Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on janojuoma? Juomistahan juodaan janoon

Vierailija
23.08.2021 |

Miksi pitää sanoa erikseen janojuoma?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinat ja oluet eivät ole jano juomia, sillä ne juomat kuivattaa entisestään. Vesi on paras janojuoma, sillä se ei aiheuta happohyökkäystä.

Muut juomat aiheuttaa happohyökkäyksiä ja happohyökkäyksellä on ikävä vaikutus hampaisiin. Viidesti päivässä syöminen ja juominen on maksimi mitä hampaat kestää happohyökkäystä vastaan eli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Kyllä kalja on janojuoma. Ainakin minulle se on 90% janojuoma ja juonkin suurimman osan kaljastani urheilun tai muun fyysisen suoritteen jälkeen

mullekin tuli ekana veden jälkeen mieleen se kotikalja, mitä juotiin lapsuuden kesäisin mummolassa, aina kuumina kesäpäivinä. Mummini teki todella hyvää kotikaljaa . En ole kuolemansa jälkeen saanut missään yhtä hyvää.

Vierailija
22/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinat ja oluet eivät ole jano juomia, sillä ne juomat kuivattaa entisestään. Vesi on paras janojuoma, sillä se ei aiheuta happohyökkäystä.

Muut juomat aiheuttaa happohyökkäyksiä ja happohyökkäyksellä on ikävä vaikutus hampaisiin. Viidesti päivässä syöminen ja juominen on maksimi mitä hampaat kestää happohyökkäystä vastaan eli aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen.

Kyllä kalja on janojuoma. Ainakin minulle se on 90% janojuoma ja juonkin suurimman osan kaljastani urheilun tai muun fyysisen suoritteen jälkeen

mullekin tuli ekana veden jälkeen mieleen se kotikalja, mitä juotiin lapsuuden kesäisin mummolassa, aina kuumina kesäpäivinä. Mummini teki todella hyvää kotikaljaa . En ole kuolemansa jälkeen saanut missään yhtä hyvää.

Mulla kyllä oli mielessä jokin vetinen lager tai pils. Ipaa en janoon mieleeläni juo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä makeampaa, paksumpaa ja kaloripitoisiempaa juomaa sen vähemmän sitä voi sanoa janojuomaksi. Myöskään todella pieniä määriä juotavat juomat kuten vaikka tequila, digestiivit ja muut shotit eivät ole janojuomia.

Janojuoma on se juoma, jonka otat, kun sinulla on jano.

Vierailija
24/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisia juodaan myös känniin, mutta se ei tee kaikista juomista silti kännijuomisia.

Vierailija
25/25 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä oli mielessä jokin vetinen lager tai pils. Ipaa en janoon mieleeläni juo

Ja alkoholittomana, tietenkin.