakituinen työpaikka ja olen asuntoni jo maksanut. Veljeni monen lapsen totaalinen yksinhuoltaja. Raha meni ihan oikeaan osoitteeseen.

[/quote]

Mutta entä jos raha olisi mennyt jollekin järjestölle, oli kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]

En. Kieltäydyin omasta perintöosastani veljeni hyväksi. Minulla on vakituinen työpaikka ja olen asuntoni jo maksanut. Veljeni monen lapsen totaalinen yksinhuoltaja. Raha meni ihan oikeaan osoitteeseen.

[/quote]

Mutta entä jos raha olisi mennyt jollekin järjestölle, oli kysymys.

[/quote]

Vastaus lukee alussa; en. :)

Vierailija
44/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittaisin heidän toiveitaan. Ainut tilanne jossa vaatisin lakiosaa on, jos kaikki testamentattaisiin jollekin narkille.Te jotka vaatisitte: toivottavasti vanhempanne älyävät hankkiutua omaisuudestaan eroon jo ennen kuolemaansa

Vierailija
45/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille, jotka arvostelette perinnön vaatijia: entä kun kyseessä on köyhä perhe, joka saa toimeentulotukea. Perinnön myötä yhteiskunnan tukea ei enää tarvittaisi. Jos kieltäytyy perinnöstä, yhteiskunta maksaa. Kumman siis pitäisi maksaa: vanhemman perinnön muodossa vai veronmaksajien sossun tukien muodossa? Vaatisin perintöni. Mielummin perintö kuin toimeentulotuki. Toimeentulotuen tarve aiheutuu sairaudesta joka aiheuttaa työkyvyttömyyden. Työkyvyttömyyseläke on niin pieni, ettei riitä perheen kuluihin.

Vierailija
46/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:47"]

Kunnioittaisin heidän toiveitaan. Ainut tilanne jossa vaatisin lakiosaa on, jos kaikki testamentattaisiin jollekin narkille.Te jotka vaatisitte: toivottavasti vanhempanne älyävät hankkiutua omaisuudestaan eroon jo ennen kuolemaansa

[/quote]

Kohtalo puuttui peliin ja kuolema ehti ensin.

Vierailija
47/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti

Vierailija
48/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten niin toivottavasti? Luuletko, että mun isä haluaa antaa rahansa jollekin järjestölle, urpå?

Vierailija
49/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Paljonkohan tääkin valistaja on saamassa :D

Vierailija
50/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi et kunnioittaisi, jos rahat menisivät jollekin narkille?

Vierailija
51/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tulossa perinnöksi muuta kuin riesaa = ankea 60-luvun kesämökki hankalan matkan päässä ja homehtumaisillaan oleva rintamamiestalo jaettuna kolmeen. Aion luopua perintöosastani, joten helppo sanoa, että en todellakaan. Veljelle kelpaa, tehkööt mitä lystää. Rahaa on tilillä, mutta tuskin se noiden kunnostukseen riittää. 

Vierailija
52/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatisin. Toinen vanhemmistani on perinyt huomattavan omaisuuden jonka eteen ei ole joutunut mitään tekemään eli siitä siivu minullekin, kiitos. 

[/quote]

Kuulostat ällöttävältä perintöhaukalta! ja mitä sinä olet muka tehnyt ansaitaksesi jotain perintöä joltain? toivottavasti sukulaisesi tuhlaa koko perintönsä niin ei jää kytättävää! :D

Vierailija
53/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatisin. Toinen vanhemmistani on perinyt huomattavan omaisuuden jonka eteen ei ole joutunut mitään tekemään eli siitä siivu minullekin, kiitos. 

[/quote]

Oletko se perintöhaukka Pukkilasta jonka vanhempi on antanut huomattavan perintönsä mm. mökin muodossa lapsilleen? jos olet niin HYI OLET KIITTÄMÄTÖN PASKA!

