Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mika ero on sairaanhoitajalla ja lahihoitajalla?

Vierailija
21.09.2014 |

Miten koulutukset eroavat? Onko Suomessa RNP:ta vastaavaa? (= Registered Nurse Practitioner, joka on niinkuin sairaanhoitajan ja laakarin valilla. Saa kirjoittaa resepteja korvasarkyihin jne.)

Ihan kohteliaasti kyselen kun en tosiaankaan tieda.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pääse kuka tahansa lähihoitajaksi. Se olisi mahdotonta, koska paikkoja on niin vähän hakijoihin nähden. Koulutus on niin vaativa, että kyllä siitä äkkiä putoavat sellaiset, jotka eivät alalle sovellu.

Vierailija
2/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"]

Itse olen alunperin ollut lähihoitaja ja opiskellut sen jälkeen sairaanhoitajaksi. Välissä pari vuotta työkokemusta. Molemmissa ammateissa olen työskennellyt erikoissairaanhoidossa. Lähihoitajana tiesin kyllä mitä pitää tehdä missäkin tilanteessa (verenpaineen -ja verensokerin mittaukset yms.), mutta sairaanhoitajana tiedän myös MIKSI niin tehdään. Ihmisen anatomia ja fysiologia on paljon paremmin hallussa, samoin lääkehoito. Hoitoa osaa myös tarkastella laajemmin, miksi tähän tilanteeseen on tultu, mikä auttaa tällä hetkellä, mitä tehdään tulevaisuudessa. Lähihoitajana en olisi voinut ottaa samanlaista vastuuta potilaan hoidosta kuin nyt. Läkärin kanssa työskentely ei tunnu niin vaikealta, koska tiedän termit (ainakin oman alan) ja yleisimmät hoitomuodot niihin. Osaan siis jo ennakoida mikä linja hoidossa otetaan, ennen kuin läkäri on potilasta edes nähnyt. Toki en tätä potilaalle sano, se on lääkärin tehtävä. Voin antaa vain vähän osviittaa, mitä ko tilanteissa yleensä tehdään. Vähän vaikea selittää, mutta tieto/taito on syvempää kuin lh:n ja sh hoitaa myös ne vaativimmat hoitotoimenpiteet (mm. iv-hoito, nenämahaletkun laitto, kestokaterointi).

[/quote]

Itse olen keh. vam, hoitajana opettanut nenämahanletkun laittamista sairaanhoitajalle, joka ei sellaista ollut koskaan tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:30"]

Itse olen alunperin ollut lähihoitaja ja opiskellut sen jälkeen sairaanhoitajaksi. Välissä pari vuotta työkokemusta. Molemmissa ammateissa olen työskennellyt erikoissairaanhoidossa. Lähihoitajana tiesin kyllä mitä pitää tehdä missäkin tilanteessa (verenpaineen -ja verensokerin mittaukset yms.), mutta sairaanhoitajana tiedän myös MIKSI niin tehdään. Ihmisen anatomia ja fysiologia on paljon paremmin hallussa, samoin lääkehoito. Hoitoa osaa myös tarkastella laajemmin, miksi tähän tilanteeseen on tultu, mikä auttaa tällä hetkellä, mitä tehdään tulevaisuudessa. Lähihoitajana en olisi voinut ottaa samanlaista vastuuta potilaan hoidosta kuin nyt. Läkärin kanssa työskentely ei tunnu niin vaikealta, koska tiedän termit (ainakin oman alan) ja yleisimmät hoitomuodot niihin. Osaan siis jo ennakoida mikä linja hoidossa otetaan, ennen kuin läkäri on potilasta edes nähnyt. Toki en tätä potilaalle sano, se on lääkärin tehtävä. Voin antaa vain vähän osviittaa, mitä ko tilanteissa yleensä tehdään. Vähän vaikea selittää, mutta tieto/taito on syvempää kuin lh:n ja sh hoitaa myös ne vaativimmat hoitotoimenpiteet (mm. iv-hoito, nenämahaletkun laitto, kestokaterointi).

[/quote]

Itse olen keh. vam, hoitajana opettanut nenämahanletkun laittamista sairaanhoitajalle, joka ei sellaista ollut koskaan tehnyt.

[/quote]

Ja pointtisi oli? Itse olen sairaanhoitajana näyttänyt lääkärille kädestä pitäen, miten 100ml ruiskusta saa ilmakuplat pois. Hän teki sen ensimmäisen kerran. En silti kokenut lääkäriä ammattitaidottomaksi saatikka itseäni paremmaksi.

Vierailija
4/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:28"]

Ei todellakaan pääse kuka tahansa lähihoitajaksi. Se olisi mahdotonta, koska paikkoja on niin vähän hakijoihin nähden. Koulutus on niin vaativa, että kyllä siitä äkkiä putoavat sellaiset, jotka eivät alalle sovellu.

[/quote]

totta. Pääsykokeissa putoaa jo suurin osa pois, koulutuksen aikana tippuu 50% opiskelijoista. Kysyin eräältä lähihoitajien opettajalta, että miksi niin suuri luku? Eivät kuulemma porukka vaan pysty vaativaan opiskeluun ja tehtäviin.

Vierailija
5/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:26"]

Miksi lähärit opiskelevat 2-3 vuotta ammattiaan kun sairaanhoitajaopiskelijat saavat vuodessa lähärin pätevyyden? Tämä kertoo jo mielestäni koulutusten tasosta.

[/quote]

Eivät saa. Lähihoitajan pätevyyden voi saada vain opiskelemalla lähihoitajaksi.

[/quote]

Lähihoitajan sijaisena saa toimia ihan missä kohtaa opintoja vain, se on ihan työnantajan oma asia kenet ottaa duuniin. Lähihoitajaksi ei tule kuitenkaan itseään väittää, koska se edellyttää koulutuksen. Ite työskentelin lähihoitajan sijaisena tokasta kouluviikostani alkaen ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Mitään pisterajoja ei lähihoitajan sijaisena toimimiseen ole. Sairaanhoitajan sijaisena saa sen sijaan työskennellä vasta kun opinnoista on 2/3 suoritettu, se on ihan laissa määritelty asia. Lääkäri voi toimia lähihoitajan sijaisena, mutta ei sairaanhoitajan sijaisena.

Turha lähärien on tästä loukkaantua :)

[/quote]

Tuohan on selvää eikä kukaan ole loukkaantunut. Kyse on siitä, että pätevänä lähihoitajan voi toimia vain lähihoitaja. Kuten itsekin juuri sanoit. Edes perushoitaja ei saa käyttää lähihoitaja nimikettä.

[/quote]

Moni lähäri on niin ammattiylpeä, ettei kestä sitä että sijaisuuksia voi tehdä käytännössä kuka vain.

[/quote]

Ja sinun mielestäsi lähihoitajien ammattiylpeys on jotenkin huono asia? Ihmiset. jotka käyvät läpi rankan koulutuksen, kyllä saavatkin olla ammattiylpeitä! Siitä huolimatta, että sairaanhoitajat jatkuvasti mollaavat ja alentavat lähihoitajia av-ppalstalla (oikeassa elämässä eivät uskalla) ja ilmeisesti kokevat lähihoitajat jollain tavalla kilpailijoikseen tai uhaksi. Pitää mustmalaata ja vääristellä lähihoitajan ammatti ja koulutus, ettei vaan kukaan uskoisi yhtä hienoksi kuin sairaanhoitaja. Säälittävää touhua. Naisvaltaisen alan kateus ja kilpailu... sigh.

Ei ihme, että sos- ja terv- alalla enemmän työpaikkakiusaamista kuin millään muulla alalla.

[/quote]

En oikein jaksa uskoa, että sairaanhoitajat heitä tällä palstalla mollaa... Aika ikävää, että väität niin. Minulle ei ainakaan tulisi edes mieleen, vaan arvostan lähihoitajia suuresti.

T. sairaanhoitaja

Vierailija
6/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisit opetellut sielä lähihoitaja koulussa niin olisit tiennyt jo ennen sh-koulua miksi teet mitä teet, ainakin minulle korostettiin jo sielä että TÄYTYY tietää mitä tekee ja miksi. Ja noihin "vaativiin" hoitotoimen piteisiin joutuu lh kouluttautumaan aika monessa työpaikassa erikseen.

Enemmän kuin lähihoitajajien ja sairaanhoitajien erilaiset työt,  minua häiritsee nykyisessä sairaanhoidossa että erikoissairaanhoidosta lähetetään jatkohoitoon hoitokotiin ihmisiä "puolikuolleina" mitä erikoisempien sairauksien kanssa, meillä on yksi sairaanhoitaja ja kymmenen lähihoitajaa ja sitten luetaan kirjoista ja netistä taas uudesta sairaudesta, leikkauspotilaan hoidosta jne, välillä on itkussa pitelemistä kun kukaan ei ole koskaan hoitanut tälläistä potilasta ja erikoissairaanhoidosta saadaan potilasohje ja yrmeitä vastuksia kun kysytään  mitä pitäisi tehdä kun nyt kävi näin, mutta raha.

