Eurokankaan valikoima on
Eurokankaan valikoima on jotenkin tosi suppea, kankaat on rumia ja epäinspiroivia. (Myös hinnat huimaavat.) Mistä ulkomailta tilaatte kankaita? Haussa olisi erityisesti modernit design-kankaat pieniltä tuottajilta.
Kommentit (51)
Jotenkin yhdistelmä design ja halpa hinta ei nyt osu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin erityisesti löytää uusia mielenkiintoisia design-kankaita tai valmiiksi jonkin liikkeen teeman mukaan valikoituja kankaita. Suomesta löydän vain Marimekkoa. Missä ovat esim. nuoret tekstiilisuunnittelijat jne. Nyt ei ole kyse mistään tietystä kankaasta tai tarpeesta, vaan haluaisin asioida inspiroivassa liikkeessä, jossa olisi muutakin kuin tylsiä junttitrikoita. ap
Siis et halua ostaa mitään, haluat vain käydä jossain liikkeessä inspiroitumassa. Olisit heti sanonut.
Nuoret tekstiilisuunnittelijat ovat netissä!
Ostan heti kun inspiroidun! Jos netistä kerran noin helposti löytyy, niin vinkatkaa toki paikkoja. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin erityisesti löytää uusia mielenkiintoisia design-kankaita tai valmiiksi jonkin liikkeen teeman mukaan valikoituja kankaita. Suomesta löydän vain Marimekkoa. Missä ovat esim. nuoret tekstiilisuunnittelijat jne. Nyt ei ole kyse mistään tietystä kankaasta tai tarpeesta, vaan haluaisin asioida inspiroivassa liikkeessä, jossa olisi muutakin kuin tylsiä junttitrikoita. ap
Siis et halua ostaa mitään, haluat vain käydä jossain liikkeessä inspiroitumassa. Olisit heti sanonut.
Ostan heti kun inspiroidun! Jos netistä kerran noin helposti löytyy, niin vinkatkaa toki paikkoja. ap
Miksi et googlaa? Sinähän tiedät itse, mitä etsit, mutta et millään suostu kertomaan sitä meille muille. Verhokankaat on vähän eri designereillä kuin trikoot.
Vierailija kirjoitti:
Spoonflower tekee Saksassa kankaat, aivan ihania. Niillä on usein myös tarjouskampanjoita, kannattaa odotella jos ei ole kiire. Sieltä voi tilata sellasen pienen kangasmateriaali-mallipaketin.
Minä tilaan paljon kankaita ja ompelutarvikkeita Karnaluksilta (Tallinna). On tosi laajat valikoimat laadukkaita kankaita ja hintaa ei voi edes verrata Suomen hintoihin. Nykyisin teen pussilakanat & tyynyliinatkin itse ja saan paljon persoonallisempia kuin valmiit myynnissä olevat. Heillä on paljon tarjouskankaita 5 €/metri ja myös paljousalennus kankaissa. Postimaksukaan ei ole kallis. Myös saksalainen Evlis Needle on hyvä kangaskauppa. Kankaita.comia en sen sijaan suosittele (saksalainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniikit.com on kiva, Jyväskylän kangaskaupalla on omaa tuotantoa, Kangaskapinalla on nyt loppuunmyynti eli sieltä voi tehdä edullisia löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät poissulje toisiaan. Kotimaisesta suunnitelusta (jos sitä on) voisin maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoonflower tekee Saksassa kankaat, aivan ihania. Niillä on usein myös tarjouskampanjoita, kannattaa odotella jos ei ole kiire. Sieltä voi tilata sellasen pienen kangasmateriaali-mallipaketin.
Minä tilaan paljon kankaita ja ompelutarvikkeita Karnaluksilta (Tallinna). On tosi laajat valikoimat laadukkaita kankaita ja hintaa ei voi edes verrata Suomen hintoihin. Nykyisin teen pussilakanat & tyynyliinatkin itse ja saan paljon persoonallisempia kuin valmiit myynnissä olevat. Heillä on paljon tarjouskankaita 5 €/metri ja myös paljousalennus kankaissa. Postimaksukaan ei ole kallis. Myös saksalainen Evlis Needle on hyvä kangaskauppa. Kankaita.comia en sen sijaan suosittele (saksalainen).
Kankaita.com on tosiaan ehdottomasti välteltävä. Minusta Karnaluksin kangashinnat ei ole ihan merkittävästi suomalaisia edullisempia, mutta kaikki pikkutilpehööri siellä on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä kuplassa ap elää? Netissä on kymmeniä suomalaisia kangaskauppoja, joissa on hyvinkin laaja valikoima trikoosta pellavan kautta samettiin, ihan mitä tahansa löytyy, jos vain kertoisit, mitä ihmettä etsit.
Ja kaikissa toistuu lähes samat kuosit ja hinta huimaava.
Kiitos annetuista vinkeistä! Lisää näitä! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät poissulje toisiaan. Kotimaisesta suunnitelusta (jos sitä on) voisin maksaa enemmän.
Kerropa joku edullinen suomalainen kuosisuunnittelija, jolla on oma mallisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kankaita.com on tosiaan ehdottomasti välteltävä. Minusta Karnaluksin kangashinnat ei ole ihan merkittävästi suomalaisia edullisempia, mutta kaikki pikkutilpehööri siellä on halpaa.
Minkä vuoksi? Minäkin olen ihan aloittelija, olen sieltä kaksi kertaa tilannut ja ihan hyvin on mennyt. Mikä teillä on sen kanssa mennyt huonosti? Ainakin pari ketjussa oli sitä mieltä, että sitä kannattaa välttää.
Siis onko ap oikeasti niin avuton, että ei osaa googlata "kotimaiset nettikangaskaupat" vai kävikö hän todella jo katsastamassa noin 80 erilaisen puodin valikoiman? "Kaikissa toistuu samat kuosit" ei todellakaan pidä paikkaansa!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jo monet käsityölehtien kaavat myös rumia. Mutta tätähän ei täällä saa sanoa, että ne itsetehdyt vaatteet ei ole hyvännäköisiä.
Olen niin samaa mieltä ja antanut palautettakin käsityölehdille, että voisiko edes joskus miettiä kantti kertaa kantti-mekkojen väliin vähän haastavampiakin kaavoja. Minä en kehtaa kulkea saumurilla hetkessä surautettuja isokukkaisia mekkoja, jotka näyttävät hyvin itsetehdyiltä.
Eurokangas on kallis ja miksi kaivelenkin kankaita kirppiksiltä. Niistä tekee joskus löytöjä.
Suomessa on enää hyvin vähän pieniä kangaskauppoja, joissa kankaita tursusi seinän korkuisissa hyllyissä ja laareissa eri puolilta maailmaa moneen tarpeeseen. Kilo-ja metriinnat olivat järkevät ja vain oma luovuus oli rajana, jos niistä jotakin keksi tai ei keksinyt.
Eurokangas on yksipuolistanut kangastarjonnan ja monopolina voinut nostaa hintoja, sillä kukaan ei kilpaile Euronkankaan kanssa enää. Käsitöitä ei Suomen kokoisessa maassa tehdä niin paljon, että muita ja isoja kangasmyyjiä yrittäisi sekaan mukaan. Netistä siis vain kaivelemaan tarjontaa.
En ihan tajua ap:n ajatusta löytää pieni kangassuunnittelija. Miksi ap ei suunnittele itse? Askartelukaupat ja nettikaupat tursuavat mahdollisuuksia painaa, värjätä, räpeltää kankaille ihan mitä huvittaa. Voi myös ottaa suoraan yhteyttä alan oppilaitoksiin ja etsiä joku innokas opiskelija suunnittelemaan. Ei tuon luulisi olevan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on enää hyvin vähän pieniä kangaskauppoja, joissa kankaita tursusi seinän korkuisissa hyllyissä ja laareissa eri puolilta maailmaa moneen tarpeeseen. Kilo-ja metriinnat olivat järkevät ja vain oma luovuus oli rajana, jos niistä jotakin keksi tai ei keksinyt.