Vierailija
54/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:57"]

[/quote]

Kuulostat ällöttävältä perintöhaukalta! ja mitä sinä olet muka tehnyt ansaitaksesi jotain perintöä joltain? toivottavasti sukulaisesi tuhlaa koko perintönsä niin ei jää kytättävää! :D

[/quote]

No mitä se perittävä on tehnyt? Ansiokkaasti hoitanut perintöä?

Joku ei nyt kestä, kun itselle ei ole tulossa mitään,..

Vierailija
55/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:57"]

[/quote]

[/quote]

Mun isä ainakin on kauhean saita ja säästää joka pennin. Saan siis ihan KAIKEN.

Vierailija
57/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni luopujista ei käytännössä katsoen saisikaan mitään? Tai mitä saisitte jos ette luopuisi?

[/quote]

Minulle on ihan sama vanhempieni rahat, mielestäni jokaisen joka rahan perään on niin tulee itse tienata omat rahansa! ja lopettaa tuollainen perintöhaukkana kyttääminen, se on ällöttävää. Mutta on ihan ok jos joku haluaa testamenteta perintöä vaikkapa jos isovanhemmat haluavat testamentata lapsenlapsilleen niin mikäs siinä. Mielestäni sekin on ihan ok jos joku haluaa testamentata rahansa hyväntekeväisyyteen, kunhan järjestö on sellainen että rahat menee oikeasti hyvän asian hyväksi eikä jonkun työntekijän lompakkoon. Isäni kuoli ja häneltä ei jäänyt mitään, en edes ollut tietoinen oliko hänellä esim. tilillä yhtään rahaa vai eikö, ei kiinnostanut, ihmisenä hän oli tärkeämpi kuin ne tilin summat. Mutta sitä kyllä ihmettelen mikseivät sukulaiseni hommanneet hänelle edes hautakiveä, jossa lukisi nimi, no kaikki eivät arvosta sukulaisiaan sillä jotkut haluavat vain rahaa ja pahaa mieltä toisille, kuten täälläkin se näkyy.

Vierailija
58/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa nyt! Kumpi on pienempi moraalinen paha: vaatia lakiosa vastoin vanhempien tahtoa vai nostaa yhteisiä verorahoja sossusta perheen elämiseen (tilanteessa jossa toimeentulotuen tarve aiheutuu sairauden aiheuttamasta työkyvyttömyydestä)?

Vierailija
59/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin, se on kuitenkin joku hyväntekeväisyysjärjestön kätyri joka on huijannut nimen äidiltä paperiin. Äiti ei ikipäivänä moista temppua tekisi.

Vierailija
60/76 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:04"]

Kuinka moni luopujista ei käytännössä katsoen saisikaan mitään? Tai mitä saisitte jos ette luopuisi?

[/quote]

Minulle on ihan sama vanhempieni rahat, mielestäni jokaisen joka rahan perään on niin tulee itse tienata omat rahansa! ja lopettaa tuollainen perintöhaukkana kyttääminen, se on ällöttävää. Mutta on ihan ok jos joku haluaa testamenteta perintöä vaikkapa jos isovanhemmat haluavat testamentata lapsenlapsilleen niin mikäs siinä. Mielestäni sekin on ihan ok jos joku haluaa testamentata rahansa hyväntekeväisyyteen, kunhan järjestö on sellainen että rahat menee oikeasti hyvän asian hyväksi eikä jonkun työntekijän lompakkoon. Isäni kuoli ja häneltä ei jäänyt mitään, en edes ollut tietoinen oliko hänellä esim. tilillä yhtään rahaa vai eikö, ei kiinnostanut, ihmisenä hän oli tärkeämpi kuin ne tilin summat. Mutta sitä kyllä ihmettelen mikseivät sukulaiseni hommanneet hänelle edes hautakiveä, jossa lukisi nimi, no kaikki eivät arvosta sukulaisiaan sillä jotkut haluavat vain rahaa ja pahaa mieltä toisille, kuten täälläkin se näkyy.

[/quote]

Miksi et itse hommannut hautakiveä, lähisukulainen kuitenkin olit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan