Miksi kaikissa syksy/talvitakeissa on tekoturkista?
Ei näköjään täksikään talveksi tule uutta takkia hankittua, kun jo pikainen vilkaisu nettikauppoihin paljastaa että sitä samaa oksettavaa tekoturkista on ihan joka takissa. Eikä tee mieli edes tilata sitä yhtä takkia ilman reuhkaa, koska kaupan linjaus on tuo.
Esim. Zarassa näytti olevan tosi monia kivoja takkeja, mutta jokaisessa roikkuu jokin tekoraato niskassa.
Joko pikkuhiljaa muoti kehittyisi nykypäivään ja unohtaisi tuon turkisihannoinnin, kun ihmiset ei siitä tykkää.
Tämä syksy/talvi näyttää oikein tahalliselta lällätykseltä, koska turkiksia vastustetaan vuosi vuodelta enemmän.
Plaah.
Mitä mieltä te olette syksyn/talven takkimuodista? Oletko ostanut uuden takin lähiaikoina?
Kommentit (8)
Voit jättää kauppaan takit, jollet halua ostaa. Helppo homma.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että se muovikarvareunus hupussa näyttää ihan kauhealta. Onneksi se karvareuna on usein irroitettava ja takkia voi käyttää ilman mokomaa. Jos tarvisin uuden takin, voisin kyllä ostaa jonkun tällaisen takin. mutta käyttäisin ilman tekokarvoja.
Onneks mulle kelpaa viime talvena ostettu laskettelutakki, on nätti ja kestävä, ja taatusti lämmin. Tän vuoden takkeja ku oon nähny ni ei kiitos. Ja ehdoton ei turkiksille, myös niille teko-sellaisille. Hyi!
Olen miettiny sellasta et kun mulla on talvitakki mis on hupussa karvaa (ja siis aitoa eläimen karvaa) niin jos käy niin, että löydän jonkun söpön eläinsuojelijatytyön, voiko se olla kiinnostumatta minusta vain, koska näyttää siltä etten jaa hänen arvojaan kun käytän sellaista?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 23:34"]
Olen miettiny sellasta et kun mulla on talvitakki mis on hupussa karvaa (ja siis aitoa eläimen karvaa) niin jos käy niin, että löydän jonkun söpön eläinsuojelijatytyön, voiko se olla kiinnostumatta minusta vain, koska näyttää siltä etten jaa hänen arvojaan kun käytän sellaista?
[/quote]
Joo, noin siinä voi käydä. Ja eihän se vain NÄYTÄ siltä ettet jaa samoja arvoja, vaan teillä ON eri arvot elämässä.
Ei minua se TEKOturkis haittaa. Jos olisi aitoa en ostaisi mutta kun siinä killuu niitä muovihapsuja niin ei mitään väliä, lisäksi ne näyttää kivoilta :)
Pakko sanoa, että sillä tekoturkis-karvareunuksella hupussa on oikeasti merkitystä. Itse tajusin sen tärkeyden kun ostin Fjällrävenin Nuuk-parkan, jossa iso ja muhkea huppu. Hupussa irroitettava karvareuna. Aina kun tuulee ja lumi pöllyää, kiitän mielessäni tuota hupun karvareunusta. Se estää lumen ja kylmän pääsyn naamalle.
Ja muutenkin, ostakaa takki jossa kunnon iso ja tilava huppu! Inhottaa kun kylyään melkein kaikissa takeissa huppu ylettyy niin että kasvot ei kunnolla piiloudu hupun sisään.