Eurokangas on yksipuolistanut kangastarjonnan ja monopolina voinut nostaa hintoja, sillä kukaan ei kilpaile Euronkankaan kanssa enää. Käsitöitä ei Suomen kokoisessa maassa tehdä niin paljon, että muita ja isoja kangasmyyjiä yrittäisi sekaan mukaan. Netistä siis vain kaivelemaan tarjontaa.
En ihan tajua ap:n ajatusta löytää pieni kangassuunnittelija. Miksi ap ei suunnittele itse? Askartelukaupat ja nettikaupat tursuavat mahdollisuuksia painaa, värjätä, räpeltää kankaille ihan mitä huvittaa. Voi myös ottaa suoraan yhteyttä alan oppilaitoksiin ja etsiä joku innokas opiskelija suunnittelemaan. Ei tuon luulisi olevan vaikeaa.
Kimmi, Kankainen, Kangastukku, Nimipyyhe, Jyväskylän kangaskauppa, Jätti-Rätti - eikö mikään näistä vilkuta mitään valoja? Eurokankaan kanssa nämä kisaavat paikallisesti ja usein voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni ostaisin suomalaista. Vinkkejä otetaan vastaan! Pientuottajien kankaita on vaikeaa löytää, eikä erään ison ketjun valikoima inspiroi yhtään.
AP
Jos tykkää kukkakuoseista, nuppu design on aika mainio. Sitten on näitä myllymuksuja jne. Eurokankaan valikoimat vaihtuu ihan myymälöittäin, niillä ei ole kaikki netissä. Samoin heillä vähän sesongin mukaan tulee eri printtejä. Kun hetken noita jaksaa googlailla, varmasti löytyy paljon kotimaisia yrittäjiä. Kannattaa jo katsoa oman lähimmän kaupungin yksityiset kangaskaupat. Sitten on olemassa niitä liikkeitä jotka ovat erikoistuneetohan yksittäisiin materiaaleihin, myyvät pellavaa, tai ihan silkkikauppoja.
Minä tykkään keväisin kukkasista, mutta muuten aika klassisista geometrisista kuoseista ja luonnonkuiduista. Useimmiten tulee oikeasti käytettyä ihan yksivärisenä ja kuvioimattomanakin. Eurokankaastakin kyllä löytyy hyvin näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi? Minäkin olen ihan aloittelija, olen sieltä kaksi kertaa tilannut ja ihan hyvin on mennyt. Mikä teillä on sen kanssa mennyt huonosti? Ainakin pari ketjussa oli sitä mieltä, että sitä kannattaa välttää.
Aikaisemmin kaupat heidän kanssaan sujuikin ihan hyvin, mutta sitten tilanne muuttui. Itselleni kävi niin, ettei tilaukseni tullut ollenkaan vaikka olin maksanut sen. Monen sähköpostin ja kyselyn jälkeen sain heiltä lopulta vastauksen, että kangas on loppunut. Sitten alkoi kysely (sähköpostilla), miten saisin rahani takaisin. Ei vastausta. Lopulta soitin kohtalaisella saksantaidollani heille ja lupasivat palauttaa rahat tililleni. Kului vielä kolme viikkoa, ennenkuin rahat tuli. Googlettamalla saat lukuisia kokemuksia kankaita.comin nykyisestä toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ap oikeasti niin avuton, että ei osaa googlata "kotimaiset nettikangaskaupat" vai kävikö hän todella jo katsastamassa noin 80 erilaisen puodin valikoiman? "Kaikissa toistuu samat kuosit" ei todellakaan pidä paikkaansa!
Se ei ollut ap:n mielipide vaan minun, jonka mielestä suomalaisissa kangaskaupoissa on valikoima tylsiä kalliita kankaita.
Aika epämääräisesti kerrot edelleen.