Vierailija
7/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

Ja pointtisi oli? Itse olen sairaanhoitajana näyttänyt lääkärille kädestä pitäen, miten 100ml ruiskusta saa ilmakuplat pois. Hän teki sen ensimmäisen kerran. En silti kokenut lääkäriä ammattitaidottomaksi saatikka itseäni paremmaksi.

[/quote]

Anteeks, mut lääkäri ei ole hoitoalan ammattilainen. :)

Lääkäreillä ei ole hoitajan pätevyyttä. Jos lääkäri haluaisi hoitsuksi, pitäisi kouluttautua alusta asti uudelleen. Aika hurjaa, että olet sairaanhoitaja, etkä tätä tiedä.

T: lähäri, kasvatus- ei hoitoalan.

Vierailija
8/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pointtini oli ainoastaan vastata eräälle. joka sanoi ko toimenpiteen olevan sairaanhoitajalle kuuluva. Miten voi joillakin olla niin huono itsetunto, että täytyy toisen ammattia pitää huonompana. Yhtä köyttä meidän hoitajien pitäisi vetää. Minä lähihoitajana olen hyvä ja ammattitaitoinen. Samoin sinä sairaanhoitajana. Monessa paikassa työmme ei paljon eroa. Sinulla on kuitenkin enemmän tietoa sairauksista. Minulla taas enemmän tietoa muusta koulutukseeni kuuluvasta.

Vierailija
9/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää miksi joku joka on opiskellut sairaanhoitajaksi tekee vanhankodissa samaa työtä mitä lähihoitajat? Olen tavannut kentällä monta sairaanhoitajaa jotka pesevät pyllyjä päivästä toiseen vaikka RAHKEITA JA TIETO/TAITOA olisi paljon muuhun. Säälittää että 4 vuotta on opiskeltu turhaan kakkojen siivousta. Osa vielä ollut samassa työssä sen 20 vuotta niin kyllä tuntuu pahalta heidän puolesta kun eivät näe mikä itselle on parasta. Ja kyllä itse näen etteivät siis työssään viihdy kun katkeruus ja inho työtä kohtaan kohdistuu potilaisiin. Omassa työssäni ja sairaanhoitajan työssä ei ollut mitään eroa erään säätiön vanhuspuolella kuin palkka. Työtehtävät IHAN SAMANLAISIA!

T: Lähihoitaja joka vaihtamassa alaa.

Vierailija
10/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Tule Helsinkiin töihin katsomaan työkavereitasi niin olet ehkä toista mieltä. Juuri tein iltavuoron yhdessä kehitysvammaisen lähihoitajan kanssa, eli toisin sanoen tein kahden ihmisen työt. Hän ei osannut edes käyttää tietokonetta, laittaa silmätippoja, käyttää asiakasta wc:ssä  tai ei pysty edes suihkuttamaan. Ja on vakkari hoitsu! Toinen työkaverini on musta mies joka ei osaa puhua suomea, eikä kirjata. Nostamme kaikki samaa palkkaa. On sitä nähty kaikenlasta juoppoa ja narkkaria. Osa tullut kännissä töihin.  En ikinä antaisi läheisteni juotua tällaisten hoitajien käsiin.

Vierailija
11/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:08"]

Eniten ihmetyttää miksi joku joka on opiskellut sairaanhoitajaksi tekee vanhankodissa samaa työtä mitä lähihoitajat? Olen tavannut kentällä monta sairaanhoitajaa jotka pesevät pyllyjä päivästä toiseen vaikka RAHKEITA JA TIETO/TAITOA olisi paljon muuhun. Säälittää että 4 vuotta on opiskeltu turhaan kakkojen siivousta. Osa vielä ollut samassa työssä sen 20 vuotta niin kyllä tuntuu pahalta heidän puolesta kun eivät näe mikä itselle on parasta. Ja kyllä itse näen etteivät siis työssään viihdy kun katkeruus ja inho työtä kohtaan kohdistuu potilaisiin. Omassa työssäni ja sairaanhoitajan työssä ei ollut mitään eroa erään säätiön vanhuspuolella kuin palkka. Työtehtävät IHAN SAMANLAISIA!

T: Lähihoitaja joka vaihtamassa alaa.

[/quote]

Minä ainakin tykkään olla vanhainkodissa töissä, ja meillä kaikki tosiaan tekee samaa työtä, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Akuuttipuolella työ ainakin 100x stressavampaa - ei kiitos, minulla on aika huono stressinsietokyky. Joten ei tarvitse sääliä :)

T. sairaanhoitaja

Vierailija
12/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:28"]

[/quote]

Tule Helsinkiin töihin katsomaan työkavereitasi niin olet ehkä toista mieltä. Juuri tein iltavuoron yhdessä kehitysvammaisen lähihoitajan kanssa, eli toisin sanoen tein kahden ihmisen työt. Hän ei osannut edes käyttää tietokonetta, laittaa silmätippoja, käyttää asiakasta wc:ssä  tai ei pysty edes suihkuttamaan. Ja on vakkari hoitsu! Toinen työkaverini on musta mies joka ei osaa puhua suomea, eikä kirjata. Nostamme kaikki samaa palkkaa. On sitä nähty kaikenlasta juoppoa ja narkkaria. Osa tullut kännissä töihin.  En ikinä antaisi läheisteni juotua tällaisten hoitajien käsiin.
[/quote]
Kehitysvammainen ei ole lähihoitajana. Se on on aivan varmaa. Valehtelet.

Vierailija
13/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oikein hyvä! :) Kysyn itsekin (varsinkin alussa kysyin) neuvoa itseäni kokeneemmilta hoitajilta, olivat he sitten lähi-,peru-tai sairaanhoitajia. Tämä ei kuitenkaan oista sitä faktaa, että se teoria tieto on sairaanhoitajilla laajempaa ja syvempää kuin lähi-ja persuhoitajilla. Käytännön hoitotoimenpiteet ovat usein alussa haastavia kaikille! Huolimatta ammatista, kukaan ei ole seppä syntyessään.

Ja nuo esimerkit mitkä mainitsin ovat minun työpaikastani. Toki muualla voi olla toisin. Meillä se, miksi lh:t eivät saa tiettyjä asioita tehdä, perustellaan nimenomaan sillä tiedon "pinnallisuudella". Ei ole esimerkiksi tarpeeksi tietoa ihmisen anatomiasta.

Vierailija
14/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:28"] Ei todellakaan pääse kuka tahansa lähihoitajaksi. Se olisi mahdotonta, koska paikkoja on niin vähän hakijoihin nähden. Koulutus on niin vaativa, että kyllä siitä äkkiä putoavat sellaiset, jotka eivät alalle sovellu. [/quote] Tule Helsinkiin töihin katsomaan työkavereitasi niin olet ehkä toista mieltä. Juuri tein iltavuoron yhdessä kehitysvammaisen lähihoitajan kanssa, eli toisin sanoen tein kahden ihmisen työt. Hän ei osannut edes käyttää tietokonetta, laittaa silmätippoja, käyttää asiakasta wc:ssä  tai ei pysty edes suihkuttamaan. Ja on vakkari hoitsu! Toinen työkaverini on musta mies joka ei osaa puhua suomea, eikä kirjata. Nostamme kaikki samaa palkkaa. On sitä nähty kaikenlasta juoppoa ja narkkaria. Osa tullut kännissä töihin.  En ikinä antaisi läheisteni juotua tällaisten hoitajien käsiin. [/quote] Kehitysvammainen ei ole lähihoitajana. Se on on aivan varmaa. Valehtelet.

[/quote]

Kyllä se valitettavasti on niin, että nykyään kaikki pitkäaikaistyöttömät ym. laitetaan opiskelemaan lähihoitajaksi valitettavasti. Ei ihme, että ammatia ei arvosteta.

T. lähihoitaja itsekin

Vierailija
15/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen paikasta ja kaupungista ne työtehtävät. Ei muuten eroa kuin sanan etuosa-hoitaja kuitenkin. Palkassa 100 euroa parempi nuorella sh:lla jos lähihoitajalla kaikki ikälisät. Joissakin paikoissa samat tehtävätkin paitsi suonensisäinen tiputus(ei lähihoitaja laita).Vanhainkodissa ei sairaanhoitajan taidot kehity ja turhautuu, sairaala ehdoton jossa on ammattitaidolle käyttöä.

Vierailija
16/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anteeks, mut lääkäri ei ole hoitoalan ammattilainen. :)

Lääkäreillä ei ole hoitajan pätevyyttä. Jos lääkäri haluaisi hoitsuksi, pitäisi kouluttautua alusta asti uudelleen. Aika hurjaa, että olet sairaanhoitaja, etkä tätä tiedä.

T: lähäri, kasvatus- ei hoitoalan.

[/quote

Eikä lähihoitaja ole sairaanhoitaja. Toisen neuvominen ei vielä merkkaa mitään, eikä se tee itseä paremmaksi tai toista ammattitaidottomaksi. Tuo sinun kommenttisi ei liittynyt oikein mihinkään..

