Mieheni sai huomattavan summan rahaa ja nyt mietin voinko kertoa siitä kellekään
Kyse on niin suuresta summasta, että perheemme voisi sillä elää ilman työntekoa hyvinkin mukavasti. Olen miettinyt, että taitaa olla parempi olla kertomatta asiasta edes sukulaisille tai läheisimmille ystäville. En haluaisi aiheuttaa kateutta tai mielipahaa heille. Olenkohan neuroottinen, kun ajattelen näin? Mitä itse tekisit? Kenelle kertoisit?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä yks mies voitti lotossa pääpotin. Ei kertonu edes avovaimolleen eikä muullekaan perheestä, huhujen mukaan miehen veli olis kyllä tienny muttei muut. Pari vuotta voiton jälkeen mies ilmoitti puolisolleen että tämä liitto on nyt finito ja muutti maalle jonkun itseään nuoremman naisen luo. Olivat lottovoitolla rakentaneet maalle ison talon, hevostallin ja ostaneet hienoja hevosia ja autoja. Vasta siinä vaiheessa mies sanoi eksälleen että voitinpa muuten lotossa mutta ähäkutti, sinäpä näet rahoista vaan unta, että heippa nyt ja asianajaja ottaa kohta yhteyttä. Osti sentään molemmille lapsilleen asunnot.
Jos ovat asuneet pitkään yhdessä tai on yhteisiä lapsia, niin avopuolisollekkin kuuluu jonkunlainen osuus puolison rahoista erotessa. Hirveä kelmi tuollainen pimittäjä.
Kyllä mä parhaalle ystävälle kertoisin, olisi outoa olla kertomatta. Muuten ystäville ja sukulaisille en menis kertomaan, mutten myöskään valehtelisi jos he jostain saisivat tietää ja kysyisivät.
Kateeksi käy! Ihana tilanne, jos sellainen summa, että huoletta saa elää. :)
Minunkin miehellä sujui raha-asiat yhtäkkiä loistavasti ja hän sai kunnon potin. Olen kertonut vain yhdelle ihmiselle, jonka mies on myös miljonääri. En todellakaan halua levitellä asioitamme, koska tiedän, että siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää.
Ja kaikille teille, joiden mielestä rahat ei ole yhteisiä, niin ainakin oma mieheni on halunnut antaa minulle rahaa ja turvata minun elämää. Vaikka tulisi ero, niin pärjäisin hyvin ilman työntekoa. Silti harrastan työn tekemistä pienesti, koska pidän siitä ja se tuo minulle iloa.
Elämäntyylimme on aika tavallista, auto ja koti on hieman kalliimpia, mutta ei nämä ole mitään ihmettelyjä herättänyt. Jos joku jotain kysyisi, niin selittäisin jotain ympäripyöreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä yks mies voitti lotossa pääpotin. Ei kertonu edes avovaimolleen eikä muullekaan perheestä, huhujen mukaan miehen veli olis kyllä tienny muttei muut. Pari vuotta voiton jälkeen mies ilmoitti puolisolleen että tämä liitto on nyt finito ja muutti maalle jonkun itseään nuoremman naisen luo. Olivat lottovoitolla rakentaneet maalle ison talon, hevostallin ja ostaneet hienoja hevosia ja autoja. Vasta siinä vaiheessa mies sanoi eksälleen että voitinpa muuten lotossa mutta ähäkutti, sinäpä näet rahoista vaan unta, että heippa nyt ja asianajaja ottaa kohta yhteyttä. Osti sentään molemmille lapsilleen asunnot.
Jos ovat asuneet pitkään yhdessä tai on yhteisiä lapsia, niin avopuolisollekkin kuuluu jonkunlainen osuus puolison rahoista erotessa. Hirveä kelmi tuollainen pimittäjä.
Avopuolisolla ei ole oikeutta toisen puolison omaisuuteen. Avoliitto on juridisesti ihan eri asia kuin avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun naisella ei ole mitään omaa ja nainen on vain lusmunnut miehen kustannuksella ja tottunut helppoon elämään. Sitten jää tyhjän päälle kun mies vaihtaa nuorempaan naiseen. Kuka on näin tyhmä nykyään? Tai kuka on niin tyhmä että suostuu vuosikaudet miehet verotuksen eli avoliittoon ja vielä tekee lapsiakin siihen sotkuun.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin miehellä sujui raha-asiat yhtäkkiä loistavasti ja hän sai kunnon potin. Olen kertonut vain yhdelle ihmiselle, jonka mies on myös miljonääri. En todellakaan halua levitellä asioitamme, koska tiedän, että siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää.
