Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monitehopiilolinssit, miten päästä alkuun

likinäkökaukonäköikänäkökö
24.08.2021 |

Pakko myöntää, en pärjää enää ilman laseja. Kävin vuosi sitten näöntarkastuksessa ja epäilen että siitä on näkö vielä huonontunut. Moniteholaseja tai piilolinssejä optikko silloin suositteli, mutta jäin miettimään ja kärvistelemään Tokmannin lukulaseilla.

Onko monitehopiilolinssit toimivat? Kokeilisin mielummin niitä, kun käyttäisin jatkuvasti laseja. Ja mistä ne kannattaa hankkia? Varmaan pitäisi tehdä myös uusi näöntarkastus, että tulisi oikea vahvuus… Kertokaa nyt mistä pääsisin alkuun, ja mistä nuo piilarit olisi edullisin hankkia? Tää on mulle niin uusi asia…

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kertakäyttöisiä, hommaa eka satsi optikolta, niin tulee varmasti oikeat.

Vierailija
2/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Onko suositusta mihin liikkeeseen kannattaisi varata aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toiminut piilolinsseinä monitehot. Sovituksessa optikolla kaikki tuntu hyvältä ja näkö tuntui kirkkaammalta. Kuukauden verran tuli loppupeleissä käytettyä. Kaikki pienempi teksti oli aivan suttua. Kaupassa sai arvuutella mitä ostaa. Ei yksinkertaisesti piilolinssit silmissä nähnyt mitään tuoteselosteita.

Vierailija
4/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän paikkakunnan Specsaversillä on hyvä palvelu pilari-asioissa

Näöntarkastuksen jälkeen tilasivat muutaman testi parin, ne ei toimineet

Otin yhteyttä ja tilasivat toisenlaiset linssit ja sitten alkoi näkymään

Ja mulla satunnaisesti käytössä kertis monitehopiilarit

Vierailija
5/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin moniteholasit.

Miten ne voi toimia piilolinsseinä.

Lasekssahan silmää siirretään siihen oikeaan kohtaan. Siis ihan lähelle tai kauemmaksi katselua varten. Mutt eihän oiilolinsskn kanssa voi silmää siirtää eri kohtiin linssiä,

Vierailija
6/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut Lenswaylta moniteholinssejä. Sorruin kokeilemaan toista merkkiä ja se ei toiminut. Ilmeisesti merkitystä sillä linssin halkaisijalla, mikä toimii ja mikä ei. Mutta tietysti optikon kautta saanee oikeanlaiset, siellä en ole tän asian tiimoilta käynyt.

Vierailija
7/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi hankkia piilareita ilman optikkokäyntiä. Silmälasireseptillä ei voi hankkia piilareita, koska ne ovat lähempänä silmää ja vahvuudet ovat eri. Lisäksi pitää mitata silmän kaarevuus.

Eli sinne aika ja sitten voit reseptilläsi etsiä halvempia piilareita netistä. Ne maksavat suunnilleen 1 €/päivä.

Vierailija
8/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ajattelin kanssa maalaisjärjellä että pitänee kokeilla kertislinsseillä että miten onnistuu käyttö 😊

Vierailija
9/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasekssahan silmää siirretään siihen oikeaan kohtaan. Siis ihan lähelle tai kauemmaksi katselua varten. Mutt eihän oiilolinsskn kanssa voi silmää siirtää eri kohtiin linssiä,

Voisiko joku vastata tähän.

Miten piilolinssit voivat toimia monitehoisina?

Vierailija
10/11 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi hankkia piilareita ilman optikkokäyntiä. Silmälasireseptillä ei voi hankkia piilareita, koska ne ovat lähempänä silmää ja vahvuudet ovat eri. Lisäksi pitää mitata silmän kaarevuus.

Eli sinne aika ja sitten voit reseptilläsi etsiä halvempia piilareita netistä. Ne maksavat suunnilleen 1 €/päivä.

Miten kaarevuus ilmoitetaan piilareissa? Aivan hyvin voi kokeeksi tilata piilarit myös netistä kuten minä tein. Jos satunnaisesti käyttää erityisesti.

Vierailija
11/11 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monitehopiilolinsseissä on rengasmaisesti eri vahvuuksia. Silmä osaa poimia niistä oikean. Näet hyvin sekä lähelle että kauas. Ei vääristymiä näkökentässä, ei suurentumista, ei huurtumista, ei vesipisaroita. Uusi silmälasivapaa elämä.

Noitahan voi nykyään pitää yötä päivää silmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi