Eurokankaan valikoima on
Eurokankaan valikoima on jotenkin tosi suppea, kankaat on rumia ja epäinspiroivia. (Myös hinnat huimaavat.) Mistä ulkomailta tilaatte kankaita? Haussa olisi erityisesti modernit design-kankaat pieniltä tuottajilta.
Kommentit (51)
Suomalaisten kangaskauppojen kankaista suurin osa on halpatuontimaissa tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten kangaskauppojen kankaista suurin osa on halpatuontimaissa tehtyjä.
Riippuu kaupasta ja kankaasta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jo monet käsityölehtien kaavat myös rumia. Mutta tätähän ei täällä saa sanoa, että ne itsetehdyt vaatteet ei ole hyvännäköisiä.
Onneksi kankaita ja kaavoja saa muualtakin kuin Eurokankaasta ja käsityölehdistä.
Kimmi, Kangaskauppa Majapuu sekä Verson puoti ovat omat lempparini. Kankaat eivät ole erityisen edullisia, mutta valikoima on hyvä ja laatu kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoonflower tekee Saksassa kankaat, aivan ihania. Niillä on usein myös tarjouskampanjoita, kannattaa odotella jos ei ole kiire. Sieltä voi tilata sellasen pienen kangasmateriaali-mallipaketin.
Minä tilaan paljon kankaita ja ompelutarvikkeita Karnaluksilta (Tallinna). On tosi laajat valikoimat laadukkaita kankaita ja hintaa ei voi edes verrata Suomen hintoihin. Nykyisin teen pussilakanat & tyynyliinatkin itse ja saan paljon persoonallisempia kuin valmiit myynnissä olevat. Heillä on paljon tarjouskankaita 5 €/metri ja myös paljousalennus kankaissa. Postimaksukaan ei ole kallis. Myös saksalainen Evlis Needle on hyvä kangaskauppa. Kankaita.comia en sen sijaan suosittele (saksalainen).
Kankaita.com on tosiaan ehdottomasti välteltävä. Minusta Karnaluksin kangashinnat ei ole ihan merkittävästi suomalaisia edullisempia, mutta kaikki pikkutilpehööri siellä on halpaa.
Minkä vuoksi? Minäkin olen ihan aloittelija, olen sieltä kaksi kertaa tilannut ja ihan hyvin on mennyt. Mikä teillä on sen kanssa mennyt huonosti? Ainakin pari ketjussa oli sitä mieltä, että sitä kannattaa välttää.
Aikaisemmin kaupat heidän kanssaan sujuikin ihan hyvin, mutta sitten tilanne muuttui. Itselleni kävi niin, ettei tilaukseni tullut ollenkaan vaikka olin maksanut sen. Monen sähköpostin ja kyselyn jälkeen sain heiltä lopulta vastauksen, että kangas on loppunut. Sitten alkoi kysely (sähköpostilla), miten saisin rahani takaisin. Ei vastausta. Lopulta soitin kohtalaisella saksantaidollani heille ja lupasivat palauttaa rahat tililleni. Kului vielä kolme viikkoa, ennenkuin rahat tuli. Googlettamalla saat lukuisia kokemuksia kankaita.comin nykyisestä toiminnasta.
Harmillista tuollainen! Oma jälkimmäinen kokemukseni on muutaman viikon takaa ja toimi ihan hyvin, kankaat tulivat vieläpä hämmästyttävän nopeasti.
Minäkin olen tilannut useamman kerran ja aina on tullut perille. Silloin kun korona alkoi nii kesti vähän pidempään, mutta tästäkin ilmoittivat kyllä selkeästi. Viime kerralla muutama viikko sitten tuli tosi nopeasti.
Mä oon yrittäny löytää lasten pimennysverhokangasta, siis kivalla värikkäällä kuviolla. Tosi hankalaa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Spoonflower tekee Saksassa kankaat, aivan ihania. Niillä on usein myös tarjouskampanjoita, kannattaa odotella jos ei ole kiire. Sieltä voi tilata sellasen pienen kangasmateriaali-mallipaketin.
Minä olen ostanut pari kertaa Spoonflowerilta ja tykkään kyllä, mutta nyt vähän huvittaa, että jos kerran ap haluaa halvalla kangasta, niin ei sitä todellakaan tuosta nettikaupasta saa. Edullisin kangas heillä on puuvilla noin 22 eur/metri, ja vaatetuskankaita aika pieni valikoima loppujen lopuksi. Ei ole college-kangasta, eikä pellavaa muuten kuin sisustuskankaana (72 eur/m). Siihen nähden Eurokangas on kuin taivas. Kuosien suhteen Spoonflower tietysti voittaa.
En ole ap, mutta kiitos kaikille suomalaisia nettikauppoja listanneille.
Tässä yksi brittikauppa, josta en ole koskaan tilannut, joten en laadusta tiedä, mutta heidän YouTube -kanava on aika kiva. Siellä he esittelevät uusia kankaita ja niihin sopivia kankaita:
Vierailija kirjoitti:
Siellä he esittelevät uusia kankaita ja niihin sopivia kaavoja:
Korjaus edelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin erityisesti löytää uusia mielenkiintoisia design-kankaita tai valmiiksi jonkin liikkeen teeman mukaan valikoituja kankaita. Suomesta löydän vain Marimekkoa. Missä ovat esim. nuoret tekstiilisuunnittelijat jne. Nyt ei ole kyse mistään tietystä kankaasta tai tarpeesta, vaan haluaisin asioida inspiroivassa liikkeessä, jossa olisi muutakin kuin tylsiä junttitrikoita. ap
Mutta kun mitä sinä siitä kankaasta haluat tehdä? Haluatko ommella vaatteita vai sisustaa kotiasi? Kaksi eri asiaa. Kuinka vaikeaa on pukea sanoiksi mitä haluaa. Jos haluat esim. inspistä verhoihin ja muihin kodin tekstiileihin, olisi helppo suositella sinulle liikkeitä. Jos haluat ommella trikoovaatteita, taas eri liikkeet, jos taas haluat vaatetuskankaita / villakankaita tai pellavaa, taas eri putiikit. Muutenkin tuo että "mielenkiintoisia design -kankaita" määritelmä kuvastaa sitä, että sinulla ei ole mitään mielikuvitusta, et edes tiedä mitä haluat tai olet tekemässä. Jonkun pitäisi siis sinulle tarjota valmiiksi lautasella jotain, johonkin projektiin jota et osaa kertoa mikä se on. Aivan tyhjänpäiväinen jänkkääjä olet ap. Jos kuvittelet, että sanalla 'design' ostoksestasi tulee jotenkin laadukkaampaa tai parempaa tai tyylikkäämpää, olet pahemman kerran väärässä. jos sinulla ei ole itselläsi ideoita, tai et niitä pysty mistään ympäristöstäsi tai netistä etsimään, et niitä kyllä tule mistään valmiina saamaan. Sisustus, uniikkius ja vaatetuskin vaatii mielikuvitusta ollakseen mielenkiintoista ja haluttavaa. Jos ei pysty puhua pukahtamaan mitä etsii, niin aivan turhaa alkaa mitään ehdottelemaankaan, jos sinulla ei ole edes alkeellista käsitystä minkä tyylistä tai mihin tarkoitukseen olet etsimässä.
Harmillista tuollainen! Oma jälkimmäinen kokemukseni on muutaman viikon takaa ja toimi ihan hyvin, kankaat tulivat vieläpä hämmästyttävän nopeasti.