Ja kaikille teille, joiden mielestä rahat ei ole yhteisiä, niin ainakin oma mieheni on halunnut antaa minulle rahaa ja turvata minun elämää. Vaikka tulisi ero, niin pärjäisin hyvin ilman työntekoa. Silti harrastan työn tekemistä pienesti, koska pidän siitä ja se tuo minulle iloa.
Elämäntyylimme on aika tavallista, auto ja koti on hieman kalliimpia, mutta ei nämä ole mitään ihmettelyjä herättänyt. Jos joku jotain kysyisi, niin selittäisin jotain ympäripyöreitä.
Sama täällä paitsi talokaan ei ole mikään ihmeellinen. Olemme asuneet tässä kohta 20 vuotta ja omaisuus on kertynyt tässä viimeisen 5 vuoden aikana onnistuneiden työkuvioiden ja sijoitusten vuoksi. En halua, että ihmiset alkavat ajatella meitä omaisuuden kautta, sillä mekään emme tee niin. Lasten elämä on turvattu loppuelämäksi ja se on se asia, josta olen iloinen. Muuten aiomme jatkaa samantapaista elämää kuin tähänkin asti 😊
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää kynttilää vakan alla. Maltilla. Mieheni äitin sisko aikanaan osti sisarustensa metsäpalstat pois perinnönjaon jälkeen. Ihan saivat haluamansa hinnan ja itseasiassa jaettavaa oli viidelle yllättävän hyvin. Olihan kyse ollut kohtuullisen isosta metsävarallisuudesta. Vain miehen äiti on tyytyväinen kauppaan edelleen. Osti rahoilla pienen kaksion itselleen vanhuudenturvaksi. Tästä siis aikaa noin 30 vuotta. Muut kolme sisarusta vaihtoi auton, vähän reissattiin yms. Rahat vaan meni elämiseen. Noin 20 vuotta perinnönjaon jälkeen alkoi hirveä puiminen näillä kolmella, että itseasiassa ovat myyneet liian halvalla sen metsänsä ja tämä yksi jotenkin muka riisti heiltä maan. Kauhea viha suvussa päällä tästä ja anoppini on neljästä myyneestä ainoa, joka ei tajua asiaa. Kauppahan oli reilu ja hinta ulkopuolisen arvioima. Kateushan siinä. Kolmella meni rahat taivaan tuuliin pikkuhiljaa ja tämä yksi istuu isojen metsien päällä on varakas.
Ymmärtäisin asian kaihertamisen, jos tuossa olisi tehty jotakin salassa ja esim. ostettu vanhalta sukulaiselta jotakin pilkkahintaan muilta kauppaa pimitellen - kuten meillä suvussa kävi - mutta jos teillä kaikilla oli sama tieto ja mahdollisuus, ja ihmiset toimivat täysissä sielun ja ruumiin voimissa, niin ei pitäisi olla paljon nokan koputtamista, jos osoittautui jälkeenpäin, että joku pärjäsi paremmin kuin joku toinen (tästäkin meillä suvussa kokemusta). Sehän on aivan normaalia, että vasta aika näyttää, oliko joku ostos riski, joka toteutui, vai oliko kauppa loistodiili, vai jotain siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehtien sivuilta sitten muut näkevät ellei julkaisua pysty jotenkin estämään.
Lottovoitot lienevät verovapaita eivätkä ko. voittoja saaneet näy paljon tienanneiden listoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehtien sivuilta sitten muut näkevät ellei julkaisua pysty jotenkin estämään.
Lottovoitot lienevät verovapaita eivätkä ko. voittoja saaneet näy paljon tienanneiden listoilla?
Aivan, paitsi jos tekee sijoituksia ja tienaa sitä kautta pääomatuloa, jota verotetaan. Mutta ketä kiinnostaa toisten tulot? Itse en ainakaan halua tietää, ellei joku itse kerro.
miks ihmeessä kertoisit kellekkään? Narsisti?
Eikö teillä kertomista ihmettelevillä todella kukaan lähipiirissä ihmettelisi ja jopa suoraan utelisi jos elämäntyyli muuttuisi rahakkaampaan suuntaan? Siksi tätä kertomista varmasti miettiikin kun niitä kyselyitä ihan varmasti myös tulee. Parempi miettiä ennalta miten siihen reagoi ettei sitten yllätettynä möläytä jotain mitä myöhemmin katuu.
Itse varmaan mutisisin jotain hyvin menneistä sijoituksista joiden takia saatiin vähän isompi laina tms. Toki jos aikaisemmin olette olleen suunilleen toimeentulotuen rajoilla niin eihän sitä kukaan uskoisi. Sitten varmaan sanoisin että meille tuli pieni lottovoitto. Ei päävoittoa sentään, mutta ihan kiva niin saatiin tämä talo ja auto tms.