Vierailija
17/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:28"] Ei todellakaan pääse kuka tahansa lähihoitajaksi. Se olisi mahdotonta, koska paikkoja on niin vähän hakijoihin nähden. Koulutus on niin vaativa, että kyllä siitä äkkiä putoavat sellaiset, jotka eivät alalle sovellu. [/quote] Tule Helsinkiin töihin katsomaan työkavereitasi niin olet ehkä toista mieltä. Juuri tein iltavuoron yhdessä kehitysvammaisen lähihoitajan kanssa, eli toisin sanoen tein kahden ihmisen työt. Hän ei osannut edes käyttää tietokonetta, laittaa silmätippoja, käyttää asiakasta wc:ssä  tai ei pysty edes suihkuttamaan. Ja on vakkari hoitsu! Toinen työkaverini on musta mies joka ei osaa puhua suomea, eikä kirjata. Nostamme kaikki samaa palkkaa. On sitä nähty kaikenlasta juoppoa ja narkkaria. Osa tullut kännissä töihin.  En ikinä antaisi läheisteni juotua tällaisten hoitajien käsiin. [/quote] Kehitysvammainen ei ole lähihoitajana. Se on on aivan varmaa. Valehtelet.

[/quote]

En ole kysynyt hänen diagnoosiaan mutta siis on avoimesti itse kertonut että kärsii vammaisuuden jostain erikoisesta muodosta. Sen näkee kasvoistakin ja vartalosta, sekä lapsenomaisuudesta. Ajattelee  12-vuotiaan lapsen tavoin vaikka on 50-vuotias. Ja tämä on totta! Hoitajia vaikea saada palkattua, uskokaa jo! Hän on myös saanyt työpaikalla poissaolokohtauksia eli koko ajan saa pelätä koska häntä pitää hoitaa.

Vierailija
18/89 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, mutta mistäköhän sinä olet lähihoitajana tullut? Suoraan peruskoulusta? Samalla logiikalla, kun sanot sh:sta, että suoraan lukiosta... Aika typerää tekstiä. Ja ei, en ole hoitoalalla, joten mulle sinänsä on sama, mitä kuvittelet itsestäsi.

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:04"]

Lähihoitajilla paljon enemmän käytännön kokemusta ja tieto/taitoa kuin sh:lla. Yleensä sh:t ovat suoraan luokiosta tulleita jotka eivät tiedä mistään mitään. Juurikin avustin työpaikallani aloittanutta sairaanhoitajaa kun ei hemmetti osannut verenpainetta mitata. Ja eipä ollut eka kerta. Moni sairaanhoitaja kysellyt minulta apua ja neuvoa, enkä EDES OLE MIKÄÄN VANHA LÄHIHOITAJA VAAN 21-VUOTIAS! Ja tosiaan vanhemmatkin sairaanhoitajat kyselleet apua ja neuvoa minulta.

[/quote]

Vierailija
19/89 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:55"]

Sori nyt, mutta mistäköhän sinä olet lähihoitajana tullut? Suoraan peruskoulusta? Samalla logiikalla, kun sanot sh:sta, että suoraan lukiosta... Aika typerää tekstiä. Ja ei, en ole hoitoalalla, joten mulle sinänsä on sama, mitä kuvittelet itsestäsi.

Lähihoitajilla paljon enemmän käytännön kokemusta ja tieto/taitoa kuin sh:lla. Yleensä sh:t ovat suoraan luokiosta tulleita jotka eivät tiedä mistään mitään. Juurikin avustin työpaikallani aloittanutta sairaanhoitajaa kun ei hemmetti osannut verenpainetta mitata. Ja eipä ollut eka kerta. Moni sairaanhoitaja kysellyt minulta apua ja neuvoa, enkä EDES OLE MIKÄÄN VANHA LÄHIHOITAJA VAAN 21-VUOTIAS! Ja tosiaan vanhemmatkin sairaanhoitajat kyselleet apua ja neuvoa minulta.

[/quote]

[/quote]

Lukion on ajanhukkaa, lähihoitajat ovat kerenneet tehdä jo 3-vuotta työelämässä töitä käytännössä! Lukiolaiset eivät lainkaan. Mitä järkeä käydä lukio jos hakevat kuitenkin vain sh:si? Eikö lukiolaisten pitäisi mennä yliopistoon eikä mitään lähärin tapaista duunia tekemään?

Vierailija
20/89 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 23:55"]

[/quote]

[/quote]

Lukion on ajanhukkaa, lähihoitajat ovat kerenneet tehdä jo 3-vuotta työelämässä töitä käytännössä! Lukiolaiset eivät lainkaan. Mitä järkeä käydä lukio jos hakevat kuitenkin vain sh:si? Eikö lukiolaisten pitäisi mennä yliopistoon eikä mitään lähärin tapaista duunia tekemään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä