Minusta pitäisi olla olemassa laki, että yhdessä taloudessa saa olla korkeintaan 1 lemmikkieläin.
Taloudeksi lasketaan vaikkapa omakotitalo, kerrostalon 1 huoneisto tai rivitalon 1 huoneisto. Niissä missään ei saisi pitää kuin korkeintaan yhtä lemmikkiä.
Kommentit (22)
Sittenpä aika monen lajin pito lemmikkinä pitäisi kieltää. Ei laumaeläimiä saa yksin pitää.
Mutta jos tätä säädettäisiin niin, että yhdessä taloudessa saisi olla yksi lapsi. Siitä olisi huomattavasti enemmän hyötyä.
Minun mielestä pitäisi olla laki, että uskottomuudesta lähtee pää pölkylle.
Minusta pitäisi olla olemassa laki, että yksi kahjo saa tehdä korkeintaan yhden sekopäisen aloituksen päivittäin.
(Olen eläinsuojelutyössä. Eläinten huonoa kohtelua vastustan henkeen ja vereen. Laumaeläimen pito yksinään on rääkkäystä siinä missä 40 kissan tunkeminen saunaan.)
Vierailija kirjoitti:
Eli murha olisi laillinen kun sen tekee pihtaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Sittenpä aika monen lajin pito lemmikkinä pitäisi kieltää. Ei laumaeläimiä saa yksin pitää.
Mutta jos tätä säädettäisiin niin, että yhdessä taloudessa saisi olla yksi lapsi. Siitä olisi huomattavasti enemmän hyötyä.
Aina pitää verrata eläimiä ja lapsia keskenään. Vajaata toimintaa.
Minusta pitäisi olla laki, että rasittavat muiden elämästä ruikuttajat lähetettäisiin Siperiaan ilman paluumahdollisuutta.
Mietin miltä mun tuhatlitrainen akvaario näyttäisi kun siellä olisi vain 1 kala🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli murha olisi laillinen kun sen tekee pihtaamalla?
Jessus. Pihtaaminen oikeuttaa pettämiseen? Ei osata ajoissa keskustella suhteen tilasta ja lähteä, jos se suhde ei ole itselleen ok. No ehkä siinä olisi jo luonnonvalintaakin, en ensin kannattanut, mutta ehkä sittenkin kun tarkemmin miettii 🤔
Tiedätkö, että kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita.
Sinun mielipiteesi tässä asiassa on vähemmän arvokas.
Kun sä kasvat aikuiseksi, alat ajatella omilla aivoillasi ja suot ihmisille valinnanvapauden. Toivotaan näin.
Pitäisikö olla myös eläinpoliisi joka valvoisi tätä lakia?
Vierailija kirjoitti:
Mietin miltä mun tuhatlitrainen akvaario näyttäisi kun siellä olisi vain 1 kala🤔
Täytyy vaan hommata isompi kala. Metrinen hauki akvaarioon. Siinä sitä riittäisi katseltavaa.
Minä olen akvaarioharrasta eli minulla on akvaariokaloja. Jos taloudessa ei saisi pitää kuin yhtä lemmikkiä niin se tarkoittaisi meille akvaarioharrastajille sitä, että saisimme pitää akvaariossa vain sellaisia kaloja jotka ovat yksineläjiä ja jotka eivät siedä samassa akvaariossa saman lajin yksilöitä. Kalat, jotka viihtyvät pariskunnissa (uros ja naaras), kalat jotka viihtyvät haaremissa (1 uros ja muutama naaras) saati parvikalat joita pitää olla vähintään 6-8 että ne viihtyvät ei siis voisi pitää akvaariossa. Minulla on esimerkiksi isossa akvaariossani useamman kymmenen kardinaalitetran parvi. Eivät ne pärjäisi yksin, kaksin tai edes pienessä, 3-5 yksilön parvessa. Kyllä niitä pitäisi olla vähintään 10, että ne viihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää verrata eläimiä ja lapsia keskenään. Vajaata toimintaa.
Päteviä vertauksia tilanteessa, jossa suomesta ollaan tekemässä kiinaa. Jos terveyspassit tulee niin miksei lapsi- ja lemmikkipassikin?
(tämä oli sitten pelkkää sarkasmia)
Ai hei Kiltti mies 39v eli Kehitysvammainen mies 51v! Oliko asuntolassa hyvä aamupala tänään?
Ok.