Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako suosittelijaa sinulla on CV:ssäsi?

Vierailija
21.09.2014 |

Mulla on kolme ja mietin onko jo vähän liikaa?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelijoiden nimet annan pyynnöstä, yleensä 2 on riittänyt. Kysyn haastattelussa, haluavatko esimiehen, kolleegan vai yhteistyökumppanin listalle. Ja olen heti yhteydessä ko. henkilöihin, kun sen lyhyen listan jollekulle annan. Ja aina välillä pitää muutenkin tarkistaa, onko suosittelijalle edelleen ok olla ns. pitkällä listallani.

Vierailija
42/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa ei. Minulla ei ole useiden vuosien työkokemusta. Entinen opettajani on ollut suosittelijanani, mutta on lopettanut opetustyön, eikä ole halukas olemaan siis enää suosittelijana. Olen ollut vain kahdessa työpaikassa ennen nykyistäni, ensimmäisestä on yli 11 vuotta aikaa ja silloinkin kyse oli parin viikon hommasta.

Seuraavasta paikasta lähdin vähän huonoissa merkeissä mm. siksi, ettei yritys maksanut palkkoja ajallaan yms. En todellakaan halua olla yhteydessä kyseiseen pienyritykseen suositteluja vailla. Lakiin vaatien sain työtodistuksenkaan ja siinäkin väittivät minun olleen töissä vain kuukauden, vaikka kysessä oli reilu kolme kuukautta.

Nykyinen esimieheni ei ole tietoinen työnhaustani, joten en viitsi vielä kysyä hänestä suosittelijaa. Jonkun työkaverin varmasti saisinkin, mutta en ole itse pitänyt sitä tarpeeksi luotettavana rekrytoijan mielestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Kolme vielä menettelisi, mutta on ehdoton maksimi.

Vierailija
44/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:50"]

Suosittelijoiden nimet annan pyynnöstä, yleensä 2 on riittänyt. Kysyn haastattelussa, haluavatko esimiehen, kolleegan vai yhteistyökumppanin listalle. Ja olen heti yhteydessä ko. henkilöihin, kun sen lyhyen listan jollekulle annan. Ja aina välillä pitää muutenkin tarkistaa, onko suosittelijalle edelleen ok olla ns. pitkällä listallani.

[/quote]

Itse laitan CV:n tai hakemuksen yhteyteen siksi, että se yleensä edesauttaa haastatteluun pääsyä. Firmojen nimet ei aina tietyillä aloilla sano mitään, mutta ihmisten nimet sanoo ja paljon. :) Ja just noin, soitto ei saa tulla suosittelijalle yllätyksenä. Minulle on paristi tullut ja toki sain juonesta nopeasti kiinni, mutta vähän tylsäähän se oli alkaa alaisesta keskellä tavarataloa kertomaan.

Vierailija
45/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, akat taas vauhdissa :D

Mitä ne suosittelijat teistä kertoo? Suihinottotaitonne? Eikö ne pysty osoittamaan ihan itsekin siinä haastattelutilanteessa. 

Ei naista palkatessa kukaan odota sen naisen mitään mullistavaa taloon tuovan. Lähinnä kait silmäniloa tai sitten kyseessä on kiintiöpaikka julkisella, johon on pakko (!) ottaa nainen. 

Vierailija
46/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 12:21"]

Hahaha, akat taas vauhdissa :D

Mitä ne suosittelijat teistä kertoo? Suihinottotaitonne? Eikö ne pysty osoittamaan ihan itsekin siinä haastattelutilanteessa. 

Ei naista palkatessa kukaan odota sen naisen mitään mullistavaa taloon tuovan. Lähinnä kait silmäniloa tai sitten kyseessä on kiintiöpaikka julkisella, johon on pakko (!) ottaa nainen. 

[/quote]

Tulipa taas muistutus siitä, että näitäkin keskusteluja lukee ja niihin osallistuu ihmiset, joiden paikka olisi hoidossa. 

Vierailija
47/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi :(

Vierailija
48/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
49/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei yhtään. Kalkkisko? ;)

Vierailija
50/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole yhtään?

Olen nyt vastikään ollut kolmen eri pomon alaisuudessa ja pokkana pyysin kaikkia suosittelijoiksi ja antoivat luvan. Yritän tällä tosin peitellä sitä, ettei kukaan kysy miksi lähdin näitä työsuhteita ennen "sillat polttaen" melkein 10 vuoden työpaikasta. Sieltä ei kyllä suosituksia heruisikaan.

Vierailija
51/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää suositusta orimattilasta.

Vierailija
52/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme on hyvä määrä! Jos ihmisellä on nolla suosittelijaa, hän ei voi olla tosissaan työnhaussa. Ei ainakaan ole mitään oikeutta ruikuttaa työttömyyttään, jos ei vaivaudu hoitamaan perusasioita kuntoon.

Vierailija
53/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:32"]

Kolme on hyvä määrä! Jos ihmisellä on nolla suosittelijaa, hän ei voi olla tosissaan työnhaussa. Ei ainakaan ole mitään oikeutta ruikuttaa työttömyyttään, jos ei vaivaudu hoitamaan perusasioita kuntoon.

[/quote]

Taas näitä ns. itsestäänselvyyksiä...eli mitä ihmeen perusasioita tarkoitat, koska puhut nyt semmoisella äänenpainolla jostakin asiasta, joka liittyy tuohon suosittelijan saantiin?

Vierailija
54/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi alapeukutatte? Oletteko ihan oikeasti riidoissa kaikkien entisten esimiesten, kollegoiden, opettajien yms. kanssa ja kukaan ei suostu suosittelijaksi?

Vierailija
55/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:39"]

[/quote]

Taas näitä ns. itsestäänselvyyksiä...eli mitä ihmeen perusasioita tarkoitat, koska puhut nyt semmoisella äänenpainolla jostakin asiasta, joka liittyy tuohon suosittelijan saantiin?

[/quote]

Suosittelijoiden laittaminen ansioluetteloon on maailman helpoin juttu siihen verrattuna mitä hyötyä siitä saa. Jos hakemuksia tulee 120 niin ilman muuta enemmän huomiota saa sellaiset, joissa on suosittelijoita. Ovat näes uskottavampia

Vierailija
56/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:32"]Kolme on hyvä määrä! Jos ihmisellä on nolla suosittelijaa, hän ei voi olla tosissaan työnhaussa. Ei ainakaan ole mitään oikeutta ruikuttaa työttömyyttään, jos ei vaivaudu hoitamaan perusasioita kuntoon.
[/quote]

Miten suosittelijat ovat jotain perusasioita? Itse en ole ikinä edes pyytänyt ketään vaikka ei mitään ongelmia ole kenenkään kanssa ollut ja hyvin ovat työpaikkojen ovet auenneet.

Vierailija
57/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi alapeukutatte? Oletteko ihan oikeasti riidoissa kaikkien entisten esimiesten, kollegoiden, opettajien yms. kanssa ja kukaan ei suostu suosittelijaksi?

[/quote]

Mun kahden viimeisen työpaikan esimiehet irtisanottiin samalla kuin minut. En oleta, että ne eläkkeellä/ties missä toimii mun suosittelijoina. Iltalukion matikanopettajaako pitäisi pyytää suosittelijaksi?

Vierailija
58/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 00:41"]

[/quote]

[/quote]

Suosittelijoiden laittaminen ansioluetteloon on maailman helpoin juttu siihen verrattuna mitä hyötyä siitä saa. Jos hakemuksia tulee 120 niin ilman muuta enemmän huomiota saa sellaiset, joissa on suosittelijoita. Ovat näes uskottavampia

[/quote]

Justiinsa näin, erityisesti jos suosittelijana on naapurin-pena, työkaveri kahvituvasta, pikkufirman työnjohtaja.

Vierailija
59/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Valmistun vasta keväällä ammattiin niin hirveästi ei ole töitä ollut.

Vierailija
60/74 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon voisin muuten neljänneksi vielä lisätä opettajan, mutta onko se tarpeellista kun on kolme pomoa jo suosittelijoissa? Millaisen kuvan antanee?