Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englanninkielinen päiväkoti

Vierailija
21.09.2014 |

Meille tuli mainos lähellä olevasta englantipainotteisesta yksityisestä päiväkodista. Lukaisin mainoksen, jossa on sama teksti suomeksi ja englanniksi, ja minun korvaani se kuulostaa aika tökeröitä. En itse osaa vieraita kieliä niin hirveän hyvin, joten ajattelin kysyä teidän mielipidettänne tästä tekstistä. Ajatuksena siis, että millaisen kuvan antaa ko. päiväkodista. Ymmärrän kyllä, ettei siellä jokainen työntekijä puhu tai kirjoita natiivienglantia, mutta luulisi, että löytyisi edes yksi taitavampi kirjoittamaan esite.

"Kindergarten X is located in X and has a place for 22 kids. It provides daycare to 1-6-years old kids and is open from Monday to Friday between 6.30 and 17 o'clock. There is one group in X.

X is emphasized on English teaching: the everyday communication is done both in English and in Finnish. Our week program includes music, handcrafts, trips, library visit and baking. Our purpose is to offer high quality daycare and to rise and to teach the children in a way that fulfills their individual needs. We want the children to feel good and to be safe in X."

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:57"]

"siis ei amerikanenglantia?"

Joko Queen's English tai American English mutta johdonmukaisesti sita omaa natiivienglantiaan eika haittaisi yhtaan vaikka siella olisi molempia, aina parempi. Kylla lapset oppivat nopeasti eron.

[/quote]

No ei nämäkään pätijät kauheasti kielentuntemuksellaan vakuuta. Englantiaan puhutaan sadoilla tavoin oikein, murteita ja aksenttia on todella paljon. Ja sen pitäisi oikeastaan olla Queens' English, eli Cambridgen vanhimman collegen mukaan. Moni kuningatarhan oli saksalainen, joten Queens viittaa yliopistoon...

[/quote] Voi Luoja! I give up.

http://www.oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/Queen's-English

Vierailija
22/25 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä juuri kyseisestä päiväkodista, mutta erään englanninkielisen, helsinkiläisen päiväkodin lapset ulkoilevat samassa leikkipuistossa kuin minä lasteni kanssa. Henkilökunnasta yksikään ei puhu englantia äidinkielenään ja sen todellakin kuulee. En ymmärrä mitä hyötyä olisi laittaa lapsi sellaiseen päiväkotiin. Olen muuten itse englanninope ja väittäisin tietäväni miltä hyvä, luonnollinen englanti kuulostaa. En pidä edes omaa kielitaitoani (ja ääntämistä) niin huippuna, että alkaisin pitää kotona kielikylpyä lapsilleni ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä näköistä väkeä niiden lasten kanssa siellä puistossa on? Siis ne työntekijät?

-2-

Vierailija
24/25 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/25 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Englantiaan puhutaan sadoilla tavoin oikein, murteita ja aksenttia on todella paljon."

Tama on maailman kulunein argumentti huonosti englantia puhuvalta: "Kylla sita muutkin." Kuka nyt tahallaan laittaisi lapsensa oppimaan vaikka intialaisaksenttista englantia jossa Stewart lausutaan Satvart, bangladeshilaista jossa fish on piis tai filippiinilaista jossa he/she menee iloisesti sekaisin: "Have you seen Liisa, he is so beautiful?" Ja ihan sama koskee suomiaksenttia jota ymmartaa sujuvasti vain toinen suomalainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi