Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sai huomattavan summan rahaa ja nyt mietin voinko kertoa siitä kellekään

Vierailija
23.08.2021 |

Kyse on niin suuresta summasta, että perheemme voisi sillä elää ilman työntekoa hyvinkin mukavasti. Olen miettinyt, että taitaa olla parempi olla kertomatta asiasta edes sukulaisille tai läheisimmille ystäville. En haluaisi aiheuttaa kateutta tai mielipahaa heille. Olenkohan neuroottinen, kun ajattelen näin? Mitä itse tekisit? Kenelle kertoisit?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää kynttilää vakan alla. Maltilla. Mieheni äitin sisko aikanaan osti sisarustensa metsäpalstat pois perinnönjaon jälkeen. Ihan saivat haluamansa hinnan ja itseasiassa jaettavaa oli viidelle yllättävän hyvin. Olihan kyse ollut kohtuullisen isosta metsävarallisuudesta. Vain miehen äiti on tyytyväinen kauppaan edelleen. Osti rahoilla pienen kaksion itselleen vanhuudenturvaksi. Tästä siis aikaa noin 30 vuotta. Muut kolme sisarusta vaihtoi auton, vähän reissattiin yms. Rahat vaan meni elämiseen. Noin 20 vuotta perinnönjaon jälkeen alkoi hirveä puiminen näillä kolmella, että itseasiassa ovat myyneet liian halvalla sen metsänsä ja tämä yksi jotenkin muka riisti heiltä maan. Kauhea viha suvussa päällä tästä ja anoppini on neljästä myyneestä ainoa, joka ei tajua asiaa. Kauppahan oli reilu ja hinta ulkopuolisen arvioima. Kateushan siinä. Kolmella meni rahat taivaan tuuliin pikkuhiljaa ja tämä yksi istuu isojen metsien päällä on varakas.

Vierailija
62/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi raha- tai muistakaan varoistaan keskustella yhtään kenenkään kanssa, en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi raha- tai muistakaan varoistaan keskustella yhtään kenenkään kanssa, en ymmärrä.

Mutta kun tama Rva. Bukee haluaisi niin kovasti ylentaa itseaan "piireissa". :D

Vierailija
64/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitelkää miehen kanssa jokin suunnitelma. Esim. perustatte yrityksen ja elätte sen turvin. Kenenkään ei tarvitse nähdä tilinpitoa eli paljonko sitä voittoa oikeasti tulee. Näin voitte jäädä työelämästä pois tarvittaessa.

En kertoisi muille, en ainakaan lapsille.

Vierailija
65/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi voitti Eurojackpotissa? Muuten ei riittävän isoja summia ole ollut tarjolla, jollain 2 miljoonalla ei ole niin, että voi jättää työnsä ja elellä loppuikänsä mukavasti.

Miksi kertoa kenellekään etenkään kun rahat ovat miehen ja hän saa lahjoittaa ne pois samantien, jos haluaa. Avioi-oikeus  todella tulee kuvioon mukaan vasta erotessa, siihen asti mies päättää ihan itse ja yksin omaisuudestaan (yhteistä kotia lukuunottamatta).

Vierailija
66/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehtien sivuilta sitten muut näkevät ellei julkaisua pysty jotenkin estämään.

Vierailija
67/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaisperhe voitti lotosta muutaman miljoonan. Kertoivat avoimesti.

Serkkuni kysyi puhelimessa joko olen kuullut suuren uutisen. Kerroin etten ole kuullut. Serkku hehkutti tuota sukulaisten päävoittoa ja kuinka sukuun tuli ensimmäinen miljonääri. Minä olin vain aijaa joo sanohan se äiti tosiaan tuosta voitosta. En vain tajunnut että se olisi sukulaisille iso uutinen. Itse ajattelin vaan että meni kerrankin todella oikeaan paikkaan kun nuorelle perheelle jolla tiukkaa rahasta. Serkulle en kehdannut sanoa että kyllä suvussa on jo ainakin pari miljonääriä ennestään mutta he eivät vaan ole kertoneet sitä muille. Siis tienanneet yritystoiminnalla monen miljoonan omaisuuden.

Ihmiset suhtautuvat niin eri tavoin rahaan ja omaisuuteen. Sisarusten kesken on ihan normaalia puhua sijoituksista ja vinkataan toisille kun löytyy hyvä pörssiosake tai vaikka toiselle sopiva sijoitusasunto myynnissä. Jos tulisi lottovoitto niin en tiedä kertoisinko edes sisaruksille ja vanhemmille. En ainakaan muille.

Vierailija
68/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sai, eiköhän se ole hänen päätös saako siitä kertoa eteenpäin.

Rahat ovat kyllä yhteiset. Olemme naimisissa. Ap

Rahat eivät muutu yhteisiksi avioliiton myötä. Vasta liiton päättyessä avio-oikeudella on merkitystä.

Eikä silloinkaan, jos kyse on perinnöstä tai lahjasta, joka on saantokirjassa suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle.

Vierailija
69/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Miehesi voi elää ilman työntekoa, et sinä. Et sinä rahaa ole saanut.

Vierailija
70/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sai, eiköhän se ole hänen päätös saako siitä kertoa eteenpäin.

Rahat ovat kyllä yhteiset. Olemme naimisissa. Ap

https://www.minilex.fi/a/avioliitto-ja-puolisoiden-omaisuus

Lällällää. Ei muuten ole. Toivottavasti miehesi ottaa eron kun tunnut olevan rahan perään.

Vierailija
71/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä yks mies voitti lotossa pääpotin. Ei kertonu edes avovaimolleen eikä muullekaan perheestä, huhujen mukaan miehen veli olis kyllä tienny muttei muut. Pari vuotta voiton jälkeen mies ilmoitti puolisolleen että tämä liitto on nyt finito ja muutti maalle jonkun itseään nuoremman naisen luo. Olivat lottovoitolla rakentaneet maalle ison talon, hevostallin ja ostaneet hienoja hevosia ja autoja. Vasta siinä vaiheessa mies sanoi eksälleen että voitinpa muuten lotossa mutta ähäkutti, sinäpä näet rahoista vaan unta, että heippa nyt ja asianajaja ottaa kohta yhteyttä. Osti sentään molemmille lapsilleen asunnot.

Vierailija
72/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joka on sitä mieltä, että on "normaalia" kommunikointia kertoa sukulaisille ja kavereille, että saatiin muuten pari milliä... kertokaa miksi ihmeessä??

Mä en tuota vain tajua.

Ymmärrän kyllä, jos mies on koko ikänsä ollut ahkera yrittäjä ja myy firmansa niin se muuttaa arkea sen verran, että tuo myynti täytynee kertoa, mutta silloinkaan, miksi pitäisi kertoa, että "sai siitä kakskytä miljoonaa, kyllä meillä nyt on millä mällätä"??!

Vierailija
73/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä yks mies voitti lotossa pääpotin. Ei kertonu edes avovaimolleen eikä muullekaan perheestä, huhujen mukaan miehen veli olis kyllä tienny muttei muut. Pari vuotta voiton jälkeen mies ilmoitti puolisolleen että tämä liitto on nyt finito ja muutti maalle jonkun itseään nuoremman naisen luo. Olivat lottovoitolla rakentaneet maalle ison talon, hevostallin ja ostaneet hienoja hevosia ja autoja. Vasta siinä vaiheessa mies sanoi eksälleen että voitinpa muuten lotossa mutta ähäkutti, sinäpä näet rahoista vaan unta, että heippa nyt ja asianajaja ottaa kohta yhteyttä. Osti sentään molemmille lapsilleen asunnot.

Varmaan exää harmitti rahan ja huolettoman elämän menetys - tai sitten hän oli vain onnellinen siitä, että pääsi lutvakkeesta eroon ennemmin ennemmin kuin myöhemmin.

Ps sun tarinassa, mihin tarvittiin asianajajaa jos kerran olivat avo?

Vierailija
74/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse puhuisi summista, mutta kyllähän sekin epäilyjä herättää, jos molemmat päättävät jäädä pois töistä (en ole varma oliko tässä niin?), että millä te sitten elätte. Jos samaan aikaan ostetaan venettä ja jacuzzia, niin kyllä moni alkaa omassa pikku päässään miettimään, että mikähän juttu tässä nyt on, onko saatu iso perintö tai voitettu lotossa. Eli itse varmaan katkaisisin huhuilta sillä tapaa siivet, että sanoisin että mies sai perintöä (tms mitä saanutkaan) sen verran että voidaan vähän keventää ja nyt ainakin toistaiseksi nautitaan elämästä fiksusti rahaa kuitenkin käyttäen. Katsotaan sitten myöhemmin töihin paluuta (ja sit vaan ei ikinä palata jos ei huvita). En lähtisi pröystäilemään, enkä muutenkaan tuhlaisi rahoja mihinkään kovin näyttävään, joten ainakin omalla kohdallani menisi ihan hyvin läpi, että saatiin sellainen kohtuullinen summa, eikä mitään kymmeniä miljoonia, vaikka se totuus olisikin. 

Vierailija
75/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoikin mut nyt nuorempaan. Voi voi. Onpahan ainakin aikaa kirjoittaa täällä paskoja provoja. Ap

Vierailija
76/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehesi voitti Eurojackpotissa? Muuten ei riittävän isoja summia ole ollut tarjolla, jollain 2 miljoonalla ei ole niin, että voi jättää työnsä ja elellä loppuikänsä mukavasti.

Miksi kertoa kenellekään etenkään kun rahat ovat miehen ja hän saa lahjoittaa ne pois samantien, jos haluaa. Avioi-oikeus  todella tulee kuvioon mukaan vasta erotessa, siihen asti mies päättää ihan itse ja yksin omaisuudestaan (yhteistä kotia lukuunottamatta).

Hyvin voi 2 miljoonalla jäädä vaikka 2 henkilöä elelemään lopun ikäänsä, jos sijoittaa rahat fiksusti ja kulut on fiksulla tasolla. Ja jos näin olisi, niin silloin on todennäköistä että on jotain roposia jo valmiiksi säästössä/sijoitettuna.

Vierailija
77/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa. Suomessa voi korkeintaan leveillä hienoilla parvekekukilla tai kehuskella ostamillaan uusilla farkuilla.

Vierailija
78/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voi 2 miljoonalla jäädä vaikka 2 henkilöä elelemään lopun ikäänsä, jos sijoittaa rahat fiksusti ja kulut on fiksulla tasolla. Ja jos näin olisi, niin silloin on todennäköistä että on jotain roposia jo valmiiksi säästössä/sijoitettuna.

Liian monta kertaa jos.

Jopa ap miettii, että kertoako muille rahasta vai ei. Siitä tietää, että raha on niin iso asia, että sitä ei osaa käsitellä.

Vierailija
79/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko tuo summa on?

Vierailija
80/91 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi kertoa? Itse voisin kertoa sisaruksilleni, vanhemmilleni ja lähimmille luotettaville ystävilleni, JOS olisi joku luonteva keskustelu jonka osaksi se kuuluisi luontevasti. Vartavasten asiasta en kertoisi kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän